Bolletje in nek
Bolletje in nek
Hallo,
Onze kat heeft een bolletje in haar nek. Is dit iets waar we mee naar de dierenarts moeten? Ik hoop niet dat het een tumor is ofzo, hij is heel fit en vertoont geen enkele kenmerken van ziekte. Wat zou dit kunnen zijn?
Onze kat heeft een bolletje in haar nek. Is dit iets waar we mee naar de dierenarts moeten? Ik hoop niet dat het een tumor is ofzo, hij is heel fit en vertoont geen enkele kenmerken van ziekte. Wat zou dit kunnen zijn?
Re: Bolletje in nek
Dat kan vanalles zijn. Een zwevende chip, een vetbultje, een tumortje (goed-of kwaadaardig), een opgezette lymfklier, een ingekapselde ontsteking, een talgkliertje, een wratje, een teek, als je kat buiten komt/kwam zou het zelfs een hagelkorreltje kunnen zijn.
Ik zou het toch even laten controleren bij de DA, al is het maar ter geruststelling.
Ik zou het toch even laten controleren bij de DA, al is het maar ter geruststelling.
Groetjes,
Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje
Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Femke
Hoe voelt een tumor eigenlijk aan? Is het echt hard of is het een beetje blubberig? Dit voelt niet zo hard aan, het lijkt op een klier.
Ik durf niet te zeggen of een tumor altijd keihard aan zou moeten voelen?
Als het een opgezette klier is dan heeft ze zeer waarschijnlijk ook ergens een ontsteking zitten (tanden, keel?). Katten zijn natuurlijk meesters in het verbergen van pijn en kwaaltjes, soms lijkt een kat prima gezond maar mankeren ze wel degelijk iets.
Als het een opgezette klier is dan heeft ze zeer waarschijnlijk ook ergens een ontsteking zitten (tanden, keel?). Katten zijn natuurlijk meesters in het verbergen van pijn en kwaaltjes, soms lijkt een kat prima gezond maar mankeren ze wel degelijk iets.
Groetjes,
Femke
Femke
- Kattenbella
- Tijger
Zou ook toch even gaan. Mijn Freddie had ook een bultje die onschuldig leek, maar het was wel goed dat het verwjiderd was.
Misschien is het niets, dat weet je dan ook zeker
Misschien is het niets, dat weet je dan ook zeker

"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
of het nou goed of slecht is, je zult er toch iets mee moeten. die bult hoort er niet te zitten. ik zou toch naar de DA gaan, zo kun je mogelijk ook erger voorkomen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Een kitten van 4 maanden met een kwaadaardige tumor is inderdaad niet erg waarschijnlijk. Wist niet dat het om een kitten ging.Adriana schreef:een tumor bij zo'n jong dier is redelijk onwaarschijnlijk.

Groetjes,
Femke
Femke
Bedankt voor jullie antwoord
Hoe is het nu dan? Wordt de bult ook groter? Probeer er niet in te knijpen, kan ook een abces zijn en als die van binnen openspringt ben je verder van huis...
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes