13,5 jarige kater wordt magerder

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
spooky1976
Kitten

13,5 jarige kater wordt magerder

Bericht door spooky1976 »

Hallo, ik heb een kater van 13 1/2. Hij eet goed, z'n ontlasting is normaal. Heel af en toe maar braken. Gedrag is verder ook helemaal normaal en niet veranderd.
Maar toch heb ik het idee dat hij magerder is geworden. Weet iemand of ik extra voeding kan geven, of dat er misschien vitaminen zijn wat ik hem kan geven?
Merk voor de rest echt geen rare of ongewone dingen aan hem.

Alvast bedankt voor het antwoord
Laatst gewijzigd door Admin op 14 dec 2011 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Kattenbella
Tijger
Tijger

Re: 13 1/2 jarige kater

Bericht door Kattenbella »

Heb je hem al een wormkuur gegeven?
Verder, plast hij veel, drinkt hij veel? Als je hem een wormkuur hebt gegeven en hij blijft afvallen zou ik hem laten testen op nier en schildklierwaardes, daar kunnen katten veel en snel van afvallen.
Als hij veel drinkt en plast kan je ook aan suikerziekte denken en hem daar ook op laten testen. Goed kijken dus!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Cerna

Bericht door Cerna »

Wanneer zijn voor het laatst zijn bloedwaardes gecontroleerd?
Het is verstandig om bij 10+ katten dit jaarlijks te doen zodat evt. ziektes al in een beginstadium opgespoord en behandeld kunnen worden.

Dus mocht dat al lang geleden zijn of nog nooit zijn gebeurd, dan zou ik daar mee beginnen. Extra eten en/of voedingssupplementen kan natuurlijk nooit kwaad maar je moet eerst weten of er een lichamelijke oorzaak is voor het afvallen.
spooky1976
Kitten

Dank jullie wel voor het antwoord. Plassen en drinken doet hij niet over dreven veel.

Z'n bloed heb ik inderdaad al een tijd niet laten testen. Ga komende week ook meteen met da bellen en afspraak maken. Hoop natuurlijk nog vele jaren van hem te mogen genieten voor het een kwaal is wat erger wordt.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Je hebt het idee dat hij magerder is, maar je weet het niet zeker?
Kan je hem niet wegen?

Vind je hem al echt té mager, of is hij gewoon slank?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
spooky1976
Kitten

Hij is nooit groot geweest maar meerdere mensen zeggen me dat hij toch wat magerder is geworden.
Ik ga komende week voor de zekerheid contact opnemen met de da. Voor de zekerheid toch maar z'n bloed laten testen. Kan nooit kwaad he.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Mijn Sjaak is van dezelfde leeftijd, hij wordt 14 deze maand. Hij oogt ook magerder dan hij is geweest. Toch is hij nog even zwaar als een jaar geleden. Op de een of andere manier trekt het vlees terug en ga je de ruggengraat meer zien als ze ouder worden.
Ik zou je aanraden je kat steeds om de paar maanden te wegen, zo hou je een beter beeld.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Van ouderdom worden ze ook mager, dat zagen we aan Casper* ook, Casper is 14 geworden.
Goed dat je binnenkort naar de da gaat en bloed laat nakijken.
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
paasnini

Bericht door paasnini »

Hartstikke verstandig dat je naar de da gaat. Succes.
paasnini

Re: 13,5 jarige kater wordt magerder

Bericht door paasnini »

Ik had gehoopt hier te lezen of er iets uit het onderzoek is gekomen.
Plaats reactie