Onze 2 Ragdoll kittens komen bij ons wonen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Adriana »

ben benieuwd hoe lang jij dat volhoudt, hihi..
vrijwel iedereen zwicht op een goed moment en als je katten in huis hebt, dan heb je haren overal, ook mensenharen trouwens.
k beschouw het als compliment, ze willen graag bij me zijn en als ze er niet zijn dan moet ik toch eerst weten of er wat is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 dec 2011 09:09

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Dun Sjos »

Zo, de trap naar zolder is dicht, kunnen ze in ieder geval geen 3.5 meter naar beneden lazeren als ze achter elkaar aanrennen. Vanochtend waren ze heel vervelend. En ja hoor, daar is hij, de eerste kras op de bank. Het heeft nog lang geduurd. Deze bank ruimen we volgend jaar toch op, dus echt erg is het niet, wel zonde, maar we blijven consequent. Je weet dat dit gebeurt, anders moet je geen dieren is huis nemen.

Sonja is boodschappen aan het doen en ze liggen nu prinsheerlijk op de bank te slapen.

Morgen naar de dierenarts voor een controle en even de chips laten testen. We zijn benieuwd hoe ze hun eigen bij de dierenarts gaan gedragen….

Een update volgt morgen!

Groetjes Jos en Sonja
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 dec 2011 09:09

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Dun Sjos »

@ Nellebel en Adriana, De poes van mij ouders sliep, toen ik nog thuis woonde (tot zo’n 7 jaar geleden) ook 3 van de 7 dagen bij mij op bed en de rest van de dagen bij mijn zus op bed. Ik vond dit, uiteraard, ook wel gezellig.
Deze poes lag altijd aan het voeteneind en wilde absoluut niet onder de dekens. Maar nu hebben we
Ragdolls en deze worden behoorlijk groot.

Ach ja, ze zijn met z’n tweeën, en slapen, tot nu toe, altijd bij elkaar. Dus ik denk niet dat het een probleem gaat worden.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door nellebel »

we wachten af jos, de katetn kunnen er wel aan wennen om niet op de slaapkamer te komen, maar jij hahaha lekker dikke grote katten in bed is wel lekker warm hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Mirjam86 »

Wij zeiden in het begin ook: absoluut niet op de slaapkamer.. Inmiddels slapen ze er iedere nacht :oops:
De één lekker onder de dekens en de anders scharrelt wat rond en gaat dan in een mandje of op het voeteneind liggen.. Of soms gaat ze gewoon naar zolder om daar te slapen (even rust?).

Hoe vonden de kittens de reis naar de DA? En is het ver naar je ouders? Anders zou ik het gewoon eens proberen.. De eerste keer een half uurtje tot een uurtje en dan steeds langer..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 dec 2011 09:09

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Dun Sjos »

Zo, ook weer gehad. Hun eerste bezoek aan hun nieuwe dierenarts. Heel de reis zitten miauwen, 7 km met de auto, en bij de da op tafel kwamen ze allebei gelijk uit hun reismandje.
Dit doen ze de volgende keer waarschijnlijk niet meer was zijn reactie (het is overigens een hele aardige man).

Ze zijn allebei onderzocht en we kregen complimenten hoe de beestjes er uit zagen, mede dankzij de Cattery waar we ze gehaald hebben uiteraard.

Voor het consult hoefde we niets te betalen (we waren echt verbaasd), deze man stopt hier toch, samen met zijn assistente een half uurtje tijd in. We hebben gelijk het juiste ontwormmiddel meegekregen, ze zijn al ontwormd, en ingeënt maar je kunt het alvast maar in huis hebben.

Ze hebben de trappen in huis nu ontdekt hoor, wat vinden ze dit leuk.
Sissy begint ook haar speelgoedmuis al te apporteren! We wisten dat je Ragdolls dit aan kunt leren, maar dat dit zo snel gaat.

Ach ja, nu op de bank slapen (allebei plat op hun rug met de pootjes omhoog), het was een spannende dag voor ze (ook voor hun baasjes).

Morgen geen update. Zaterdag een nieuwe. We zijn benieuwd hoe ze op het vuurwerk reageren.

Groetjes Jos en Sonja
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 dec 2011 09:09

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Dun Sjos »

@Mirjam86, Mijn ouders wonen hier 200 meter vandaan, dus ze worden niet telkens in de auto vervoerd. We gaan het, na onze vakantie gewoon proberen. We denken ook wel dat het goed gaat komen maar je weet het uiteraard nooit…..
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 dec 2011 09:09

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Dun Sjos »

Ik wilde dit toch nog even posten.

Wat vinden de kittens onze open zolder leuk! Hier zitten ze nu voor de eerste keer zonder ons op.
Ze zijn heel de tijd al achter elkaar aan, aan het sprinten. En dit gaat heeeel hard!

Het is ook best grappig, hier ligt laminaat (zonder groef) dus ze hebben totaal geen grip, dus knal, tegen de ene kant van de zolder, daarna knal tegen de anderen kant.
En dit dus nu al een uurtje of drie…Ach ja…gaan ze direct weer lekker slapen…..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Adriana »

k weet niet of dit allemaal wel zo leuk/grappig is.. ze hebben totaal geen grip op de ondergrond en glijden dus van de ene kant 'knal boem!' tegen de wand en vervolgens tegen de andere kant 'knal boem!'.
kittens moeten zich kunnen uitleven, dat is goed voor hun motorische ontwikkeling (spieren en botten) en dat betekent sjezen en racen en klimmen. ze moeten daarbij niet vallen of ergens hard tegen aan knallen, dat is slecht voor de inwendige organen in aanleg en dan met name nieren.
jullie lijken me ook toe aan een klimkleed (zie fotoalbum grijstijgers) en op zijn minst anti slip op de vloer.
en ik kwam ook al het woord 'vervelend' tegen.. denk niet dat je ze kunt drillen en dresseren.. je zou ze ook kunnen respecteren om hun kittengedrag en zorgen dat ze zich goed en veilig kunnen uitleven. kras op de bank, ach ja.. het zal niet de laatste zijn en dat weet je als je aan kittens begint.
ze hebben hun halve leven nog om als dooie dienders in de vensterbank te liggen ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Synemios »

Je kunt ook zorgen dat ze geen dingen kunnen doen die "niet mogen"
Lizzy zat te krabben aan een houten plint (vrij breed) nu is die plint wel te vervangen maar ik wil niet dat ze splintertjes in haar pootjes krijgt, vervolgens gingen Luna en Oscar "gezellig" mee zitten doen en nu heb ik op die plek een krabplankje geplaatst.
Mijn vriend heeft het vastgeschroefd en nu maken ze er gretig gebruik van, kunnen zich uitleven en ik hoef niet bang te zijn voor splintertjes in de pootjes.
En ja krassen in de bank, halen in de gordijnen, het hoort er gewoon bij.
Ik hecht daar weinig waarde aan, ik heb het veel meer naar mijn zin als ze gewoon kat kunnen zijn en materiele dingen zijn vervangbaar.
TV staat vastgeschroefd zo kunnen ze er gewoon bij mar blijft hij wel stevig staan.
Misschien is een kleed op de grond een idee? Dan hebben ze in ieder geval wat hou vast.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door castratenkoor »

Sluit ik me bij aan. Catproof maken van je huis geeft een hoop rust.
Ik las over volgend jaar een nieuwe bank. Ik hoop dat die bestand gaat zijn tegen gezonde drukke katten.
Wordt anders een krampachtig gebeuren als ze er niet overheen mogen rennen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Onze 2 ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Mirjam86 »

Het sjeesen zonder rem ziet er inderdaad misschien grappig uit, maar vergis je niet hoe makkelijk een kitten inwendige schade oploopt hoor! Misschien is een kleedje een optie?
Hier vinden ze de zolder ook geweldig trouwens, maar nu in de winter liggen ze toch liever beneden waar de kachel aan is..

Als het naar je ouders maar 200 meter is zou ik inderdaad binnenkort eens kijken hoe het gaat. Misschien kan je (afhankelijk van hoe spannend ze het vinden) beginnen met een kopje koffie, dan een keertje een half uurtje en zo steeds langer? Dat ze in een rustig tempo kunnen wennen aan dit nieuwe stuk territorium.. Zo hebben wij dat met de tuin (aan tuig) gedaan..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 dec 2011 09:09

Re: Onze 2 Ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Dun Sjos »

@alle kattenliefhebbers, ons huis is kitten- / katproof, en dat springen en botsen op zolder hebben ze maar 1 maal gedaan. Ach ja, kruip als mens zonder niergordel op maandag op een crossmotor en je weet dinsdag gelijk wat je de dag daarvoor gedaan hebt!

Even een update (van een paar weken),

Oud- en nieuwjaar,

Voor twaalven zijn we naar huis gegaan ( we waren bij vrienden) want het was de eerste keer dat ze vuurwerk meekregen.
Overdag hebben ze er totaal geen last van gehad en toen het twaalf uur werd sprongen ze op de vensterbank om alle lichtjes te bewonderen!

03-01-2012

Ze hebben ondertussen één lievelings muis (de overige 10 laten ze links liggen) die ze constant van elkaar af willen pakken. Echt ontzettend leuk om dit te zien, ze verstoppen dit ding voor elkaar, het is een heel spel. Verder lijkt het of Sissy een beetje wil apporteren met deze muis, maar elke keer als we dit op camera vast willen leggen, doet ze het net niet. Kiki zit Sissy steeds uit te dagen om iets ontdeugends te doen, wat Kiki zelf niet durft.

12-01-2012

Het normale leven is weer begonnen, de vakantie is weer voorbij.
Gisteren zijn Kiki en Sissy voor het eerst heel de dag alleen thuis geweest.

Kiki was gisteren avond heeeel chagrijnig. Ze wilde niet spelen en ging ver van ons af zitten (wat ze normaal niet doet). Sissy deed heel normaal.

Vandaag waren ze voor de tweede dag alleen thuis.

Nu gaat het een heel stuk beter, het is weer volop spelen geblazen en ze komt weer bij je zitten. Net als toen we heel de dag thuis waren. Ik denk dat Kiki gewoon even moest wennen.

De rest van de week is Sonja weer vroeger thuis.

Vrijdag gaan ze voor het eerst met ons mee naar mijn ouders om ze langzaam over te wennen. Sonja en ik gaan eind februari een weekje naar Florida (wat we wel vaker doen) en dan zorgen mijn vader en moeder voor de poezen.

26-01-2012

Het gaat uitzonderlijk goed met de katten, ze groeien als kool! Kiki wordt zelfs al een beetje te zwaar voor haar leeftijd, dus zijn we nu op advies van de dierenarts, overgestapt op 2 maal per dag afgewogen voeren (Royal Canin 36).

Dit is best grappig want ze weten precies hoe laat ze eten krijgen (in de morgen om 6.00uur en s’avonds om 17.00). Ik ben diegene van wie ze altijd eten krijgen en speel het meeste met ze want als ze moe zijn gaan ze altijd bij Sonja zitten / liggen. Zij is ook het meeste thuis dus zijn ze ook het beste gewend aan haar.

Ze zitten nu ook pontificaal elke morgen als mijn wekker gaat om 5.30 voor de deur van de slaapkamer. Vorige week donderdag hadden ze een stuk of 5 speelgoedjes verzameld en s’nachts bij ons voor de slaapkamerdeur gelegd (cadeautje). Ze zaten ook echt zo te kijken van, goed gedaan hè baasje!

We zijn ze nu aan het over-wennen naar mijn ouders. De eerste keer dat we er met ze waren moesten ze een kwartiertje wennen maar daarna begon het gejakker en gespeel weer. Ze gaan, als de reismand tevoorschijn komt, er gelijk en uit zichzelf inzitten en ze vinden allemaal prima als we ze meenemen.

Gisteren een hoge klim / krabpaal gemonteerd op zolder, deze stonden al door heel het huis maar nu hebben we er eentje van 2.50m hoog zodat ze lekker kunnen klimmen. Kiki durft niet zo goed te klimmen maar Sissy schiet altijd gelijk naar boven.

Groetjes,
Jos
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Onze 2 Ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door pearlsofpassion »

Fijn dat het goed gaat! :-)

Maar 2 keer voeren vind ik voor kittens wel ontzettend weinig! Zeker als er iemand thuis is! Das niet zo heel gezond.
Ik zou daar minstens 3 keer per dag van maken. 's morgens, als je thuiskomt en voor het slapengaan.
Zeker tot ze een half jaar zijn zou ik het zo doen. De mijne krijgen standaard 3 keer per dag, bij kittens probeerde ik nog een keertje meer te geven.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze 2 Ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Adriana »

ja, kittens zijn tot zeker hun tweede verjaardag in de groei en overwicht lost als sneeuw voor de zon op bij de volgende groeistuip. hier waren ze af en toe ook mollig - hetzelfde als babyvet - en als ze in een nieuwe fase waren en sommige onderdelen verder groeiden dan loste dat binnen een week op.
nu laat je ze waarschijnlijk hongeren en dat maakt ze erg onrustig en gaat tegen alle professionele adviezen in. er is bij kittens niet zo iets als te zwaar voor hun leeftijd en met goed kwaliteitsvoer hoef je ook niet bang te zijn dat je 'het vet er later niet meer af krijgt'..
je zou kunnen overwegen naast RC kitten 36 Almo holistic te geven, dat verteert langzaam en dan krijgen ze ook een breder pakket aan voedingsstoffen binnen.
ik neem aan dat ze ook natvoer krijgen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie