Kat adopteren

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door castratenkoor »

Heerlijk dat Smokey haar gouden mandje bij jou heeft gevonden.
Ze is je echt heel gauw gaan vertrouwen, prachtig!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat adopteren

Bericht door pinguin »

klinkt als een kat die een gouden mandje heeft gevonden. en daar vol op van aan het genieten is. :catani: :catani: :catani:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Bedankt Adriana, Pinguin en Dinie, ja, het gaat heel goed met ons en morgen moet ik weer drie dagen niet werken (maandag altijd vrij) dus dat wordt genieten geblazen. Tof, Adriana, van jouw goede uitleg dan kan ik eens vergelijken met andere poezen ! Ik zit ook op Facebook en een dame die de dag voor ik Smokey ging adopteren een ander poesje daar had meegenomen heeft problemen zie ik op Facebook. De poes wil niet eten, ze heeft alles alles al geprobeerd qua voeding, letterlijk alles. Ik heb haar gezegd dat ze contact moet opnemen met de vzw waar de poes daarvoor verbleef, daar kan je de droge voeding aankopen. De overgang zal té groot zijn voor de poes. Als ik dat dan lees van een poes die niet wil eten dan ben ik blij dat het bij me thuis zo vlot loopt want het had slechter kunnen zijn. Vele groetjes en vanaf morgen een tof weekend toegewenst ! Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat adopteren

Bericht door Adriana »

ja en je kunt haar natuurlijk ook de link van de Kattensite geven en als ze zich zo snel mogelijk registreert, dan kunnen we ook met haar meedenken en wie weet...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

dat is waar, zal ik doen ...
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat adopteren

Bericht door Peet »

Vind het heel leuk om te lezen dat het al zo goed gaat!
Volgens mij kan dit dametje zich niet beter wensen hoor.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Het gaat inderdaad al heel erg goed! Lekker van genieten!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Smokey heeft voor de eerste maal de krabpaal gebruikt voor de nagels. Ze slaapt ook in de openingen. Alles gaat prima hier, ze eet goed, speelt goed, drinkt goed, laat zich borstelen, mooie drollekes , ze is niet bang voor bezoekers en dit allemaal op een week tijd.
Klein negatief puntje, het is nog steeds zo wanneer ze opeens het knuffelen of het spelen beu is, ze even aanvalt met de nagels en dit komt heel onverwacht en dat is pijnlijk ... Ik denk dat dat een eigenschap is die ze niet kwijt zal geraken. Ik zal er rekening mee moeten houden dat ik op tijd stop met de knuffel ...
groetjes, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Echt je had het bijna niet beter kunnen treffen hoor! Tja die "aanvallen" vind ik ook dat jij je als baasje zich daar maar bij neer moet leggen en het zo veel mogelijk voorkomen. Ze hoeft namelijk niet de perfecte kat te zijn. Dit gedrag komt vast voort uit iets. Haar manier om te zeggen nu is het genoeg. Hoe langer je haar kent hoe beter jij er als baasje op in kunt spelen. Ga zo door hoor!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat ook de aanvallen op den duur wel zullen slijten, als je er goed mee omgaat.
Stop op tijd met knuffelen en als ze aanvalt, negeren en vooral niet gaan schreeuwen of zo.

Fijn dat ze zich duidelijk thuis voelt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Ja, vijf minuten geleden, ik kijk televisie, Smokey slaapt op schoot, ze wordt wakker en duwt met kopje om gestreeld te worden op de kop, ik doe dit een minuutje en knap, ze bijt me ... Het dier heeft veel meegemaakt hé, baasje gestorven, op straat gezet tussen zwerfkatten, gesteriliseerd, chip gekregen, terug op straat dan naar de vzw. Kan natuurlijk zijn dat het baasje niet overleden is maar men de kat op straat heeft gezet omdat ze beet. Bijten of niet, ze blijft altijd bij mij maar het is niet prettig ...
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door castratenkoor »

Geweldig dat je haar accepteert. Je gaat er helemaal voor hè! Super van je.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat adopteren

Bericht door Adriana »

probeer maar eens een paar dagen niet te kriebelen/aaien maar alleen je hand aan te bieden om tegenaan te liggen. ik weet niet wat die bijtreactie activeert, zou het kunnen dat ze schrikt en onmiddellijk in de verdediging gaat?
k zit te denken aan een beetje destress van huisdierendokter om angsten en schichtigheid wat af te vlakken. diverse forumleden hebben er goeie ervaringen mee. een ander middel is telizen en dat gaat via medpets of je dierenarts. allebei niet verslavend en plantaardig.
paar destress kan ik je wel opsturen om te proberen om te zien of het aanslaat, telizen heb ik hier niet want Enzo reageert daar niet op.
zoek via de zoekfunctie rechtsboven even naar ervaringen. pinguin met sproet geeft het af+toe ook en zij heeft de indruk dat het bij sproet goed werkt en dat was een super-angsthaas...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat adopteren

Bericht door pinguin »

fabieke ik vind het echt super dat het zo gaat met de kat. het is soms moeilijk te zeggen waar de trigger zit weet niet hoe je smoki met je hand benaderd. van onder of van boven? ik weet wel bij mijn angsthaas dat als ik hem van onder benader hij minder schrikt. als ik mijn hand boven hem heb dan schrikt die en is die weg. maar er zijn ook katten die op zulke momenten uithalen.
ik gebruik voor mijn angsthaas destress en merk gewoon dat die wat minder schrikachtig word. maar de ene kat reageert beter op een middel dan een ander. das per kat verschillend.
maar met heel veel geduld (en dat heb je) komt het vast goed.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kat adopteren

Bericht door Mirjam86 »

IK wil je een groot compliment geven dat je Smoki accepteert hoe ze is.
Het vertrouwen tussen jullie zal ongetwijfeld nog meer groeien en als ze 100% zeker is dat ze van jou niets te vrezen heeft houdt het bijten hopelijk op.
Mijn angsthaas is hier inmiddels al bijna een half jaar en weet nog steeds niet zo goed wat ze met aaien aan moet. Ze vindt het toch wel lekker en komt af en toe een knuffel halen, maar kan dan toch ook weer snel weglopen (al spinnend) of op haar rug rollen en je hand vastgrijpen.
Smoki is dus al een stuk verder in dit proces!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie