Vertrouwen groeit en groeit...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Peet »

schijnbaar!

Dodge moest zijn prik hebben gisteren.
De vervoersbox stond al weken in de achterkamer. Maar toen ik hem gisteren pakte en hem erin wilde doen was het mis. Er vandoor!
Gelokt met wat lekkers en Leon kon hem toen vrij snel pakken en in het mandje doen.
We zijn samen naar de da geweest... Dodge klagelijk mauwend in de mand. Echt zielig dan hé.

Maar ik had eigenlijk verwacht dat hij echt doodsbang zou zijn bij de da. Maar het viel me ALLES mee! Echt fijn. Oké, hij was wel heel erg gespannen hoor. Maar hij was gewoon door 1 persoon goed op tafel te houden voor zijn prikje.
(en ik denk dat als zo'n volwassen kater écht door het lint gaat je moeite hebt.. en dat had ik niet eens)
Thuis is hij een klein uurtje een beetje van slag geweest en toen kwam hij alweer knuffelen. Eten ging hij alweer gelijk!

Stelt niet zo veel voor misschien. Maar als ik dan zie hoe het vertrouwen gegroeid is in het jaar dat hij hier is dan doet ons dat wel goed!

Chevy is vorige maand geweest en die vond het eigenlijk allemaal wel prachtig... maf wijffie!
Die ging rustig op de tafel liggen wachten en rondkijken wat de da aan het doen was.
(maar goed, zij komt ook niet uit het asiel en is niet als zwerver gevonden)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn is dat dan hè dat gevoel van vertrouwen.
Heerlijk dat het allemaal soepel gegaan is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Mirjam86 »

Dat moet ontzettend goed voelen, een groter compliment kan je niet krijgen van je kat toch?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Catfish »

Wat een fijn bericht Peet! Heerlijk dat het vertrouwen groeit, lekker gevoel zal dat zijn. Veel plezier samen!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Peet »

Is ook een heerlijk gevoel. Hij duwde ook zijn kopje onder m'n arm bij de da op tafel.
En dat hij thuis ook zo snel weer de oude is... ja, daar zijn we allebei blij mee!

We hebben hem gelijk wat lekkers gegeven, Almo Nature, en hij begon daar gelijk aan.
T'is zo'n lekker ventje!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Sunnetje »

Heerlijk gevoel is dat he? :) Mijn Rambo had dit ook, die was ook altijd panisch in het begin, en nu is het zover dat ie nog wel bangig is als ie in het reismandje gaat, en bij de DA is ie ook gespannen, maar hij raakt niet in paniek en hij is bij thuiskomst al heel snel weer de oude :)

En je schatje even belonen omdat hij zo dapper is geweest is natuurlijk altijd goed ;)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5492
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door nellebel »

heerlijk he peet, vooral als ze dan lekker tegen je aankruipen. met alle DA bezoeken was ik ook vooral bang dat gijs me totaal niet meer vertrouwde, omdat ik steeds de "dader" ben, maar dan is het zo llief als hij vol vertrouwen tegen je aankruipt bij de DA. guusje vindt alles leuk )ondanks dat haar oren werden uitgespoten de 1e keer) totdat je aan haar komt (oorzaak dus de oren). even afleiden, snel prikje en daarna op onderzoek uit in de kamer. alles wordt gecheckt, inclusief de DA zelf. (haha ze sprong op zijn rug en keek hoe hij gijs zijn prik gaf)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Ilovesiamesecats »

Joepie kroop op de behandeltafel altijd op mijn schouder... Dan smolt ik. :eangel:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Peet »

Lief hé, hoe ze je dan opzoeken voor veiligheid.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Anne »

Wat lief zeg!!! Waar ik mij dan weer schuldig over voelde is dat ze bij je kruipen voor veiligheid maar dat het dan toch even auw gaat doen :-|
Casper* kroop ook altijd op me, het liefst verdween ze in mijn jas, ondanks de prikjes die ze gewoon kreeg en ik voelde dat als een soort van falen tegenover haar
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Peet »

Ik heb dat ook met alle beesten.
Dat ik mezelf giga schuldig voel als ik naar de da ga.
Oké, met de honden wat minder als met de katten. Honden kun je nog toespreken dat het 'klaar' is en ze niet moeten zeuren. (als er niets ernstigs is dan hé)

Dus ja, met de katten voel ik me ook heel schuldig. Heb zelfs even getwijfeld om af te bellen... maar ja, ook niet slim. Want je kunt weer van alles meenemen van buiten hé.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5492
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door nellebel »

nellie kroop ook altijd onder mijn trui. die zat tijdens de autorit in elkaar gekropen op mijn schoot. (wel gevaarlijk met rijden maar anders was ze in paniek). terugweg ging madam op de brijrijdersstoel zitten gluren naar buiten.
flippie zat altijd op mijn schouder.
ach we doe neht voor het geode doel, en soms lijkt het ook wel alsof ze dat wel begrijpen, vooral als ze toch lekker tegen je aankruipen voor beschutting of thuis weer een dikke knuffel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Peet »

Het kan ook gewoon niet anders hé, het is voor het goede doel.

In zijn bek kijken vond hij trouwens écht niet goed, deed hem gewoon niet open. Heeft de da ook zo maar gelaten.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door Corrina »

Wat fijn dat het vertrouwen zo groeit!
Mijn Indy was vorige maand bij de DA helemaal verstart van de angst. Tong uit d'r bekje, grote ogen en plat tegen de grond. Arme schat.. Ik voelde me ook wel schuldig. Had haar zo zonder problemen met een brokje de vervoersbox in gelokt.. Voelde alsof ik haar verraden had.. Gelukkig herstelde ze thuis wel snel..

Het is zo mooi om dat vertrouwen te zien groeien heh.. Het is vandaag precies 1 jaar geleden dat ik mijn schatjes uit het asiel haalde.. Indy wilde niets van me weten, zat steeds op veilige afstand, was niet te aaien en schoot al weg als ik te dicht langs haar liep... Op het asielkaartje stond ook: geen schootkat, zeer zelfstandig, tijd nodig om te wennen...

Nu een jaar later zie ik haar nog steeds veranderen.. Eerst was het maanden praten en knipogen op afstand. Later mocht ik haar 's nachts een aai in de gang geven..Mocht ik steeds dichterbij komen.. Een paar maanden geleden kon ik zelfs naar haar toe komen om haar te aaien...
Vorige maand had ze iets nieuws; zodra ik de douchekraan dichtdraaide kwam mevrouw kroelen op de handdoek in de badkamer...
Deze week helemaal feest; Indy sprong al een paar dagen op de bank en zat naar die schoot te staren waar Puck, mijn andere kat, altijd ligt te slapen...Veel getwijfel pootje op schoot en er weer af... uiteindelijk werd het liggen naast de schoot, met het hoofdje op schoot!!! Met daarbij een bescheiden spin! Helemaal blij!!
Gebruikersavatar
HelloKitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:11
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Vertrouwen groeit en groeit...

Bericht door HelloKitty »

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat zo'n fijn en gerustgesteld gevoel geeft! :D heerlijk!
*~A cat's eyes are windows enabling us to see into another world.~*
Plaats reactie