Kat adopteren

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door castratenkoor »

Veel succes met het winnen van haar vertrouwen!
Dat komt vast wel goed met veel geduld.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat adopteren

Bericht door Adriana »

en hoe gaat het daar inmiddels? Smoki al een klein beetje gewend?
hij heeft erg veel te verstouwen gehad de laatste tijd en al hierboven geschreven.. laat hem zelf maar naar je toekomen. jij bent de zoveelste die hij moet gaan leren vertrouwen en dat kost even tijd. missch kun je een tijdje naast hem gaan liggen en dan wachten tot ie aan je neus komt ruiken. en als hij zijn neus tegen de jouwe wrijft, dan is er een belangrijke stap gezet: neus/neus-contact! maar verwacht dat niet de eerste keer..
en jij zult helemaal in de wolken zijn met je lieverd en eindelijk weer een pluizebol in huis!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Ik ben heel benieuwd hoe Smoki haar eerste nacht heeft doorstaan.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Hello allemaal, Smoki heeft de eerste nacht goed doorstaan en heeft deze morgen in de zetel een half uurtje op mijn schoot gelegen. Ik denk dat ze me nu helemaal vertrouwt. Ze is enkel nog angstig voor alle geluiden : koffiezet, wasmachine, ..., zolang ze deze geluiden hoort duikt ze onder de kleerkast.
Op de foto van de vzw is Smoki een slanke poes maar ze is daar zo'n twee maand gebleven en ze heeft nu toch een flink overgewicht. Van boven gezien lijkt het een zwangere poes. In de vzw had ze heel de dag eten en ik moet dat toch wat beperken want gisteren heeft ze hier inderdaad continu gegeten.
Het komt allemaal wel goed. Maandag moet ik niet werken dus ze kan nog enkele dagen wennen. Ik ga nu haar antibiotica klaarmaken voor de blaasontsteking dat gaat gelukkig met koffiemelk en wat room heel goed naar binnen. Dag allemaal ! Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Wat een goed nieuws!! Dat wennen aan die andere geluiden komt vanzelf wel. Ik vind dat ze het al heel goed doet hoor. Daar mag je je handjes mee dichtknijpen. Fijn dat je ff iets meer vrij hebt genomen om bij haar te zijn. Lekker gaan genieten nu.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat ze de nacht goed door kwam. Het zal even wennen zijn voor haar die geluiden, dat heeft even tijd nodig. Dat ze jou vertrouwt is al heel belangrijk, daar heb je al een enorm winstpunt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat adopteren

Bericht door Adriana »

wat krijgt Smoki te eten?
overwicht en blaasgruis duidt op hoog graan/tarwegehalte in brokjes en als je langzaam van voer verandert naar graanloos voer, dan is dat in alle opzichten veel beter. minder kans op blaasgruis en geleidelijk afslanken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Hello, Smoki krijgt Felix als natvoer en als droogvoer Whiskas dat ik meng met hetgeen de vzw heeft meegegeven om ze te laten wennen. Ik zou graag wat meer vernemen over de voeding. Wat te geven - welke merken en hoeveel, want ze heeft dus duidelijk een groot overgewicht in de vzw gekregen. Bedankt !
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Adriana, kan je het merk geven en moet ik én nat én droogvoer geven ? en hoeveel. Mijn kat vroeger at enkel natvoer en ze was slank omdat ze altijd buitenging. In de winkel vroeg ik advies over het eten maar ze wisten er niets van.
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat adopteren

Bericht door ayla »

Ik ben zelf heel blij met sanabelle. Ik geef ze sanabelle brokjes en als snoepje erbij sanabelle urinary. Garfield heeft namelijk blaasproblematieken gehad. Mijn katten krijgen heel af en toe natvoer van het merk Cosma. Ongeveer eens in de week een paar stukjes rauwe kipfilet is hier ook altijd smullen.

Gefeliciteerd nog met je aanwinst Smokey! Heel leuk.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Bedankt, Ayla ! De merken die je noemt zijn niet verkrijgbaar in België. Ik geef nu alles van Hill's omdat ik merk dat andere gebruikers daar zeer tevreden over zijn. Smokey krijgt nu voor de vijfde dag antibiotica en het plassen lijkt me erg normaal. Volgens de vzw waar ik ze haalde was de blaasontsteking het gevolg van 2 maanden stress, ze zat daar met soortgenoten en ze kan helemaal niet met soortgenoten overweg. Hier thuis zit ze in de dag onder de kleerkast en als het donker wordt komt ze tevoorschijn en slaapt op mijn schoot als ik televisie kijk. Het beestje heeft vroeger veel moeten doorstaan en ze is hier nog maar een dag dus alles heeft tijd nodig. Mijn Pussycat vroeger was ook bang voor soortgenoten en ook voor mensen, ze gedroeg zich als een normaal kat en als er bezoek was kroop ze weg. Het komt wel goed met Smokey ! groetjes, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kat adopteren

Bericht door ayla »

Ik bestel op zooplus alles.

Het klinkt al goed, na 1 dag al slapend op schoot. Heerlijk!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Ja, slapen op de schoot maar als ze 1 onbekend geluid hoort dan schiet ze weg, terug de slaapkamer in, onder de kleerkast, zoals zojuist het geval was. Het kan goed zijn dat ze 5 jaar op het platteland heeft gewoond waar ze geen auto's hoorde en geen vreemde geluiden ... ze heeft duidelijk in alles het vertrouwen verloren. Ik heb haar vertrouwen maar ook niet helemaal, 1 bruuske beweging en ze is weg.

Ik kijk op Zooplus, de krabtonnen komen ook van daar maar die heeft ze nog niet gebruikt.
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat adopteren

Bericht door pinguin »

de eerste tekenen zijn goed. smoki zal nog wel tijd nodig hebben om aan al die geluiden te wennen.
kijk anders eens bij de voedsel toppics daar staat zoveel info.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat adopteren

Bericht door pinguin »

sorry zag net dat je al aan het snuffelen bent in de voedsel topic
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie