Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Mirjam86 »

Tip voor iedereen die tevreden is over Biocats classic: bij Pets Palace deze week 2 zakken van 20 kg voor €14,-
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
sanne_b
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2011 10:49

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door sanne_b »

Ik heb sinds een paar dagen 2 kittens van 8 weken in huis, gelukkig gingen ze meteen goed op de kattenbak!
Het (nouja, eigenlijk meer mijn) probleem is alleen dat ik zo'n heel mooi matje heb gekocht waar ze hun pootjes aan zouden kunnen vegen, alleen zijn ze behendig genoeg om precies om dat matje heen te springen als ze van de bak afkomen. Ik denk ook dat ze het matje nogal eng vinden, het is een soort hoogpolig plastic en vrij hard ook, maar het schijnt wel heel goed te werken. Maargoed, nu heb ik dus die grit korreltjes door mijn hele huis en moet ik dagelijks stofzuigen.

Iemand enig idee of ik dit op een of andere manier kan voorkomen? Misschien ander grit ofzo? (ik heb nu Sivocat en de man van de dierenwinkel zei dat dat wel de beste is die hij heeft) Of een andere oplossing voor dat matje?

Alvast bedankt!!
Sanne
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door MarjanR »

Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem, maar ik hadme al bedacht dat ik dat wilde oplossen met een badmatje van de HEMA (hoogpolige lusjes).
Ik laat wel weten hoe dat gewerkt heeft wanneer ik ze heb aangeschaft
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
sanne_b
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2011 10:49

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door sanne_b »

Ja zoiets had ik ook al bedacht :) heb nu inderdaad een badmatje ervoor liggen, net nog gestofzuigd dus ben benieuwd of het wat is!
lieke60
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2007 22:46

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door lieke60 »

Ik wordt gek van biocat korrels,het is al heel lang dat er geen klonten meer inzitten maar de pies valt uit elkaar steeds dus ruik je de bak meer.
Boven heb ik ook biocat (gele zak) en daar klontert het heel goed,dus het is door het vocht lijkt me,beneden staat de bak in de keuken en de achterdeur staat vaak open,maar omdat we hier zo slecht weer hebben is het erg vochtig ook.
Iemand die het met me eens is?? hoe vochtiger buiten betkent geen klontballen van pies.
ginger97
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:09

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door ginger97 »

Hallo,
Wij hebben sinds 2 weken een kat, ze zit wel buiten. Maar ze heeft buiten al op verschillende plaatsen haar behoeften gedaan. Is het nodig dat wij een kattenbak zorgen of hoe kunnen we haar dit afleren ?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Ik zelf zou wel voor een kattenbak in huis zorgen. Als je niet thuis bent en de poes moet nodig en ze zit binnen dan krijg je onzindelijkheden binnen of de kat houdt het erg op en dat is niet goed voor de blaas.
Ook is een kattenbak binnen beter voor de gezondheid van je kat, dat klinkt misschien wel raar maar zo ben je er wel gelijk bij als de kat diarree heeft of bloed in de plas.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Wie van jullie heeft ervaring met de volgende grit: eurokats en multidry?
Zijn ze goed? Goede klonten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

Nee, geen ervaring mee, maar ik heb sinds kort Classy Cat en ben zééér enthousiast.

Met twee nierfaler en dus grote plassen, zocht ik iets wat goed absorbeert en dat doet dit grit. Het is eigenlijk meer zand met een zeer bescheiden geurtje. Het is duurder dan wat ik eerder had (AH), maar je doet er zoveel langer mee en totaal geen urinegeur meer, ook niet nadat er net geplast is. Bij AH-grit bleef er altijd veel grit aan de klonten zitten en nu zit er alleen een heel dun vliesje van grit om de klont heen. En wat ook heel belangrijk is, de katten vinden het veel fijner. Ze kunnen nu veel beter graven (ik doe er een flinke laag in). Aanbevolen!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5482
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door nellebel »

ginger dat is wel snel om je kat al buiten te laten als je haar pas 2 weken hebt. is ze wel geholpen? en je bedoelt dat ze buiten over poept en plast? dat leer je echt niet af hoor. die gaat buiten echt niet op een kattebak. kattebak is voor binnen ter vervanging van lekker grond om in te graven en te poepen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door paasnini »

Hier ook een Classy Cat-fan. Echt superspul. Ik schep de bakken (heb er 4 waarvan 3 XXL) iedere dag leeg en verschoon de bakken hooguit 1 x per maand. Echt super.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Gooien jullie het gebruikte grit ook weg dan? Als het gaat ruiken?
Ik ben op zoek naar de ultieme grit, die je niet weg hoeft te gooien, hoogstens moet bijvullen.
Die dus ook niet gaat ruiken op den duur, met goed scheppen uiteraard tussendoor en een schoonmaakbeurt van de bak
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Seetje1980 »

Ik heb cat en clean van zooplus met babypoeder geur. Ook andere geurtjes te verkrijgen zelfs hypo allergeen. Zit er nu zeker al een maand in en ik schep 1 keer per dag alles eruit en geen nare luchtjes. Wel als je om gaat scheppen dan ruik je het poepje een beetje maar verder ruik je niks zelfs niet als je boven de bak hangt. Mooie stevige klonten en de poezebeesten schijnen het ook zeer prettig te vinden. Ze gaan namelijk nu liever op de bakken dan buiten. Ik heb het nu dus al ongeveer anderhalve maand erin zitten en af en toe vul ik een beetje bij maar echt verschonen doe ik mar 1 keer in de 3 / 4 maanden simpelweg omdat het nooit echt vies wordt.
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

Anne schreef:Gooien jullie het gebruikte grit ook weg dan? Als het gaat ruiken?
Ik ben op zoek naar de ultieme grit, die je niet weg hoeft te gooien, hoogstens moet bijvullen.
Die dus ook niet gaat ruiken op den duur, met goed scheppen uiteraard tussendoor en een schoonmaakbeurt van de bak
Dat is het juist: Classy Cat gaat niet ruiken en dus gooi ik ook niets weg, alleen de ontlasting en een keer in de veertien dagen maak ik de hele bak schoon, maar dan gooi ik het resterende grit even in een emmer en na de poetsbeurt gaat het zo weer terug in de kattenbak. Ook geen zware vuilniszakken of containers meer dus.
Ik vind dit écht het ultieme grit. De postbode sjouwt zich wel een ongeluk want de laatste keer had ik vier zakken tegelijk gekocht. :lol:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Dank dames, naar zulke ervaringen ben ik op zoek. Heb momenteel biocat fresh in de bakken, ben benieuwd hoelang ik daarmee doe en of het gaat ruiken op den duur
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie