Kat adopteren

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Nou ik ben in ieder geval weer heel wat wijzer geworden over het huren en kopen van een woning in België. Altijd jammer dat de goeie onder de kwaaie moeten lijden.
Inderdaad nog 1 nachtje Fabieke. In het begin zal het even wennen en aftasten zijn voor jullie beiden. De nieuwe kat zal misschien eerst wel even haar eigen gang gaan en bij gewenning komt ze vanzelf alle knuffels bij je halen. Ik ben ook altijd zenuwachtig als ik weer een nieuwe kat heb hoor. Vooral of de kat het wel naar de zin zal hebben en of het goed gaat met de anderen. Ben morgen benieuwd naar je eerste ervaringen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Ik ben ook benieuwd !!! en daarna hoop ik dat ik kan vinden hoe ik de foto van de nieuweling in dit forum krijg want ergens wordt vermeld dat je geen foto kan laden van je pc of laptop ...
Groetjes,
Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Hello, het is Smoki geworden, een kattin van 5 j. Omdat ze niet overweg kon met soortgenoten heeft ze bij de mensen van de vzw onder stress gestaan en ze zal nog moeten wennen om bij mij te zijn. We zijn nu anderhalf uur thuis en ze zit in een hoekje onder mijn kleerkast en komt er niet onderuit. Ik laat het dier met rust en praat als ik in de kamer kom en hopelijk komt ze binnenkort te voorschijn. Ik heb ook antibiotica meegekregen want ze heeft blijkbaar een blaasontsteking wat volgens de mensen van de vzw door de stress komt. Het medicijn heb ik onder slagroom en koffiemelk gedaan zo kreeg ze het ginder ook. Ik hoop dat ze vanavond of vanacht wat eet en zeker het medicijn. Lieve groeten, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Jaaaaaaaaaaa nou gefeliciteerd hoor met Smoki. Het zal even een paar daagjes duren waarschijnlijk en ze zal 's nachts wel eten als jij er niet bij bent. Inderdaad ze komt vanzelf wel en rustig blijven praten is heel goed.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Hello, het medicijn is binnen. Ik had het voor de kleerkast gezet en ze heeft het opgegeten. Voor mij is ze niet bang, ik kan ze goed aaien dat heeft ze heel graag maar ze is nog heel bang voor de omgeving. Ik heb veel geduld en binnen enkele dagen is alles ok.
Ik kan hier geen foto plaatsen maar wanneer je hier op klikt : http://www.hetdierenthuisje.be/
en dan klikken op 'ter adoptie' en dan via het dierenthuisje dan kom je Smoki tegen.
Groetjes, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Wat een mooi meisje. En fijn dat je haar al wel mag aaien. Las inderdaad dat ze erg aanhankelijk is. Ach met al die knuffels zal ze zeker snel gewend zijn. Ik wens jullie beiden veel plezier als huisgenootjes. Grappig dat jullie kattin zeggen haha.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat adopteren

Bericht door pinguin »

wat leuk dat je voor smoki heb gekozen. als ik dat zo lees komt dat helemaal goed. waarschijnlijk zal smoki vannacht de boel gaan verkennen als jij lekker ligt te slapen. (maarre ik denk dat koffie room en slagroom niet echt goed is voor dat beestje. kan je het niet in wat nat voer stoppen of met een stukje kip of vis?)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

De koffieroom en slagroom is maar voor 6 dagen tot de antibiotica op is.
Nu klein probleempje. Toch even naar jullie ervaringen informeren. Mijn kat van 21,5 jaar heeft me in al die jaren niet gebeten of gekrabt. Smoki zit onder het bed en is bang van de omgeving wanneer ik mijn hand onder het bed steek dan kan ik haar aaien en dan spint ze van genot, maar dan opeens is ze het beu en dan zet ze haar tanden en haar nagels in mijn hand, dus ik bloedde. Ze is van mij absoluut niet bang wel van de omgeving. Ze heeft ook stress gehad omdat het baasje stierf en ze gedropt is tussen een hoop zwerfkatten. Men heeft haar ook gesteriliseerd. Waarom zou ze me krabben en bijten terwijl ze eerst minuten wil geaaid worden ? Iemand een idee ? Groetjes, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Misschien komt het door de blaasontsteking ???
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat adopteren

Bericht door pinguin »

ik denk dat ze gewoon tijd nodig heeft. misschien dat ze wel een lichaamelijke waarschuwing geeft maar jij die niet ziet. probeer d`r anders heel kort te aaien. en dan telkens iets langer.
ik vind het al knap dat je d`r zo snel kan aaien.
het is niet niks wat de kat heeft mee gemaakt.
of het door de blaas ontsteking komt weet ik niet. daar heb ik geen verstand van. (sorry)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Nee ik denk dat ze je gewoon voor de volle honderd procent nog niet vertrouwd. Wat logisch is. Persoonlijk zou ik haar pas gaan aaien als ze bij jou komt. Eerst gewoon rustig en lief tegen haar praten. Ze zit niet voor niets natuurlijk onder dat bed. Dat is haar beschutte plek.
Een klein likje slagroom kan trouwens geen kwaad hoor.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Bedankt ! Het dier heeft inderdaad veel meegemaakt, van een mooie thuis naar een groep zwervers dan meegenomen voor sterilisatie. Ze is nu ook doodmoe van de lange autorit (45 min.) en de stress van een hele dag. Jullie hebben gelijk, ik wacht af tot ze bij mij komt. Het dier is al zo dikwijls verplaatst uit haar omgeving dat ze nu niets vertrouwt. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt ! Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Geeft niks hoor Fabieke. Ik snap je wel. Je wil gewoon graag meteen je liefde en zorg aan haar tonen. Dat is ons mensgevoel. Alleen het kattengevoel is net even iets anders. Maak je niet teveel zorgen en geniet van de kleine dingetjes die ze al wel doet. Want volgens mij doet ze het namelijk al heel erg goed! Veel plezier
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Bedankt, Thea !
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat adopteren

Bericht door Peet »

Aandoenlijk koppie.
Komt vást goed met haar bij jou!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie