Kat eet niet meer
Kat eet niet meer
Wie helpt mij!!!
Afgelopen zaterdag had onze kat een ongelukje (diarree).
Boven op de vloerbedekking.
Zaterdag at hij nog normaal.
Maar zijn laatste bakje voer om 22 uur heeft hij laten staan (anders nooit!!!)
En tot nu toe (maandag middag )heeft hij niks gegeten....
Heb hem net wat kaas gegeven. Dat wil hij wel.
In zijn bekje gekeken maar zag niks.
In de kattenbak zaten net wel wat drollen maar van wanneer dat is weet ik niet. Hij poept daar alleen op als hij 's nachts moet.
Verder slaapt hij wel veel (al doet hij dat anders ook)
Maar verder niet humeurig. En gister was hij ook even druk en speels toen ik thuis kwam en hij aandacht en spelen wou...
Iemand tip's???
Anders bel ik morgen de dierenarts denk ik...
Afgelopen zaterdag had onze kat een ongelukje (diarree).
Boven op de vloerbedekking.
Zaterdag at hij nog normaal.
Maar zijn laatste bakje voer om 22 uur heeft hij laten staan (anders nooit!!!)
En tot nu toe (maandag middag )heeft hij niks gegeten....
Heb hem net wat kaas gegeven. Dat wil hij wel.
In zijn bekje gekeken maar zag niks.
In de kattenbak zaten net wel wat drollen maar van wanneer dat is weet ik niet. Hij poept daar alleen op als hij 's nachts moet.
Verder slaapt hij wel veel (al doet hij dat anders ook)
Maar verder niet humeurig. En gister was hij ook even druk en speels toen ik thuis kwam en hij aandacht en spelen wou...
Iemand tip's???
Anders bel ik morgen de dierenarts denk ik...
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Kat eet niet meer...
Ik weet niet of ik wel tot morgen zou wachten.
Langer dan 2 dagen niet zelfstandig eten, is duidelijk iets mis.
Probeer er zoveel mogelijk eten in te krijgen, maar als het kan niet enkel kaas en geen zuivel.
Langer dan 3 dagen niet eten, zou ik persoonlijk serieus zenuwachtig worden ivm leververvetting en aan dwangvoeren gaan. Misschien zelfs al eerder...
Langer dan 2 dagen niet zelfstandig eten, is duidelijk iets mis.
Probeer er zoveel mogelijk eten in te krijgen, maar als het kan niet enkel kaas en geen zuivel.
Langer dan 3 dagen niet eten, zou ik persoonlijk serieus zenuwachtig worden ivm leververvetting en aan dwangvoeren gaan. Misschien zelfs al eerder...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Als hij nog niets gegeten heeft zou ik zeker morgen eerst naar de DA gaan!!. Een kat mag niet langer dan 2 dagen niets eten. dit heeft met een vervetting van de lever te maken.http://www.prinspetfoods.nl/nieuws/nieu ... rvett.html
Probeer hem te laten drinken en eventueel met een spuitje te voeren.
Probeer hem te laten drinken en eventueel met een spuitje te voeren.
Mag brood met leverpastei of zo ook???
Wat zou hij wel evt. mogen als hij geen brokken wil.
Brokken wellen trek hij ook zijn neus voor op!
Diarree heeft hij nu denk ik niet meer....
Maar hij heeft net 2 cupjes koffiemelk en een klodder Yoghurt op.
Brokje onder dwang in de bek doen is geen succes!!!
Kipfilet heb ik niet in huis.
(ja wel bevroren voor door de rijst enz)
Wat zou hij wel evt. mogen als hij geen brokken wil.
Brokken wellen trek hij ook zijn neus voor op!
Diarree heeft hij nu denk ik niet meer....
Maar hij heeft net 2 cupjes koffiemelk en een klodder Yoghurt op.
Brokje onder dwang in de bek doen is geen succes!!!
Kipfilet heb ik niet in huis.
(ja wel bevroren voor door de rijst enz)
- Kattenbella
- Tijger
Heb je niet iets van kip in huiis, dat is beter. Eet hij helemaal niets en heb je gewoon dezelfde brokken? Morgen snel de dierenarts bellen.
Leverpastei is niet goed voor katten, daar zit varkensvlees in en dat mogen katten niet hebben.
Lees net je laatste bericht, kan je niet een beetje kipfilet ertussenuit peuteren of zitten er ook kruiden door?
Heb je eiren? Eigeel is ook wel voedzaam.
Leverpastei is niet goed voor katten, daar zit varkensvlees in en dat mogen katten niet hebben.
Lees net je laatste bericht, kan je niet een beetje kipfilet ertussenuit peuteren of zitten er ook kruiden door?
Heb je eiren? Eigeel is ook wel voedzaam.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
En dat eigeel?? rauw of gekookt/ gebakken???
Ben nu kip aan het koken. Die ik in de vriezer had is gewone kipfilet (rauwe)
Hij krijgt dezelfde brokken als anders.
Edit:
Heb wat stukjes gekookte kipfilet naast hem neer gelegd. En bromt en miauwd er wat tegen (doet hij nu bij het meeste eten). En loop nu naar zijn andere lekkere plekje....
En hem geleerd dat hij pootje moet even voor het eten. Dat deed de arme ziel gister wel.
Maar daarna direct weglopen bij z'n voerbak....
Ben nu kip aan het koken. Die ik in de vriezer had is gewone kipfilet (rauwe)
Hij krijgt dezelfde brokken als anders.
Edit:
Heb wat stukjes gekookte kipfilet naast hem neer gelegd. En bromt en miauwd er wat tegen (doet hij nu bij het meeste eten). En loop nu naar zijn andere lekkere plekje....
En hem geleerd dat hij pootje moet even voor het eten. Dat deed de arme ziel gister wel.
Maar daarna direct weglopen bij z'n voerbak....
Morgen gelijk de DA bellen, zeker als hij nog niet begint met eten.Brood is niet goed voor een kat, dus dat moet je maar niet geven, drinkt 'ie wel?
- Kattenbella
- Tijger
Eigeel kan je rauw geven, even scheiden. Inderdaad morgen naar de dierenarts en laat je ons weten hoe het gaat?
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 26 dec 2011 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Heb niet echt het idee dat hij drinkt....
Thanx voor je adviezen tot nu.
Hij wou nu naar buiten, hij zag zijn vriendje lopen!
Thanx voor je adviezen tot nu.
Hij wou nu naar buiten, hij zag zijn vriendje lopen!
- Kattenbella
- Tijger
Ik zou hem toch echt wel binnen houden, omdat hij niet in orde is en morgen naar de dierenarts moet! Hij kan ook weg kan kruipen, omdat het niet lekker met hem gaat.
- pearlsofpassion
- Tijger
En hij wil de kip ook niet rauw?
Inderdaad binnen houden. De kans is wel reëel dat hij anders niet meer terugkomt. En bovendien horen zieke katjes gewoon niet buiten.
Ik zou alles even proberen wat hij zou willen eten. Maar hou het wel bij katteneten als het kan. Dan bedoel ik niet commercieel voer, maar geen brood of zuivel of dergelijke. Daar raakt zijn spijsvertering nog meer van van de kook.
Hou het bij dierlijke producten, vlees, vis en eventueel ei (als hij dat lust).
Je hoeft het vlees dus ook niet te koken, tis maar hoe hij het lust. En inderdaad geen varkensvlees als het kan, zeker niet rauw!
En geen gezouten zaken natuurlijk.
Inderdaad binnen houden. De kans is wel reëel dat hij anders niet meer terugkomt. En bovendien horen zieke katjes gewoon niet buiten.

Ik zou alles even proberen wat hij zou willen eten. Maar hou het wel bij katteneten als het kan. Dan bedoel ik niet commercieel voer, maar geen brood of zuivel of dergelijke. Daar raakt zijn spijsvertering nog meer van van de kook.
Hou het bij dierlijke producten, vlees, vis en eventueel ei (als hij dat lust).
Je hoeft het vlees dus ook niet te koken, tis maar hoe hij het lust. En inderdaad geen varkensvlees als het kan, zeker niet rauw!
En geen gezouten zaken natuurlijk.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Hij is alweer even binnen hoor.
Meer eten ho maar.... geprobeerd goed vast te houden er wat in te krijgen.
Maar dat gaat moeizaam in je eentje.
En wat water over z'n snoet. Dat likt hij wel een beetje..
Meer eten ho maar.... geprobeerd goed vast te houden er wat in te krijgen.
Maar dat gaat moeizaam in je eentje.
En wat water over z'n snoet. Dat likt hij wel een beetje..
De dierenarts denk dat hij iets niet voedselachtigs heeft gegeten. Maar zeker weten doet hij niet natuurlijk. Hij heeft geen koorts en darmen waren wel actief. Timo kreeg een injectie voor de buikpijn/misselijkheid en een injectie met vocht. Hij maakt zelf nogsteeds geen zieke indruk (gelukkig). En heeft wel weer thuis gedronken.
Hij moet vandaag (en misschien komende dagen) binnen blijven. Kattenbak en alles in 1 kamer. Zodat ik hem goed in de gaten kan houden. Mocht hem blikvoer en wat hij maar lekker vond geven. En morgen bellen hoe het met hem ging. Afhankelijk daarvan een echo of andere acties...
Hij moet vandaag (en misschien komende dagen) binnen blijven. Kattenbak en alles in 1 kamer. Zodat ik hem goed in de gaten kan houden. Mocht hem blikvoer en wat hij maar lekker vond geven. En morgen bellen hoe het met hem ging. Afhankelijk daarvan een echo of andere acties...
mijn vingers zijn gekruist, hoop dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt. succes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Beterschap