Nageltjes knippen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Nageltjes knippen

Bericht door silfje »

ik merk dat de nageltjes van onze katjes nogal lang worden, steeds regelmatiger zitten ze in een stuk stof vast, als ze bijvoorbeeld lekker op een trui op de bank gaan liggen komen ze er lastig vanaf.
Ook tijdens het spelen zit buri nog wel eens vast aan de hengel, laatst had ik de hengel ergens gehangen en was ze er mee gaan spelen en zat ze met haar nagels aan het sisaltouwtje vast, ze riep me om haar te bevrijden.

De maat is vol, ik dacht dat een krabpaal voldoende is maar blijkbaar niet voor elke binnenkat.
Ik wil graag de nageltjes knippen maar heb dat nog nooit gedaan, wie van jullie knipt wel eens nageltjes, en wat moet je wel en niet doen, en waar moet je op letten.
Welke schaartjes zijn het handigst om kattennageltjes mee te knippen, gewone schaar, nagelschaar of dierenschaartje.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: nageltjes knippen

Bericht door ayla »

Ik doe het met nagelknippertje. Niet te ver knippen hoor, alleen puntjes vanaf. Staan veel tips al op de site, even zoekenvia zoekfunctie rechts boven in.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: nageltjes knippen

Bericht door nellebel »

ik gebruik ook ee ngewone nagelknipper. heb ook een speciaal schaartje voor dieren, maar daar kan ik niet mee overweg. knipper vind ik het handigste. en inderdaad net even het puntje eraf. hier blijvenze ook haken en ik ben danveel te bang dat ze nog een keer wat breken soms.achterpoten heb ik maar 1x gedaan tot nu toe bij guusje en gijs (heb ze nu ongeveer 3 mnd) die krommen ookniet zo, maar voorpootjes knip ik regelmatig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie