Wij willen graag een kat

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door heidinuyten »

Hoi,

Ik zou zeker je vriend naar een cattery, fokker sturen.
Maine coons zouden erg goed kunnen volgens de fokker ervan voor mensen met een allergie.
Kijk eens rond op het maine coon forum desnoods.
Maine coons hebben ten aller tijden een vriendje nodig trouwens, die gaan erg slecht in hun eentje, gewoon doordat ze een erg sociaal karakter hebben en makkelijk samen gaan met andere katten.

En op de ruimte die de kat krijgt, kunnen er ook makkelijk 2, ze hebben meestal graag een soortgenootje, vooral als ze iedere dag lang alleen moeten zitten, word een kat niet gelukkig van.

Ik zou ze ook zeker niet op het balkon laten tenzij je vriend van plan is deze erg goed af te zetten zodat de kat er niet uit kan lopen/vallen.

Succes met het zoeken van de toekomstige katten.
Lightning!
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Ilovesiamesecats »

Een oosters ras kan ook niet goed tegen alleen zijn, vooral Siamezen niet. Bij Zooplus heb je speciale netten voor het balkon.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Cerna

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Cerna »

heidinuyten schreef:Ik zou zeker je vriend naar een cattery, fokker sturen.
Maine coons zouden erg goed kunnen volgens de fokker ervan voor mensen met een allergie.
Sorry hoor, maar een Maine Coon op 40 vierkante meter? Dit zijn enorme katten die veel ruimte nodig hebben en die graag klauteren en een Maine Coon is erg mensgericht die vindt het absoluut niet leuk om de hele dag alleen te zitten (een Brit ook liever niet, maar gaat toch beter).
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Mirjam86 »

Wat goed dat jullie je zo goed voorbereiden!
Het schijnt inderdaad dat een Sibeer goed werkt voor mensen met allergie, maar ook hier is de ervaring dat gewenning vrij snel plaatsvindt. Nu helemaal geen last van allergie, onze HTK'tjes mogen toch gewoon in de slaapkamer.

Je kreeg de tip om meerdere catteries te bezoeken, maar kijk daarbij wel uit! Je kan namelijk ziektes overbrengen. Sommige catteries vragen dat je een bepaalde tijd geen andere cattery hebt bezocht. Voor asiels geldt natuurlijk in principe hetzelfde.

Annet, de site die jij bedoelt wordt inderdaad automatisch verwijderd. Er was eens een topic waar Adriana de link plaatste, daar heeft Roland uitgelegd waarom hij hem liever niet toont. (Natuurlijk weet ik nu niet meer welk topic dat was :oops: ) Hij is absoluut niet tegen het herplaatsen, maar wil asieldieren voorrang geven. (In mijn woorden).
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Adriana »

;-)
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 57#p500557
bericht van 3 augustus van Roland..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door inky »

de forumregels mogen denk ik wel een keer aangepast worden... er staan dingen in waar niet op gelet wordt en andere zaken die er niet in staan blijken ineens weer niet te mogen...
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Dikkie Dik
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 apr 2009 18:52

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Dikkie Dik »

Ik ben ook licht allegisch voor katten en heb gewoon een HTK kat. Mijn ervaring is dat je er aan moet wennen, van vreemde katten heb ik namelijk wel last. Binnen een paar maanden was ik gewend aan mijn kat.
Mijn kat zit trouwens ook vaak alleen van 8 tot half 5 zo'n beetje, slaapt overdag toch veel en heb niet de indruk dat hij ongelukkig is. Dit is dan ook wel een rustge volwassen kat... Succes met je zoektocht!
De rooie zijn de mooiste!! ;)
Cerna

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Cerna »

inky schreef:de forumregels mogen denk ik wel een keer aangepast worden... er staan dingen in waar niet op gelet wordt en andere zaken die er niet in staan blijken ineens weer niet te mogen...
Juist! Toen ik gisteren de regels las stond er o.a. dat je leesbaar hoort te schrijven. Dus: met punten, komma's, hoofdletters enz... Nou wanneer je soms ziet wat mensen op papier zetten. De rillingen lopen me over de rug! En dan al die taalfouten :cry: ; het lijkt wel alsof men op school nooit opgelet heeft. Maarre....dit is erg :offtopic: en dat mag ook niet.

En die mededeling van Roland had ik dus gemist (lees niet alle topics); ben het er niet mee eens, maar zal me er bij neer moeten leggen :lol:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Adriana »

ùùhhh ja, rillingen en zo... het enige dat we kunnen doen is denk ik het goede voorbeeld geven..
en forumregels zijn forumregels, maar t is geregeld, k heb de links buitenom doorgestuurd.

heb er begrip voor zo veel mogelijk mensen op een herkansing met een asieltijger te wijzen maar soms willen mensen om 1 of andere reden duidelijk anders oid en dan vind ik het een ietsepietseltje betuttelend en dat soort herplaatsers zijn uiteindelijk ook dieren, die niet om het leven hebben gevraagd en vaak en hard nodig een warm mandje verdienen..
en dierenleed via fokkers kun je niet uitbannen ..
en helaas hufterig gedrag over de hele linie ook niet want dan zou je de hele mensheid.... ..... :pdtdrv:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Cerna »

en forumregels zijn forumregels, maar t is geregeld, k heb de links buitenom doorgestuurd.
Goed zo! :eclap: Lekker recalcitrant zijn!
Gebruikersavatar
tliciouz
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2011 09:17
Locatie: Arnhem

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door tliciouz »

Wauw wat een reacties allemaal! Dank je wel, zal al jullie tips mee nemen.

Als mijn vriend niet allergisch was geweest hadden we gewoon een huis tuin en keuken kat genomen, maar hoe lang of hoe kort mijn vriend daar ook mee in een kamer zit hij word gewoon allergisch ervan.
Vandaar dat we nu bij bepaalde rassen willen kijken of dat ook zo het geval is, als dat wel zo is dan houd het helaas op. Je hebt bepaalde medicijnen tegen allergie voor katten, misschien dat hij die eerst kan proberen voor hij bij een cattery langs gaat, wie weet helpt het wel.

Ik heb al wat mailtjes rond gestuurd naat cattery's in de buurt maar op geen 1 heb ik een reactie gekregen, ben bang dat het verhaal van mij afschrikt, vanwege dat de kat een paar uurtjes alleen zit etc.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wij willen graag een kat

Bericht door Mirjam86 »

Veel fokkers willen ook (terecht) dat de kat een maatje krijgt.
Maar als je op zoek bent naar een solo herplaatser (dus eentje die echt liever alleen is) zou dat geen probleem moeten zijn.

Mijn vriend heeft overigens ook (nog steeds) van alle andere katten last, ook al is hij maar een kwartier ergens op visite. Hier thuis nergens last van en vrienden met allergie juist weer wel.
Je went dus aan je eigen katten en testen wordt daardoor vrijwel onmogelijk. Wij hebben de gok genomen. Bij het asiel hadden we terugbreng garantie, maar ik zou liever mijn man op Marktplaats zetten dan mijn katten :oops: (Laat het hem maar niet horen! Nee hoor, ik heb een schat van een man, maar je snapt het idee)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie