Katelijne schreef:
Dus ja, Adriana, ik snap dat je dat bij jouw kat hebt gedaan: die is veel jonger. 't Is wikken en wegen, he.
Kan echt ook dat ik spoken zie, hoor! Ik ben zo ontzettend gehecht aan mijn Azraël en heb zo'n schrik om hem te verliezen...

Enzo had T-4's van ver boven de 100, had in de kliniek het meeste ectopisch weefsel dat ze tot dan op een scintigrafie gezien hadden, was dus een erg zwaar geval en was bovendien de jongste behandelde kater..
hij was niet in te stellen.. ook niet na geopereerd te zijn.
Enzo is een absolute angsthaas met door zijn verleden de nodige trauma's.
daar doodgaan van heimwee? eerst had ik daar ook mijn twijfels over, maar er was geen alternatief en hij heeft het daar geweldig gehad en kwam zittend op de schouders van zijn dierenarts ons ophalen na 4 dagen.
hij leek in geen enkel opzicht aangedaan of gestresst en was blij ons te zien.
je kunt als mens niet voor een dier denken en ook niet inschatten!
ruim 17 is een geweldige leeftijd en daar heb je al heel erg lang van kunnen genieten. tuurlijk wil je hem niet kwijt maar de meeste katzels halen dat echt niet..
in alle gevallen zou ik zijn nieren ontzien met aangepast voer, ook met prima nierwaardes!
goed om goed bloedonderzoek te laten doen, dan weet je een beetje van de hoed en rand. maar bedenk dat zolang zijn T-4 niet binnen de referentie zit, vrijwel alle waardes beter zijn dan in werkelijkheid.. laat je zijn bloeddruk ook controleren?
en als zijn T-4 maar een klein beetje is ontspoord, dan heel/heel/heel voorzichtig met de felimazole hè? te lage schildklierwaarde is denk is veel slechter voor een dier dan een tikkeltje verhoogd en hij krijgt extra punten voor zijn leeftijd..