Knerpje, poes, 2 jaar oud, actief, vrolijk, komt dagelijks veel buiten, eet voornamelijk droog voer, sinds kort natvoer bij gaan geven en drinkt voldoende. Heb vanavond een drinkfontein besteld!
In eerste instantie dacht ik dat ze verstopping van ontlasting had, veel persen, geen ontlasting in de bak te vinden. DA advies, kat a lax en nat voer bijgeven. Dit gedaan, ontlasting mooi op gang en ook de bak was voldoende nat.
Het vake naar de bak gaan bleef een paar dagen uit maar sinds een aantal dagen gaat Knerpje om de 10-15 minuten naar de bak, soms wat langere tussenpozen, soms korter. Ze slaapt tussendoor goed, is speels en attent. Ik dacht, misschien heeft ze blaasontsteking? Verschijnselen gelijk aan blaasontsteking vd mens, herkenbaar bij Knerpje's baasje

Da gebeld, ik ben nu urine aan het opvangen; bak schoon gemaakt, snippers plastic erin. Als mevrouw naar de bak gaat, loop ik mee en kan urine in een grote lepel opvangen. (braaf blijft ze zitten, geen probleem!) Is maar goed ook want het zijn hele kleine drupjes per keer, en ik zie nu het in een flesje vormt tot een zichtbaar aantal ml urine, dat het troebel is en naar rode kleur gaat. De stakker... ik vind het zo zielig!
Morgen ochtend om 8 uur kan ik de urine na laten kijken, hopelijk kunnen ze wat geven zodat ze beter wordt. En als ik 's avonds weer heen moet met Knerpje zelf, no problem, ik wil mijn lieve poes niet in pijn hebben..
Kan het ook zijn dat er meer aan de hand is, of kan ze een onschuldige blaasontsteking hebben?
Als er verder onderzoek wordt gedaan, wat doet de Da dan en hebben jullie enig idee van de kosten? (niet dat er geen kosten gemaakt mogen worden hoor, maar dan kan ik me een beetje voorbereiden..)
Alvast bedankt!