Maar overleggen met je DA is niet altijd voldoende.
Ik baal er wel van hoe het met Kleintje gelopen is. Zij heeft 1 kittenenting gehad, wat dus zo goed als niets is, en dan niets meer tot ze 5 was. Mijn ouders vonden dat niet nodig. Ze heeft dan ook een licht chronische nies. En toen ze 4 was zijn we verhuisd, toen ze 5 was kwam Cuzco erbij. En toen dacht ik: deze keer gaan we het goed doen, dus we gingen voor Cuzco's entingen naar de DA. Daar overlegd wat met Kleintje te doen want eigenlijk wou ik haar ook wel beschermen. De DA raadde aan haar kittenentingen opnieuw te geven en dat hebben we dan ook gedaan.
Het jaar erop dan ook zowel Cuzco als Kleintje terug en Luis was dan een paar maand eerder gedaan. En dit jaar dan alledrie weer een paar maand later dan Luis eigenlijk zou moeten, maar ik geloofde niet dat dat zoveel uitmaakte. Steeds de volledige enting...

Ze is dus tussen haar 5 en 8 jaar, 4 keer geënt geweest... Ook voor kattenziekte.
En nu lees ik waarom je 2 keer moet enten bij een kitten en dan was er dus in mijn ogen geen enkele reden waarom ze die 2 keer zou moeten krijgen op haar vijfde! Ja, ze heeft ze nooit 2 keer achter elkaar gehad, maar maakt dat dan uit? Ze had wel zeker geen antistoffen meer van haar moeder!
En waarom zegt niemand iets over dat het ook enkel nies kan? Zeker voor de volgende jaren.
Pfff... Nu weet ik wel zeker dat er de volgende 3 jaar geen enting in komt.