Kat adopteren

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door castratenkoor »

Joep heeft ook altijd oogklonten, ook nooit niesziekte gehad. Als hij slaapt pulk ik wel eens stiekum wat weg. Hij houdt niet van polonaise aan zijn lijf......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Inderdaad heeft Balou in het asiel toen hij piep was ook niesziekte gehad. Ik heb hem nog nooit zien niezen en hij zijn viezigheid is ook hard. Hij zit vaak genoeg op schoot en dan veeg ik het even weg. Maak me er verder niet druk om.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kat adopteren

Bericht door Mirjam86 »

fabieke schreef:Dag Mirjam, ik zet hier vanavond de naam van het product want ik ben niet thuis. Het is feitelijk geen echte zalf maar een gele, olie-achtige vloeistof, die moet ik opzuigen in een spuitje met een verlengstuk en dan moet ik 0,5 ml in de ene oor en de overige 0,5 ml in de andere oor.
Kan je aub een opzoeken wat de naam van jouw zalfje was ? Thanks en groetjes,
Fabieke
Ik heb het even nagekeken en ik heb Otimectin gekregen, net als Thea.
Na 3 weekjes waren de oortjes compleet schoon, en dat met 3 keer spuiten!
Hopelijk wil je DA dit voorschrijven (ik zou niet weten waarom niet) want dat scheelt je een hoop ellende!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Bedankt, allemaal. Het is niet alleen de uitvloei bij het linkeroog maar de laatste dagen was dat oog bij het ontwaken van Smokey maar half geopend, een half uurtje later was het normaal. Er is geen ontsteking volgens de DA. Ik ben niet van plan om nu de oogzalf te geven. Moest er ooit een ontsteking komen dan raadpleeg ik de DA. Ik ga nu 12 dagen het oor verzorgen (heb geen hulp want mijn man is 4 maanden geleden overleden), laat Smokey dan 7 dagen rusten en dan terug 12 dagen de oortjes doen. Zie er wel tegenop, niet voor mij maar voor haar ... Groetjes, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door castratenkoor »

Sterkte ermee, ik hoop dat haar vertrouwen in jou gehandhaafd blijft.
Misschien kun je na afloop steeds wat lekkers geven en/of even als afleiding met haar spelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Hello Mirjam, bedankt ! Ik zal de DA maandag bellen en het vragen. Zal ook naar mijn vroegere DA bellen die 21,5 jaar de vorige poes heeft behandeld. Ik wou hem terug nemen voor Smokey en toevallig was hij deze week met vakantie daarom nam ik een onbekende dierenarts namelijk een jonge dame maar ik denk wel dat ze haar vak kent want haar vroegere studiegenoten bellen haar op voor advies en de wachtzaal zit vol.
Ik moet nu CANAURAL in Smokey haar oren doen, dus 2 x 0,5 ml per dag.
Groetjes,
Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat adopteren

Bericht door Adriana »

niet er tegenop zien hoor, dat merkt Smokey en als jij gestresst bent dan voelt hij dat er iets ernstigs gaat gebeuren.
probeer een houding van 'lieve Smook, nu gaan we je oortje even beter proberen te maken, goed voor je, kom eens hier, doet geen pijn hoor! effekes meewerken en zo gepiept en ja, je krijgt iets lekkers!'

en hier gaan ze af en toe ook gewoon tussen mijn knieën en dan moeten ze even wachten en meewerken, bijvoorbeeld als ik naar hun tanden kijk en probeer te poetsen. niks vreselijks aan! en erna geef ik ze iets in hun bekje om ze te wennen voor als ze ooit ooit pillen moeten slikken...
toegegeven, bij de ene katzel gaat dat stukken makkelijker dan bij de andere, maar het is nooit weg om te oefenen en zelf ervaring op te doen.
blij dat je de oorzaak te pakken hebt en hopelijk wordt Smokey zonder oormijt nog een stuk rustiger en liever..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat adopteren

Bericht door pearlsofpassion »

Ik moet mijn bericht hierboven aanpassen.
Cuzco heeft vandaag een oogontsteking. :-(
Het is echter niet zijn knipvlies maar een bol in zijn bovenooglid.
Ik weet niet in welk verband het staat, maar ik laat het maar even voor de volledigheid weten. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Bedankt ! Valerie
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Plaats reactie