Jaarlijks terugkerend: bultjes oortjes en kapotte pootjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Black_cats
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2012 12:02

Jaarlijks terugkerend: bultjes oortjes en kapotte pootjes

Bericht door Black_cats »

Wie o wie kan mij helpen?! Mijn katje heeft last van jaarlijks terugkerende klachten. In december begint het. Ze krijgt uitslag (kleine harde bultjes) op haar oortjes en soms boven de oogjes ook. Daarnaast zijn beide achterpoten kapot ter hoogte van haar hiel. Ze heeft hier al 2x een spuit voor gekregen met medicatie waardoor het verdwijnt. Ik wil graag weten hoe ze hieraan komt. Dierenarts zegt dat ze het niet weet maar dat ik ander voedsel kan proberen. Nu lijkt me dat erg sterk omdat ze wisselend voedsel krijgen en het jaarlijks op zelfde tijdstip terugkomt. Dacht zelf aan naaldboom allergie dus heb geen kerstboom genomen dit jaar. Toch heeft ze er nu gewoon weer last van nu! Wie weet een antwoord? Dank jullie wel!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Jaarlijks terugkerend: bultjes oortjes en kapotte pootje

Bericht door castratenkoor »

Klinkt als een allergie. Dus ik ben het met de dierenarts eens, ander voer proberen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Black_cats
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2012 12:02

Re: Jaarlijks terugkerend: bultjes oortjes en kapotte pootje

Bericht door Black_cats »

Ze krijgt al wisselende soorten voer en het komt ieder jaar op hetzelfde tijdstip terug dus dat lijkt me zo raar dat het daardoor komt. Maar bedankt voor de reactie :-) ik probeer wel weer wat anders. Misschien iemand nog andere tips?
Plaats reactie