8 mannen kan daar 1 vrouw bij?
- achtpuntzes
- Jaguar
Re: 8 mannen kan daar 1 vrouw bij?
ik kan me ook wel wat vinden in de stelling van Valerie... poezen lijken soms dominanter, maar dat kan ook zijn doordat poezen meer theatraal zijn en zich meer "aanstellen"
een andere vorm van dominantie is het totaal negeren van... en daar zijn de katers dan weer een stuk beter in...
in ieder geval zijn er dus wel degelijk algemene verschillen te benoemen tussen katers en poezen, hoewel er dan ook wel weer veel uizonderingen zullen zijn...
een andere vorm van dominantie is het totaal negeren van... en daar zijn de katers dan weer een stuk beter in...
in ieder geval zijn er dus wel degelijk algemene verschillen te benoemen tussen katers en poezen, hoewel er dan ook wel weer veel uizonderingen zullen zijn...
-
- Kitten
Aangezien onze 3 kereltjes nog niet geholpen zijn vind ik het best eng.
Het kan natuurlijk goed gaan maar met 3 open mannen vind ik het wel een groot risico.
Helaas voor de poes zien we er vanaf ( hebben nog niks besproken met de eigenaar hoor)
Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties
Het kan natuurlijk goed gaan maar met 3 open mannen vind ik het wel een groot risico.
Helaas voor de poes zien we er vanaf ( hebben nog niks besproken met de eigenaar hoor)
Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties
- pearlsofpassion
- Tijger
Oh nee, voordat iedereen boven de 6 maanden meer dan 6 weken steriel is, zou ik dat ook niet doen!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Tijgertje ik denk dat je een goede beslissing maakt. Waarom zijn je katers nog niet geholpen?
Hoelanger je wacht des te meer kans je hebt op sproeierij in huis
Hier zijn onze twee katers wel geholpen en verleden week toen onze kitten krols was ( ze wordt binnenkort geholpen) was de hele groep een beetje van slag.
Dus ik kan me voorstellen dat je het risico niet durft te nemen
Nu gaat het gelukkig weer beter
@Valerie onze groep is gelukkig stabiel, dat heb je goed gezien
Verleden week was er onrust (Happy vloog Roedi ineens aan die naast ons op de bank lag) Ik verwijt dat aan een verandering van grit een paar weken terug en Polleke die krols was. Ik zelf zat ook niet lekker in mijn vel, misschien dat dat ook meespeelde. Nu is de rust weer teruggekeerd gelukkig, Polleke lijkt niet meer krols en over een week wordt ze geholpen 
Hoelanger je wacht des te meer kans je hebt op sproeierij in huis
Hier zijn onze twee katers wel geholpen en verleden week toen onze kitten krols was ( ze wordt binnenkort geholpen) was de hele groep een beetje van slag.
Dus ik kan me voorstellen dat je het risico niet durft te nemen

Nu gaat het gelukkig weer beter
@Valerie onze groep is gelukkig stabiel, dat heb je goed gezien

Laatst gewijzigd door Anne op 13 dec 2011 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
-
- Kitten
Iemand wou misschien een nestje van een van onze katers.
Gelukkig zien ze er toch vanaf. En ze hebben een griepje gehad(niet eten etc)
en ik vind dat ze eerst maar weer helemaal op kracht moeten zijn.
Gelukkig zien ze er toch vanaf. En ze hebben een griepje gehad(niet eten etc)
en ik vind dat ze eerst maar weer helemaal op kracht moeten zijn.
Ja het is verstandig dat ze op krachten zijn voordat ze geholpen worden.
Goed dat dat nestje niet doorgaat, er zijn genoeg thuisloze katten in het asiel en als iemand een nestje wil kunnen ze zich beter opgeven voor gastgezinnen voor het asiel en zich daar over ontfermen/of adopteren.
Anders werk je mee aan het kattenoverschot
Goed dat dat nestje niet doorgaat, er zijn genoeg thuisloze katten in het asiel en als iemand een nestje wil kunnen ze zich beter opgeven voor gastgezinnen voor het asiel en zich daar over ontfermen/of adopteren.
Anders werk je mee aan het kattenoverschot
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
-
- Kitten
Ja, klopt helemaal.
Ik zie en spreek diegene ook niet meer, toen ik zag wie de moederpoes was schrok ik me bijna letterlijk dood.
8 maandjes oud (kan dus echt NIET) en weeg wel 1 kilo (valt te weiten aan ernstige niesziekte die de groei mega erg heeft aangetast)
Als ik dat had geweten toen ze het vroeg had ik direct nee gezegd en er geen sec over na gedacht.
(en achter af spoort dat mens ook niet helemaal, wel goed voor de dieren maar voor de rest....)
Ik zie en spreek diegene ook niet meer, toen ik zag wie de moederpoes was schrok ik me bijna letterlijk dood.
8 maandjes oud (kan dus echt NIET) en weeg wel 1 kilo (valt te weiten aan ernstige niesziekte die de groei mega erg heeft aangetast)
Als ik dat had geweten toen ze het vroeg had ik direct nee gezegd en er geen sec over na gedacht.
(en achter af spoort dat mens ook niet helemaal, wel goed voor de dieren maar voor de rest....)
Ik zou dringend willen zeggen NIET DOEN, temeer daar het en conflictmijdende poes is en bij de katers zitten Bengalen. Ik heb in vijfenttwintig jaar nooit n serieus conflict gehad en ik hield me altijid aan de regel: alleen maar katers (gecastreerd). Poezen had o gekund, maar de mix geeft vrijwel altid een probleem. Poezen die een nestje hebben gehad kunnen katers als gevaarlijk beschouwen. In het wild is dat overigens terecht, daarom is wennen er niet bij. Bengalen zn erg actief en kunnen een poes die zich terugtrekt gaan bashen. En daar houden ze niet snel mee op want niets leuker dan een poes die wegrent. Ik hebn nu al bijna drie jaar dit probleem, omdat ik een keer me toch - door omstandigheden - aan een poes heb gewaagd. Het gaat goed met haar en de andere katers. Althans geen onoverrkomenlijk probleem, maar de Bengaal treitert haar en ze is daar erg ongelukkig onder en soms onzindelijk als ze niet naar de kattenbak durft te gaan. Ik heb nu overal bakken staan en ben op het punt dat ik overweeg haar weg te doen, zo erg kan het dus worden. Je kunt geluk hebben met de mix, maar de kans dat het misgaat met poezen is groter dan met katers onderling. Ik heb alle mogelijke rassen enleeftijden van katers gecombineerd (ook logeerkatten die volwassen waren) nooit een probleem.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Je reageert op iets van een half jaar oud. Deze kwestie/vraag zal nu niet meer spelen lijkt me.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25