Voorheen gebruikte ik altijd Mansonil All Worm Cat. Deze bestaan in 2 uitvoeringen; of je geeft 2 dagen lang een kauwtablet en bij de andere uitvoering hoef je maar 1 enkele pil te geven, maar deze is wel heel groot!
En geven jullie je binnenkat ook ontwormingsmiddel? Mijn ene kat Gaudi komt wel buiten (aan de lijn), mijn andere poes Robijn niet. Is ontwormingsmiddel dan wel of niet nodig voor haar?
Ik heb haar al een keer ontwormingsmiddel gegeven, maar dat vond ze niet leuk en ze hield stijf haar kaken op elkaar. Toen heb ik de grote pil verpulverd door een blikje Gourmet, maar de hoeveelheid was toch te groot, want ze at er niets van.. Misschien kan ik dan toch beter 2 dagen lang een wat kleiner pilletje geven van dit product.
Echter, ik las op Zooplus dat niet iedereen tevreden is over Mansonil...
Op hun site stond bij 1 van de beoordelingen het volgende:
Geen werking
Mijn kat heeft spijtig genoeg na 1 maand inname van de mansonil toch nog spoelworm Toxocara cati gekregen. Hij was zo erg ziek van die worm dat hij opgenomen is in de dierenkliniek met uitdrogingsverschijnselen en kon niet meer op zijn achterste pootjes staan van ziekte. Dit heeft me veel centen gekost en 2 weken later kreeg ook de andere kat de worm. Ik heb ze onmiddelijk na de bekendmaking van de worm ontwormd met een ander middel. Ik vertrouw de Mansonil niet meer!
Ik heb nu toch niet meer zo'n goed gevoel bij dit middel....

Ik heb ook wel eens gelezen over Stronghold. Dit zijn pipetjes. Is dit een goed en veilig middel tegen spoelwormen?
Graag zou ik jullie ervaringen willen weten!