Ik heb zelf een poes van 10 jaar oud, en onze dochter heeft nu een kitten.
De kitten probeert de baas te worden in huis maar dat pikt de poes niet, dus af en toe een flink gevecht, met gevolg dat de kitten nu bloed aan haar bek heeft.
Weet iemand of dit minder gaat worden, of bestaat de kans dat het alleen maar erger gaat worden als de kitten groter word?
Ik weet dat een kitten na 6 maanden gecastreerd moet worden om hem rustiger te krijgen, maar dat duurt nog 3 maanden.
Kitten mannetje bij poes vrouwtje
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: kitten mannetje bij poes vrouwtje
Kittens worden niet rustiger na castratie, dat is een fabeltje.
Ze worden wel rustiger met opgroeien, maar daar kan je nog wel 2 jaar op wachten.
Kittens zijn gewoon druk en dat hoort zo. Net als kinderen.
De kitten probeert geen baas te worden (daar is hij trouwens nog veel te jong voor), hij probeert gewoon te spelen. En daar zijn kittens helaas (en ook gelukkig voor henzelf) heel koppig in.
Mijn advies is een kittenvriendje bij halen zodat de oudste poes rust krijgt. Anders kan het gewoon niet beteren.
Of de kitten herplaatsen (dat zal wel geen optie zijn, dat begrijp ik wel).
Maar van een poes van 10 kan je niet zomaar verwachten dat ze een kitten leuk vind. Dat klinkt gewoon zelden of nooit.
Dus verwachten dat ze vriendjes worden, dat is onzin. Maar kittens willen wel met soortgenoten spelen. Dat is heel natuurlijk en heel normaal. Zonder kittenvriendje erbij, zal de poes dus belaagd blijven worden.
Als er een tweede kitten bij is, kan je aan de slag om haar tot rust te laten komen en minstens tot aanvaarding te komen.
Dat lukt in het algemeen vrij goed.
Ik ben wel verontrust door het bloed. Dat wijst erop dat het al serieus aan het escaleren is, en dat baard met zorgen.
Probeer er voor te zorgen dat dat vechten even niet meer kan, tot er een oplossing gevonden is. Al weet ik niet hoe je dat moet gaan doen.
Ze worden wel rustiger met opgroeien, maar daar kan je nog wel 2 jaar op wachten.
Kittens zijn gewoon druk en dat hoort zo. Net als kinderen.
De kitten probeert geen baas te worden (daar is hij trouwens nog veel te jong voor), hij probeert gewoon te spelen. En daar zijn kittens helaas (en ook gelukkig voor henzelf) heel koppig in.
Mijn advies is een kittenvriendje bij halen zodat de oudste poes rust krijgt. Anders kan het gewoon niet beteren.
Of de kitten herplaatsen (dat zal wel geen optie zijn, dat begrijp ik wel).
Maar van een poes van 10 kan je niet zomaar verwachten dat ze een kitten leuk vind. Dat klinkt gewoon zelden of nooit.
Dus verwachten dat ze vriendjes worden, dat is onzin. Maar kittens willen wel met soortgenoten spelen. Dat is heel natuurlijk en heel normaal. Zonder kittenvriendje erbij, zal de poes dus belaagd blijven worden.
Als er een tweede kitten bij is, kan je aan de slag om haar tot rust te laten komen en minstens tot aanvaarding te komen.
Dat lukt in het algemeen vrij goed.
Ik ben wel verontrust door het bloed. Dat wijst erop dat het al serieus aan het escaleren is, en dat baard met zorgen.
Probeer er voor te zorgen dat dat vechten even niet meer kan, tot er een oplossing gevonden is. Al weet ik niet hoe je dat moet gaan doen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Re: kitten mannetje bij poes vrouwtje
yep, dat is zoiets als een kleuter bij een oud omaatje zetten en dan verwachten dat ze samen touwtje springen!
leeftijdgenootje erbij en je krijgt rust in de tent en dat is ook de enige oplossing!!
of één van de twee uitplaatsen..
en welkom op het Forum!
leeftijdgenootje erbij en je krijgt rust in de tent en dat is ook de enige oplossing!!
of één van de twee uitplaatsen..
en welkom op het Forum!