Hier begint het ook al los te barsten....We kunnen duidelijk merken dat er vanaf vandaag vuurwerk verkocht mag worden...
We hebben de stroom al uit in de tuin en de katten blijven voorlopig binnen...
Voor de honden is het ook waardeloos en al die zielige vogels...
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
Het is hier gelukkig nog steeds redelijk rustig, maar ik woon ook niet in de stad en we wonen tegen de onbewoonde wereld aan. Maar het zal hier zaterdagochtend ongetwijfeld ook losbarsten.
Inmiddels heb ik boven alle konijnenkooien klaar staan.
Helaas voorspelt buienradar droog weer voor de jaarwisseling.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024
regenkans voor zaterdag en zondag 75 - 90% en behoorlijk wat wind.
we gooien er hier nog een paar regendansjes tegen aan en sms'jes richting weergoden..
> 60 miljoen aan vuurwerk.. echt niet te bevatten..
Nou ik dacht dat Mio er tegen kon Ik kwam vanmiddag rond tweeen thuis, we hadden expres mio niet naar buiten laten gaan. Ik denk die ligt lekker op bed, na een poosje ging ik even boven kijken, Mio nergens te vinden..... Ik overal zoeken, ligt ie gelukkig in het washokje naast de wasmachine. Ik laat hem maar lekker liggen daar.heeft ie het minste last van de knallen.
Puk was maar een beetje van slag. Ik was haar even kwijt en toen vond ik haar terug op het onderschuifbed onder een bed. Daar is nog geen 10 cm ruimte tussen en dat zag er heel maf uit.
Al met al vind ik het te weinig leed om een kat voor te drogeren.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024
Ik weet nog niet wat ik eind dit jaar ga doen. Maar wil het wel anders gaan aanpakken. Hoe dat weet ik nog niet. Want ik vond het toch wel erg zielig om mijn kat 3 dagen lang doodsbang onder mijn bed te zien zitten.
Robijn en Gaudi reageerden in eerste instantie niet echt op het vuurwerk wat verderop om 00.00 uur werd afgestoken, totdat de buurman begon te knallen! Eerst kroop Gaudi onder de bank, en daarna Robijn.
Robijn kwam er na een kwartiertje, toen het geknal over was, uit zichzelf weer onderuit; de stoere meid!! En Gaudi volgde niet veel later..
Het viel dus wel mee, want ik was bang dat ze misschien de hele nacht onder de bank zouden blijven, maar dat was dus niet zo (gelukkig!).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
pinguin schreef:Ik weet nog niet wat ik eind dit jaar ga doen..
k zag op teletekst dat een aantal burgemeesters overweegt te proberen een vuurwerkverbod voor hun gemeente af te kondigen, dus missch is jouw gemeente daar ook wel bij..
als burger kun je in ieder geval klagen bij je gemeente over de onnodige en onzinnige overlast in woonwijken, dus daar zou je mee kunnen beginnen..
Dat ga ik zeer zeker eens doen. Want het was hier wel erg bond kwa herrie. Hellaas in mijn vertrouwen in de amtenaren niet zo groot ze beloven hier veel maar doen niks. Ja braaf luisteren naar Den Haag ook als het halve dorp ergens op tegen is. Dus ik vrees dat als het niet landelijk word verboden hier volgend jaar weer vollop word geknald. Maar ga zeker klagen of mailtjes versturen naar de partijen die hier bestaan. Om in eens te kijken of er niet wat strenger kan worden op getreden tegen mensen die te vroeg of te laat vuurwerk afsteken.