Mijn kater Harrie is 1 1/2 jaar oud. Heb hem gekregen als kitten. Het is een super sociale kater die nooit iemand kwaad zal doen. Zelfs de dierenarts niet

Toen hij 7 maanden was is hij gecastreerd en met 9 maanden voor het eerst hele dag zelfstandig naar buiten. Al gauw bleek het een echte avonturier te zijn, want op een dag kwam hij niet meer thuis. Na 2 dagen zoeken werd hij gevonden door de dierenambulance, hij zat vast onder een vrachtwagen

In augustus zijn wij 2 weken naar Kroatie op vakantie geweest. De buurvrouw nam de zorg voor Harrie op haar. Helaas is Harrie toen wij net 5 dagen weg waren aangereden door een auto. Zij hele koppie was beschadigd en hij had een groot gapend gat onder zijn kin. Verder is zijn oog licht beschadigd, maar daar ondervindt hij geen hinder van. Na 3 weken binnen is hij gelukkig helemaal opgeknapt. Wel is zijn karakter iets veranderd, waarschijnlijk is er in zijn hoofd toch iets veranderd...
Maar helaas was dit nog niet alles

Waarom vertel ik jullie dit allemaal??
Harrie is enorm veranderd! Hij is nog steeds de lieve, sociale kater! Helaas wordt hij niet meer geaccepteerd door zijn zusje Noa. Wel kunnen ze nog goed samen in 1 huis wonen.
Harrie gaat iedere ochtend naar buiten, maar nu komt het:
Hij komt 's middags / 's avonds niet meer uit zichzelf thuis!!! Hij heeft een vaste plek waar hij overdag is en als je daar naartoe loopt en rinkelt met je sleutels dan komt hij vrolijk aangerend en loopt hij knorrend mee naar huis.
Het probleem is dus dat hij niet uit zichzelf naar huis toe komt. Als je hem niet ophaalt dan zal hij er niet aan denken om zelf actie te ondernemen! Ook al is het nog zulk slecht weer hij komt niet!
Heeft iemand dit ooit eerder mee gemaakt met zijn/haar eigen kat?
Heeft iemand tips wat ik hier aan kan doen??
Het zou leuk zijn als hij weer mauwend voor de deur zit

Alvast bedankt voor de reacties!
groetjes,
Danielle