Clomicalm bij sproeien

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Clomicalm bij sproeien

Bericht door castratenkoor »

Siaou schreef:Zoals ik al heb verteld hebben wij genoeg kattenbakken Castratenkoor, we hebben al jaren beesten en nog nooit problemen gehad dus aan ons huis en de kattenbakken zal het niet liggen :) Ook kan Sjakie het met iedereen goed vinden.
En hij heeft nog geen pilletje clomicalm gehad omdat we het te risky vinden. Vandaar dat ik hier naar andere ervaringen/oplossingen vraag want we weten wel waarom hij sproeit.
Ik heb ook al verteld dat wij van het verhelpen van de oorzaak zijn maar dat dit nu niet werkt en dat we daarom naar een hulpmiddel grijpen.
Een kat drogeren is geen oplossing, blijft mijn mening.
Dan zou je hem de rest van zijn leven suf moeten houden. In mijn optiek is dat geen echt leven meer voor hem. Wordt zijn leven automatisch ook door ingekort.

Het al jaren lang beesten hebben is geen garantie van het al jaren lang goed doen.

Als je bij het schoonmaken overal plasvlekken aantreft lijkt het me mogelijk dat de rest dus ook mee doet.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
URI
Kitten

Bericht door URI »

Hallo Siaou,

Ja, ik heb ervaringen met Clomicalm.
Ik geef het mijn sproeiende kater en ben er ontzettend blij mee!
Het was een ontzettend hardnekkig geval. Alles geprobeerd, ten einde raad!!
Totdat onze DA hiermee aan kwam zetten. Het proberen waard!!
En ja hoor! Eindelijk geen sproeiende kat meer in huis! ;-))
Hij is niet sloom of iets dergelijks. Eet goed, is aanhalig,.. maar maakt zich minder druk indien hij andere katten in de buurt hoort of ruikt. Ook voordeel voor hem dus!!!

Dus ik zou zo zeggen; Give it a try!

Suc6!!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb ergens gelezen dat als je dit gaat geven, je niet zomaar kan stoppen en dat als je te vroeg stopt, het gedrag nog veel heviger terugkomt. Wel iets om bij stil te staan dus.
Als je begint, hang je eraan...
Ik zou persoonlijk voor iets minder ingrijpends gaan. Als je gewoon iets tegen de stress nodig hebt zijn er zat minder aggressieve middelen.
Katten sproeien trouwens ook meestal niet zomaar... en een probleem met medicijnen verdoezelen, lijkt me niet iets waar ik voor zou kiezen.
Het kan natuurlijk zijn dat er helemaal geen oorzaak is, en de kat gewoon te laat gecastreerd is of zo, dat het aangeleerd gedrag is dat men er niet uit krijgt maar de kat verder nergens last van heeft. En dan kan ik het volgen, alhoewel ik na de beschrijving betwijfel of dit dan wel zou werken... Maar zonder duidelijk zicht op de oorzaken, de gevolgen en de prognoses voor de toekomst zou ik maar opletten met zo'n middelen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ik zou hier ook niet zomaar mee beginnen, je hebt kans de rest van zijn leven eraan vast te zitten. En of dat middel wel zo onschuldig voor lever en nieren is waag ik te betwijfelen.
mrobinson
Kitten

Bericht door mrobinson »

Siaou schreef:Beste allemaal,

ik ben hier op het forum gekomen met maar een bedoeling. Ik wilde weten of er mensen (en hun katten) ervaring hebben met clomicalm en sproeien.
Uiteraard doe ik alles in overleg met de dierenarts, dus oorzaak en gevolg wordt regelmatig besproken met haar. Mijn kat slikt nog helemaal geen medicijnen, ondanks dat de dierenarts dit voorgeschreven heeft.
Dus nogmaals voor alle duidelijkheid, heeft iemand ervaring met clomicalm en sproeien? Eigenlijk is dat de enige vraag die ik heb.
Pien gebruikt het ook voor wid plassen ze stond ook met haar staart te trillen . En nu ik dat middel gebruik doet ze het niet meer, ik ga nu wel minder geven . gr majo
Adriana

Bericht door Adriana »

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -clomicalm
voor alle zekerheid hier nog maar even de bijsluiter en toegepast bij katten is zogeheten off-label gebruik. dwz weinig onderzoeksgegevens en niet officieel toegelaten.

ook nog even gezocht naar ervaringen van clomicalm bij katten en vooral in Amerika zijn behoorlijk veel berichten te vinden. dosis is bijzonder belangrijk en ik kwam ook waarschuwingen tegen het niet gelijktijdig met sommige middelen tegen vlooien en teken toe te passen. kan hartritmestoornissen en erger veroorzaken.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ik hou het bij mijn eerder verkondigde mening. Wildplassen stoppen door de kat te drogeren is geen oplossing. Zoek liever uit waarom de kat het doet. Regelmatig is de situatie aan te passen met subtiele veranderingen: extra kattenbak, grotere kattenbak, leuk ingerichte kattenkamer enz enz.
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Beetje late reactie, maar misschien voor anderen die op zoek zijn naar ervaringen met clomicalm
Ze dachten dat mijn kat dement was, ( was achteraf niet zo, weet het zeker) en ook zij kreeg clomicalm.
Mijn luidruchtige kroelerige vreetzakje veranderde in een depressieve kat, die voor zich uit bleef staren en die niet eens meer wilde eten en drinken, ze kreeg maar een kwart pilletje.
Volgens de dierenarts kon het niet van de clomicalm zijn, ik ben ermee gestopt en ze deed na 1a 2 dagen weer zoals ze was.
Liever dan maar krijsen en mij gek miauwen dan dat dacht ik toen.
Hier krijgen ze ook nooit meer die troep
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Dankjewel voor je reactie Synemios! Het bevestigt mijn gevoel hierbij.

""Pien gebruikt het ook voor wid plassen ze stond ook met haar staart te trillen . En nu ik dat middel gebruik doet ze het niet meer, ik ga nu wel minder geven . gr majo""

Met de staart trillen komt meer voor, er zijn katten die dat uit enthousiasme doen zonder er ooit bij te plassen, 2 van de 8 hier doen dat. En daar hebben ze geen kalmeringsmiddel voor nodig..........
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

staart trillen gebeurt hier regelmatig. ook bij spannende dingen als ze superenthousiast zijn. heb ik nooit gekoppeld aan plassen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Mijn Oscar kwam net nog met trillend staartje omhoog naar me toe, was niet aan het wildplassen, maar genoot gewoon van de aandacht die hij kreeg.

Even een aanvulling, Is deze kater gecastreerd? want als ik het me goed herinner deed Oscar dat wel vlak voor hij gecastreerd werd, zouden het de hormonen kunnen zijn?

Sorry ik zie net dat het een poes is, dan weet ik het niet.
Groetjes, Denise
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Trilstaarten is onschuldig. Cuzco heeft het ook, het valt mij al niet meer op.

Een kat die echter sproeit, gaat ook met de staart trillen.
Dan is het dus sproeien, en niet wildplassen en das wel een verschil, maar goed.
Mijn mening over het eigenlijke topiconderwerp staat hier al boven. ;-)

Overigens kunnen poezen ook sproeien hoor. En ook terwijl ze met de staart trillen. Ik heb het Kleintje zelf zien doen (buiten! :-)), en ze is toch wel zeker een poes. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Ja dat was inderdaad sproeien, ik heb dezelfde mening.
Ik heb het mijn poezen nooit zien doen maar ja dat zegt niks natuurlijk, wel weer wat geleerd vandaag :D
Groetjes, Denise
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ja, sommige poezen doen het ook, maar zelden in huis en zo hardnekkig als katers het kunnen. Ongecastreerd waarschijnlijk, al weet ik niet of het bij hen er iets mee te maken heeft.
Katers kunnen ook blijven sproeien na castratie als ze er voor de castratie mee begonnen zijn. Spijtig genoeg is castratie dan vaak niet meer afdoende.

Kleintje is ook pas op 3 jaar gecastreerd, misschien dat dat er wat mee te maken heeft? Ik weet het niet.
Ik denk dat zij het enkel doet als ze een vreemde kat (kater?) ruikt. Buiten op 'haar' terrein dan. Ik weet het niet precies.
Binnen heeft ze het alleszins nooit gedaan.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ik bedoel met trilstaarten niet het enthousiast met opgeheven staart op je afkomen. Ik bedoel echt met achterwerk naar een bepaalde hoek en dan bewegingen maken alsof ze sproeien. Ik heb er twee die dat zo doen. Trappelen met achterpoten en trillen met staart. De plek is nooit nat. Joep doet aan nepsproeien, die doet ook aan krols brullen. Buiten in de ren sproeit hij overigens wel echt.
Plaats reactie