Sederen tijdens oud en nieuw?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door BillyJean »

Hoi Inge, dat hadden wij dus ook, hond kon bijna niet meer ademen, doodeng..en we hadden toen de halve dosering gegeven
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Admin »

Hier ook 2 angstige katten voor vuurwerk. Ik houd tijdens oud en nieuw zoveel mogelijk de ramen (met dubbele beglazing) dicht en zorg dat ze naar plekjes kunnen waar ze zo min mogelijk last van de knallen hebben. Als het etenstijd is, breng ik het naar ze toe. Ik laat ze wel zoveel mogelijk met rust, dus ik aai ze niet als ze zo bang zijn. Gelukkig zijn de andere twee niet (meer) bang voor het vuurwerk, misschien geven die het goede voorbeeld. Eentje zit gewoon om 12 uur voor het raam te kijken naar al dat geweld buiten.
Ik geef liever geen gedragsveranderende medicijnen, maar laat ze ermee omgaan zoals ze dat zelf willen.

Onze badkamer ligt precies in het midden van het huis, dus zo min mogelijk geluid en geen lichten van buiten, maar daar willen ze nooit blijven, waarschijnlijk omdat er daar te weinig vluchtmogelijkheden zijn. Hopelijk wordt deze oud en nieuw wat rustiger. Hoewel, al liggen mensen aan de geeuwhonger door alle bezuinigingen, geld om in rook (en knallen) te laten opgaan lijkt er altijd wel te zijn ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Dikkie Dik
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 apr 2009 18:52

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Dikkie Dik »

Dikkie Dik is ook altijd wel een beetje angstig maar niet zo erg dat hij helemaal wegkruipt. Hij gaat meestal lekker boven op bed liggen, ik doe dan de jaloezien dicht dan ziet hij er niet zo veel van. Zolang je zelf niet te veel er op reageert gaat het meestal wel goed. En het zijn maar een paar uurtjes, daar zou ik geen pilletjes voor gaan geven...
De rooie zijn de mooiste!! ;)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9393
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door castratenkoor »

Nou ...... een paar uurtjes .........dat is erg optimistisch - hier beginnen ze half november al.
Mijn luik naar de ren gaat een paar dagen dicht. Na nieuw jaar knallen ze nog zeker een week voort.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door puksji »

Ik heb hier meer problemen met mijn konijnen, sommige gaan bijna dood van angst, wat ook echt kan. Dus moet ik ze oudejaarsavond allemaal (18) naar binnen halen. Het geeft mij ook een rustiger gevoel als ik weg ben.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
Dikkie Dik
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 apr 2009 18:52

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Dikkie Dik »

Nou, bij ons is het echt maar een paar uurtjes gelukkig... Is vrij rustig altijd hier....
De rooie zijn de mooiste!! ;)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Chiquita98 »

Ben vorig jaar thuis gebleven en had de visite bij mij. Nou nooit weer!!! Mijn katten zijn niet bang op zich van de knalletjes de dagen voor oud en nieuw. Maar om 12 uur zijn ze zich rotgeschrokken en de één na de ander liep maar heen en weer in de kamer om te schuilen. Ik had plekjes genoeg voor ze, maar helaas ging de visite zich met hen bemoeien. Meteen gezegd dat we het moesten negeren maar ik voelde me op dat moment ook zo rot. Vond het zo zielig dat die arme beestjes er niks van snapten.
Dit jaar ga ik ook gewoon weg en doe ook alles dicht en licht en muziekje aan. Sederen ben ik ook niet zo voor, maar dat komt ook omdat het echt maar een paar minuutjes is dat ze even doodsangsten uit staan en zo'n sedatie daar hebben ze toch echt langer last van. Ben altijd blij voor ze als het weer voorbij is en voor mij ook want ik hou ook niet van dat rotgeknal.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Mirjam86 »

Vorig jaar was er hier gelukkig weinig vuurwerk, dus ik hoop dat het hier wel met een paar uurtjes gedaan is. En ik maak me al zo druk, kan me niet eens voorstellen wat een stress het moet zijn voor de mensen die nu al een maand last hebben van dat vuurwerk. Vandaag werd er hier voor het eerst een rotje afgestoken.. Tsuki schrok wel even wakker, maar omdat wij niet reageerden liet ze het daar ook bij en ging weer liggen. Hopelijk gaat het 31 december net zo..

Doen jullie eigenlijk alle gordijnen dicht of geven jullie ook bij bijvoorbeeld 1 raam de mogelijkheid om naar buiten te kijken?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5511
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door nellebel »

te vroeg gejuichd. hele weekend geknal geweest hier, en niet eventjes maar uren. arme gijs was weer flink bang en wilde niet geaaid worden. gelukkig smolt hij in bed weer en kroop hij lekker tegen ons aan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door pinguin »

heb hier van het weekend vlak bij een vuurwerk demonstratie gehad. Ik vond de knallen op zich nog wel mee vallen, maar daar dacht sproet heel anders over. Hij is doodsbang weg gekropen onder mijn bed. Hij is nu nog van slag af.
Snabbel die keek meer naar mij en ik reageerde niet, dus snabbel bleef lekker op mijn schoot slapen.
Omdat hun vlucht plek in de slaapkamer is zorg dat daar de gordijnen dicht zijn en lichten aan. In de woonkamer hou ik het tot nu toe open. Maar denk dat ik met oud en nieuw ook daar alles dicht zal doen.
als snabbel echt wil kijken dan weet die toch wel hoe die achter de gordijnen moet komen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Anne »

Arme beestjes!!! Ik heb zelf een bloedhekel aan vuurwerk, snap nooit dat mensen daar hun geld aan willen uitgeven en voor veel dieren is het echt een rottijd!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door pearlsofpassion »

Voor mij was vorig jaar de eerste keer dat ik konijnen permanent buiten had met nieuwjaar en ik kwam ook tips tegen om het voor hen veilig te houden met de knallen en dat konijnen er zo van kunnen schrikken.
Dus ik een beetje onzeker wat nou nodig was en wat niet overlegt met de opvang. Zeggen ze: och, dat is vooral voor Nederland, wij doen hier niets speciaals.
Schoot ik wel in de lach: ach ja, das juist, hier moet je al buiten gaan staan als je iets van het vuurwerk wil horen en dan enkel tussen 12u en kwart over 12. :lol:
Waar ik me nu druk om loop te maken... :roll:

Maar ik leef met jullie allemaal mee hoor mensen!! En met jullie diertjes ook!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door achtpuntzes »

o, o wat ben ik blij dat mijn poezels geen angst hebben van oud en nieuw.

hier wordt al wel eens wat vuurwerk afgestoken, en van een enkele harde knal schrikken ze wel eventjes... maar als de knallen elkaar in sneltreinvaart op gaan volgen, schrikken ze niet meer. wel worden ze flink actief, rennen elkaar achterna, je kent dat wel.... om dan om 12 uur met nieuwjaar met grote ogen op de vensterbank naar al die vreemde kleuren en flitsen in de lucht te gaan kijken. je zou bijna gaan denken dat ze het juist leuk vinden (misschien is dat ook wel zo)

ze zijn overigens ook heel erg blij met de doos waar het kerstpakket in heeft gezeten :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door sandy »

puksji schreef:Ik heb hier meer problemen met mijn konijnen, sommige gaan bijna dood van angst, wat ook echt kan. Dus moet ik ze oudejaarsavond allemaal (18) naar binnen halen. Het geeft mij ook een rustiger gevoel als ik weg ben.
De oren van konijnen zijn ook veel gevoeliger, hier gaan ze ook echt naar binnen op oudejaar, laat ze zo lang mogelijk buiten wegens het temperatuurverschil, maar als het echt begint zijn ze binnen. Al was het alleen al wegens de gedachte dat er een vuurpijl in hun verblijf terecht zou kunnen komen.

Kalmerende middelen begin ik niet aan, de katten zoeken hun eigen veilige plekkie wel op tot het ergste voorbij is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door puksji »

Het is onmogelijk dat er iets hun hok in komt, maar het zijn inderdaad de knallen. Ik deed ze eigenlijk nooit naar binnen, omdat het hier altijd wel meeviel. Maar de kinderen die hier wonen beginnen allemaal op een leeftijd te komen dat ze zelf vuurwerk kopen en het hier met vrienden afsteken. Dus het wordt het hier de laatste jaren steeds lawaaieriger. 2 jaar geleden trof ik toen een paar konijnen aan die helemaal verstijfd van angst waren. En ik ben ook altijd vreselijk bang voor brand, dus neem ik het zekere voor het onzekere.
We gaan zelf ook weg, dus gaan ze om een uur of 8 naar binnen, en als we thuis komen meteen weer naar buiten. Ze gaan hier naar boven, waar het altijd behoorlijk koud is, die paar uur temperatuursverschil kunnen ze wel hebben.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Plaats reactie