Dag allemaal!
Ik ben een beetje aan het rondsurfen geweest op het forum en doorheen verschillende topics kwam ik wel tot een beetje raad maar misschien heeft iemand ervaringen met wat mijn kat op dit moment allemaal meemaakt!
Mijn kat heeft een jaar geleden een nier moeten laten weghalen. Hij krijgt hier dagelijks een pilletje voor om de werking van zijn overige nier te stimuleren. Deze nacht heeft hij tot 4 maal toe overgegeven. Maar zijn maagje was leeg dus het was alleen maar wit schuim. Hij kwam ook steeds bij mij liggen en was dan steeds aan het spinnen.
Ik wou nog even afwachten met naar de dierenarts te gaan, maar toen hij van de zetel af sprong, kon hij precies zijn nageltjes niet meer intrekken en liep hij met enorm stijve achterpoten.
We zijn naar de dierenarts geweest die hem een antibiotica heeft gegeven tegen het overgeven en ze heeft ook bloed getrokken. Ik ben nog op de uitslag aan het wachten.
Hij lag de hele namiddag op de zetel maar toen ik terug kwam van de winkel, was hij nergens te vinden! Na enorm lang zoeken lag hij verstopt in een open kast, achter allerlei rommel. Als ik hem streel, begint hij weer te spinnen.
Hij heeft ondertussen niets meer gegeten of gedronken...
Heeft iemand iets gelijkaardigs meegemaakt die mij kan
Kat geeft over, drinkt niet, eet niet en verstopt zich
-
- Kitten
Re: Kat geeft over, drinkt niet, eet niet en verstopt zich!
het is in ieder geval niet goed, dus afwachten wat het bloedonderzoek uitwijst. van AB stopt het braken denk ik niet meteen, dus als ze blijft braken kun je een middel hiertegen vragen zodat de maag wat tot rust komt. hopelijk krijg je snel nieuws.
snap trouwens niet zo goed waarom ze AB krijgt. is er al een infectie of ontsteking geconstateerd? sorry maar lees zo vaak dat een DA AB geeft zonder echte reden. ze weten niet meteen wat het is dus doe maar AB.
snap trouwens niet zo goed waarom ze AB krijgt. is er al een infectie of ontsteking geconstateerd? sorry maar lees zo vaak dat een DA AB geeft zonder echte reden. ze weten niet meteen wat het is dus doe maar AB.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Re: Kat geeft over, drinkt niet, eet niet en verstopt zich!
Tja dit zijn wel tekens dat je je echt ongerust moet maken jouw kat voelt zich echt heel erg ziek. En ab vind ik inderdaad heel kort door de bocht. Zou toch maar eens een andere dierenarts overwegen. Een die niet direkt ab geeft en die zelf een goed apparaat heeft waardoor je niet zo lang op de uitslag hoeft te wachten. Morgenochtend nog spugen en niet eten zou ik in ieder geval contact opnemen met de dierenarts.