Mijn vorige kat heb ik een aantal dagen (8x per dag!) moeten dwangvoederen omdat zijn organen stillagen en hij niets at (hij had waarschijnlijk iets opgegeten wat al bedorven was, of iets dergelijks, dat weten we niet precies), en die stribbelde ook zó tegen; niet normaal!
Zelfs met z'n tweeën was hij bijna niet in bedwang te houden..
Op een gegeven moment moest ik het alleen doen, en toen heb ik een oude grote handdoek gepakt (badlaken), en hem
daarop gezet, met zijn voetjes, en de handdoek zo om hem heen gewikkeld dat ie er niet meer uitkon (de uiteindes goed vasthouden bij zijn nekje).
Alleen het kopje steekt dus uit de handdoek; zodat ie je niet kan krabben.
Nou, dit werkte PERFECT !!!!!! Zo nam ik hem, in mijn eentje, 8x per dag onder handen.. Geen centje pijn... Omdat ie nauwelijks kon bewegen, werd hij zelf ook rustiger, omdat ie inzag dat ie toch niet kon ontsnappen... En je loopt geen krassen op..
Belangrijk is wel dat je hem goed 'inpakt', dus je mag geen open gedeeltes hebben. (ik sloeg eerst de linkerkant van het badlaken goed om hem heen, en dan de rechterkant, en de uiteindes draaide ik strak/stevig (natuurlijk niet dat je hem wurgt..

) om zijn nek.
Als ie toch weet te ontsnappen, dan heb je 'm of niet goed ingepakt, of niet stevig genoeg in zijn handdoek vastgehouden (zorg ervoor dat het uitende van 1 kant van de handdoek, wat je als laatste om de nek heb gewikkeld goed blijft zitten; hou dit vast met je wijsvinger en duim, met die hand waarmee je ook nek van de kat vasthoudt. Met de andere hand dien je de druppels (of spuitjes astronautenvoer) toe.
SUCCES!!!!