Katten slapen bij mij en niet bij mijn man

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Princesse Zora
Kitten

Katten slapen bij mij en niet bij mijn man

Bericht door Princesse Zora »

Ik heb een vraagje.

Als mijn man en ik in bed liggen zijn onze poezen ook in de slaapkamer, ze kunnne in het hele huis komen. Echter de oudste kat gaat altijd op mijn kussen slapen, terwijl onze jongste altijd boven op mij gaat slapen. Ze doen dit alleen bij mij.
Als mijn man er alleen in ligt komen ze niet bij hem liggen, en als ik op bed lig, dan zijn ze direct naast me en boven op me.

Wie weet waarom...

Liefs Petra

Puurrrss van Stevie, petite en Princesse Zora
Laatst gewijzigd door Admin op 06 mar 2012 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Slapen..

Bericht door castratenkoor »

Ik kan niet in het koppie van je katten kijken. Misschien besteed jij meer tijd aan de katten of ben jij gewoon meer thuis?
Gewoontes sluipen en makkelijk in. Katten houden van vaste rituelen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

missch ruik jij lekkerder dan je man.. en het kan zijn dat jij meer naar hen ruikt dan je man, omdat die langer van huis is. kijk wel uit dat je ze een beetje probeert te delen want het lijkt me voor een ander niet leuk om een beetje genegeerd te worden.. zou hij ze willen borstelen? zodat hij ook iets zelf heeft waar de katzels dol op zijn?
Princesse Zora
Kitten

Hij borsteld de dames net zo vaak als ik dat doe, dus dat is het niet..hiohi

Mooie rus bye the way....zora is ook een rus..
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

guusje en gijs liggen beide ook meestal bij mij in bed, terwijl manlief echt een veel betere band heeft met gijs. (hij heeft zich helemaal over hem ontfermd toen hij bij ons kwam ,hij was superbang)
van de week probeerde guusje mij te overtuigen dat ik echt met haar moest kroelen midden in de nacht (koppies geven, bromtol keihard aan, op mijn wang liggen enz), maar vrouwtje trapte er niet in. s'nachts slapen we. toen ging ze naar mijn man, had ze in die 3 maanden nog nooit gedaan. hij trapte er verder ook niet in, en toen is ze bij hem op zijn hoofdkussen gaan liggen tegen zijn wang aan. kan dus nog alle kanten op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Princesse Zora
Kitten

Hier vannacht kreeg ik een fijne ontharing. Stevie de oudste dacht, ik zal mijn baas wel ff poetsen..alsof ik dat zelf niet doe. En Zora die bovenop me lag te ronken dacht er het hare van...dus whoemmmm daar raasden beide dames heerlijk over me heen, had ik net d eslaap te pakken en wham..daar gingen de dames weer...hopenlijk vannacht niet zo..maar ja....

Wil ze nu ook niet verbannen naar de woonkamer met al dat vuurwerk dat er aan komt...
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Hier is het precies andersom :evil: Ik ben degene die de katten verzorgt, bakken scheppen, eten uitdelen, poezen enthousiast toeroepen, knuffelen e.d en toch lopen ze allemaal door naar mans schoot als we savonds op de bank zitten :-( Hij weet niet eens hoe hij een bak moet uitscheppen :ehand:
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat

Bericht door Ozzyzorro »

Mijn man was ook altijd jaloers als nicky onze kater lekker bij mij in de nek kwam liggen in bed dat deed hij al vanaf dat hij kitten is . Nu niet meer ze mogen niet meer boven komen .wat we ook deden hij kwam altijd terug bij mij hoe lief mijn man ook voor hem is.wij hebben altijd gedacht dat het komt door de structuur van de huid (stoepelbaard ligt nit zo lekker)!
hades87
Kitten

Bericht door hades87 »

grappig :). Ik denk dat het een gewoonte is. Mijn vriendin der kat slaapt ook altijd op mijn hoofd, terwijl die normaal altijd bij mijn vriendin wil zijn. Hij wilde gewoon zijn plekje niet zo snel weg doen en daar lag ik dan toevallig. Het kan dan ook zijn dat jouw katten gewoon gesteld zijn op die bepaalde plekken.
Ilovesiamesecats
Panter
Panter

Bericht door Ilovesiamesecats »

Lucky komt elke nacht in mijn nek liggen, koppie op of tegen mijn wang. Minder handig is als hij op het kussen tegen me aan komt liggen, dan heb ik 4 pootjes, een staart en een koppie in mijn gezicht :lol:
Pride ligt of bij mij of bij het baasje. Soms ligt hij aan het voeteneind. Maar vaak wacht hij netjes tot het baasje wakker is :eclap: als hij mij nou ook eens liet slapen... Vannacht had ik ook ineens zijn poot in mijn gezicht, dan zoekt hij even contact met je. Lucky doet dat door zijn (natte) neus op je gezicht te drukken.

Vaak gaat mijn vriend later naar bed en dan gaat Pride altijd naar hem toe. In zijn arm, koppie er op.

Voor deze twee maakt het niet uit wieer voor ze zorgt, gisteren op de bank lag Lucky bij het baasje in zijn nek.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Princesse Zora
Kitten

Ik lees veel dat de katten bij het hoofd gaan liggen...Maar heb nog niet gelezen dat de katten boven op je gaan slapen...Zijn er nog katten die dat specifiek doen?
Ilovesiamesecats
Panter
Panter

Bericht door Ilovesiamesecats »

Als ik op mijn rug lig wel, dan komt Lucky met zijn kont op het kussen en zijn lijf op mijn keel. 8-)

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Adriana

Bericht door Adriana »

Princesse Zora schreef:Maar heb nog niet gelezen dat de katten boven op je gaan slapen...Zijn er nog katten die dat specifiek doen?
uùhh ja, als ik ze de kans geef alledrie! de jongste twee bengels gebruiken mij als een soort van klimrots.
als ik plat op mijn rug lig, dan liggen ze doorgaans alledrie bovenop me met Enzo onder mijn kin. dat is kennelijk de opperkater-plaats.

ik slaap in op mijn zij en ze beginnen met half over mij heen te hangen.
in de loop van de nacht draai ik op mijn rug en vaak word ik wakker van druk en dan liggen er toch zeker 2 van een kleine 5 kg op mijn bovenbenen. BoMaks slapen doorgaans in een knoedeltje stijf tegen elkaar aan met pootjes om elkaar heen en dat is dus 10 kg.
en als BoMaks de kans krijgen dan graven ze onder de dekens tot onder mijn opgetrokken knieën, dat is vaste prik als ik s avonds naar opgenomen tv-programma's kijk. ook daar stijf tegen elkaar aan maar er wordt af en toe daar ook gevochten.
boek lezen gaat niet want Bolle ligt binnen de kortste keren daar bovenop en dat slaat een beetje rottig om..
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Bella komt meestal op mijn rug of schouders liggen als ik op de bank lig en dan knort ze al een knorrepot, erg gezellig
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

gijs ligt altijd op mijn zij of op mijn rug. die ligt graag hoog. guusje is meer van tegen je gezicht of zelfs op mijn gezicht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie