Is mijn kat krols?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Is mijn kat krols?

Bericht door Mirjam86 »

Als je serieus overweegt om te gaan fokken met je poes dan denk ik dat je eerst eens een heleboel informatie in moet gaan winnen. Er moeten een zooi testen gedaan worden en een geregistreerde kater gezocht worden. Als je al niet weet hoe het met krolsheid zit, ben je dan wel voorbereid op een zwangerschap?!
En als je niet bereid bent al die tijd en dat geld erin te steken moet je er niet aan beginnen. Punt.

Nu even een andere vraag: woensdag leek Tsuki krols gedrag te vertonen: tijdens het borstelen bood ze haar kontje aan en later bij het aaien nog eens. Sinds gister gedraagt ze zich echter weer normaal, ook tijdens het borstelen. Komende week moet ze geholpen worden, maar zou ze nu krols zijn of niet?
Ik denk dat ik haar volgende week gewoon laat helpen, omdat er nu niets (meer) aan de hand lijkt te zijn.
Kan een krolsheid zo kort duren of was dit uitprobeergedrag?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Is mijn kat krols?

Bericht door Roos en Minousch »

even een vraagje, zijn alle testen gedaan bij de kater en de poes??
dus hcm/pkd, fiv/felv enz?
Zo niet, niet aan een nieuw nestje beginnen omdat het toevallig een raskat is, doe je het op de juiste manier, catterynaam aanvragen kittens met stamboom, kittens minimaal tot 13 weken bij de moeder blijven, kittens volledig ingeent en ontwormt, en gechipt etc prima, anders gewoon niet doen, want zonder stamboom heb je geen raskat, en er zitten dus al genoeg katten in het asiel door pretnestjes...
Dus doe het zoals het hoort.
Krols worden ze vanzelf weer, dus geduld.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is mijn kat krols?

Bericht door nellebel »

mirjam, had ik ook. guusje heeft ook 1 avond klagelijk gemiauwd en onrustig op en neer gerend. zat ook vaak gijs aan zijn .....
misschien voorbode ofzo dat het gaat komen? ben er bij guusje maar vanuit gegaan dat het niet zo was, omdat het maar 1 dag duurde
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Is mijn kat krols?

Bericht door Mirjam86 »

Ja misschien beginnen de hormonen nu wel te komen, dus het is geen overbodige luxe dat ze geholpen worden. Donderdag moet het gaan gebeuren!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
dreedra
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2011 16:30

Re: Is mijn kat krols?

Bericht door dreedra »

We hebben zelf een Brits Korthaar Cattery. En onze katten zijn allemaal negatief getest op HCM, PKD Felv en Fiv. Hebben ook allemaal een prima stamboom.

En we hebben al vaker nestjes gehad. Maar ik vroeg me het gewoon af, want eerder was ze heel vaak krols en nu al een tijdje niet meer.

Dus ik dacht misschien is er wel iets waardoor ze krols kan worden.

Maar dan moeten we maar blijven wachten :-)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Is mijn kat krols?

Bericht door Mirjam86 »

Ah oké, wel netjes volgens de regels dus.
Voor zover ik weet oefent vooral het weer invloed uit op de krolsheid en daar valt weinig aan te beïnvloeden..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie