Mand voor twee katten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Tirza
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2011 13:16

Mand voor twee katten

Bericht door Tirza »

Hoi!

Sinds een half jaar zijn wij de trotse eigenaren van de broertjes Milo & Chef.
Aan het begin hadden ze samen een mandje, en dat vonden ze heerlijk! Aangezien
we begrepen hadden dat ze naarmate ze ouder werden, meer behoefte zouden hebben
aan een eigen plek hebben we braaf nog een mandje gekocht.

Maar de mannen wurmen zich nu nog steeds stug samen in één mandje! Ze vinden
het zo heerlijk om er samen in te liggen. Nu ben ik opzoek naar een mandje die
in onze vensterbank kan staan (ongeveer 40 cm breed) waar ze samen in passen!
Nu gaat er één verontwaardigd ergens anders liggen, als de ander te breeduit ligt, want ja ze worden toch echt steeds groter.

Ik heb wel dekentjes en dat soort dingen gezien, maar ben benieuwd of iemand een 'echt' mandje weet. Ze proppen zich nu in hetzelfde soort mandje als deze: http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... and/169396

Eigenlijk zou zo één alleen dan langer perfect zijn!

Ben benieuwd!

Groetjes, Tirza
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mand voor twee katten!

Bericht door nellebel »

tja tirza, je kunt vanalles proberen qua mandjes, maar katten denken niet zoals mensen. Ik had voor mijn 2 katten toen ook een heel mooi en leuk en duur mandje gekocht, maar ze besloten toch samen opeengehoopt in het oude kleine mandje te gaan liggen. Vanalles al gekocht, ook voor mijn vorige kat, allemaal leuke mandjes, maar mw vertikte het. Op zich wel lachen natuurlijk dat ik kapitalen uitgeef en dat poeslief gewoon in de oude mand gaat liggen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mand voor twee katten

Bericht door pearlsofpassion »

Je weet het inderdaad nooit, maar je kan eens bij de hondenmandjes gaan kijken.
Daar kan je vast eentje vinden waar ze beide in passen.

Hier heeft ons meisje ook een hondenkussen gekregen omdat ze zo gek was op het kussen dat ik voor mijn ouders hun hond gekocht had. Ze lag er constant op toen het hier nog was, voor ze het kregen. Vandaar dat ik haar een kleine uitgave gekocht heb...
Bij jou blijft het natuurlijk een gok, maar je kan iets gelijkaardigs kopen als je nu hebt, alleen een stuk groter dan...

Ik hoop dat je iets vind.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Mand voor twee katten!

Bericht door Zuri »

nellebel schreef:tja tirza, je kunt vanalles proberen qua mandjes, maar katten denken niet zoals mensen. Ik had voor mijn 2 katten toen ook een heel mooi en leuk en duur mandje gekocht, maar ze besloten toch samen opeengehoopt in het oude kleine mandje te gaan liggen.
:lol: heel herkenbaar!!!

Tja je zult inderdaad maar wat moeten proberen. Kies iets wat er het meeste op lijkt (qua textuur) als dat blijkbaar heerlijk ligt, maar dan wat groter. Maar we garanderen geen succes ;-)

nb; katten schijnen een natuurlijke voorkeur te hebben voor (te) kleine mandjes, dus wellicht vinden ze dit kleine mandje wel heerlijk met z'n twee'tjes :-D
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mand voor twee katten

Bericht door Peet »

Ik heb bij de Lidl een klein hondenmandje gekocht. Daar liggen ze vaak samen in. (Chevy is natuurlijk niet zo groot als een volwassen kater)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Evee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:47

Re: Mand voor twee katten

Bericht door Evee »

Wij hadden voor Molly een heel mooi nieuw mandje gekocht en ze wil er niets van weten.

Nu is de kat van een vriendin van mij overleden en hebben wij een happy house mandje van haar gekregen (omdat ze geen kat meer willen) en daar ligt Molly continu in.

Ze kiezen dus toch zelf waar ze willen liggen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mand voor twee katten

Bericht door castratenkoor »

Hier staat van alles om in te liggen van dure mandjes, tot pyramides. Maar ook dozen, dekentje erin, succes verzekerd. Ik heb twee dozen die meer gebruikt worden dan welke mand dan ook.
Mijn advies is geef ze wat kiezen, ook wat formaat betreft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Dimster
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2011 12:58

Re: Mand voor twee katten

Bericht door Dimster »

je kan ook een dubbele kattenmand halen bij http://dierenbenodigdheden-store.nl/sli ... 68.10.html daar heb ik de mijne gehaalt
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mand voor twee katten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb deze gekocht. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rond/29530
Het was de bedoeling voor maar 1 kat, want ik had nooit gedacht dat die van mij zich nog samen in een mandje zouden wurmen.
En op bed ligt er ook maar 1 kat in, maar zet ik hem naast me als ik aan het werken ben, dan gaan de jongens er soms samen in liggen.
Dat past niet helemaal precies met +10kg kat, maar dat moet blijkbaar zo. In het grote kattenhuis waar gemakkelijk 4 katten in passen, gaan ze namelijk nooooit met meerderen tegelijk... :roll:
:lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie