Kat valt de hond aan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
diane007
Huiskat
Huiskat

Kat valt de hond aan

Bericht door diane007 »

Na al de goeie tips hier is mijn asielpoes Rusty inorde.Nu ander probleem,mijn macho valt ons oud hondje aan.Vb:Hij ging naar eten van Toetie en viel aan,toetie springt in zetel,hij verschiet en valt aan.Bij onze andere poezen was dat ook,maar dit is anders,hier gaat hond lopen en kat er achter.Hebben al 2 keer Rusty de kat er moeten afhalen en ja er komt bloed bij.Ik vind dit heel erg voor ons hondje.Natuurlijk ben ik nu ook bang dat hij onze 2 kittens gaat aanvallen die in juni bij ons komen wonen.Dus meisjes,alle tips zijn welkom en ik luister echt naar jullie tips hoor en ik heb veel geduld en veel tijd om dit probleem proberen met jullie op te lossen,maar ben bang he.Maar hem terug doen is geen optie,dat wil ik zeker niet.
Belgische kusjes Diane
Laatst gewijzigd door Admin op 02 mei 2011 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: en hier ben ik dan met weer probleem

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat het heel goed voor zijn sociale vaardigheden is dat er twee kittens bij komen.
Heel fijn ook dat het er twee zijn, dan kunnen ze zich aan elkaar optrekken.
Ik denk dat uiteindelijk Rusty de hond meer met rust zal laten en zich meer met de kittens gaat bemoeien. Ik hoop dat ze niet al te jong zijn als ze komen. garanties heb je natuurlijk nooit, maar ik heb hier in ieder geval nog nooit meegemaakt dat een volwassen kat een kitten wat aandoet.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: en hier ben ik dan met weer probleem

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind dit wel heel vreemd. Ik heb ook nog nooit gehoord dat een kat een hond aanvalt als die hond hem niet bedreigd...
Grenzen stellen, ja dat wel, maar echt gewoon aanvallen...

Wat is er in het asiel over Rusty geweten? Kan hij wel met andere katten? Stond op zijn formulier dat hij met honden kon? En hoe betrouwbaar is die informatie van het asiel (sommige asielen zeggen zomaar wat zonder dat echt na te gaan...).

Er zijn echt wel katten die geen andere dieren verdragen (ook geen katten) en daar kan je achteraf nog maar weinig aan veranderen. Hoe oud is Rusty juist?
Ik kan niet inschatten of dat bij jouw kat het geval is, maar als hij geen andere katten verdraagt, kan je hem daar niet toe dwingen...
En een aggressieve solo-kat is natuurlijk ontzettend veel moeilijker dan een bange en zou ik eerlijk gezegd echt niet weten hoe daar mee om te gaan...
Dus ik hoop voor jou dat het van overgaande aard is, maar ik zou er in mijn achterhoofd toch maar rekening mee houden dat het mogelijk is dat het Of Rusty, Of de twee kittens en de hond wordt... Ik kan dat natuurlijk niet beoordelen en al zeker niet met zekerheid zeggen, dat wil ik zelfs niet proberen, maar áls Rusty een aggressieve solo-kat is, dan zal er weinig anders opzitten...

Ik zou hem er wel op aanspreken, en hem duidelijk maken dat dat gedrag niet door de beugel kan. In nekvel grijpen (niet tillen!) en wegdraaien, of neerduwen. Eventueel hand over zijn hoofd leggen (als hij jou niets doen in de strijd natuurlijk). En een krachtig woord bij gebruiken. alleszins duidelijk maken dat je dat niet duldt.
Oh ja, en uitvoerig belonen als hij in de buurt is maar niet aanvalt! De hond moet gelinkt worden aan iets goed, aan beloningen, niet aan de straf. Al wordt dat natuurlijk wel moeilijk... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Kat valt de hond aan

Wat ook nog wel eens werkt, om de scherpe kantjes zeg maar eraf te halen is valeriaan druppelen. Niet op de dieren zelf, maar op kussentjes en zo.
diane007
Huiskat
Huiskat

Bericht door diane007 »

Bedankt meisjes voor de tips,ga zeker allemaal proberen.Rusty is achter gelaten door eigenaars en heeft een jaar buiten gewoond.Werd gevoederd door man daar en zat 3 maand in asiel naast andere katten in bench.Eigenlijk weten ze dus ook niks.Ga een grote buitenren maken.Was vandaag een heel leuke verjaardag en krijg juist heel slecht nieuws,waar ik weer helemaal verdrietig van ben.Mijn andere poes had huidkanker,hadden het gezwel aan lip laten wegnemen en op 3 weken is helemaal uitgezaaid naar zijn keel.Dus weer eentje afgeven,heb nog maar pas eentje moeten afgeven van hartproblemen en nu dit weer.Ben er kapot van.Begin echtbang te worden .Bedankt voor de tips.
Kus diane
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ach wat verdrietig - sterkte ermee!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Sterkte met je andere poes. Wat een spijtig nieuws! :-(

Maar je hebt dus nog andere katten? En daar doet hij niet boos tegen? Dan zal hij de kittens ook niets doen, dus daar moet je je dan al geen zorgen in maken.
Ik hoop dat je er dan met de hond nog uit geraakt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
diane007
Huiskat
Huiskat

Bericht door diane007 »

heb maand geleden Slash moet afgeven en toen was hij hier nog niet.Winnie hou ik apart door dat hij 3 weken geleden geopereerd werd aan kanker,dus hij heeft die niet gezien,want ik wil Winnie nog zoveel mogelijk knuffelen en verwennen.Is er iemand die dat ook al mee gemaakt heeft,een kat die huidkanker had?Witte katten zijn daar gevoelig voor door in zon te liggen.Wist het niet,want anders had ik hem nooit in de zon gelaten.Heb dus op korte tijd ,Special 18 jaar,slash 17 jaar en nu winnie 7 jaar moeten afgeven en das wel heel veel om te dragen.Dus hoop ik dat Rusty met de kittens overeen komt,wanals ik dan weer besluit moet nemen,dan zal de buitenren groot worden en in 2 gedaan worden dat ieder zijn plek heeft.Terug doen kan ik echt niet,heb 10 jaar geleden mijn dochter geadopteerd en die zou ik ook nooit meer kunnen missen.Ja heb iets met adopteren,mijn kipjes,poesjes.De twee kittens zijn broertje en zusje,Lolly en Taco.Rusty heeft in asiel in bench naast andere katten gezeten,dus hopen he
kus
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Sterkte met de hele situatie - ik hoop dat het goed komt!!
diane007
Huiskat
Huiskat

Bericht door diane007 »

Hebben terug geweest met Winnie en de tumor is aan uitzaaien,het zal om weken gaan,want hij groeit heel snel.Dat was weer een slag in mijn gezicht.Ja heel de dagen huilen en niet weten hoe het komt dat de wereld en leven zo oneerlijk is.
diane007
Huiskat
Huiskat

Bericht door diane007 »

ik zag dit bericht nog staan en wilde toch laten weten dat ik naar andere DA geweest ben met Winnie die huidkanker had,juist had,want DA heeft hem terug geopereerd en het kankergewel eruit gehaald en dan plastische chirugie gedaan en ja hij loopt hier nog altijd rond.Hij is kankervrij op die plaats.Je ziet er bij niks meer van en eet heel goed.Dus wonderen gebeuren nog en ik ben heel blij dat ik zomaar niet opgeven heb zonder een andere DA te raadplegen.
Plaats reactie