Misschien een Bengaal in huis?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Ik bedoel inderdaad op dit moment, omdat ik voor deze week nooit iets aan haar heb gemerkt, ze was altijd gezond. Tja ik zie haar verder ook niet niezen of snotteren, dus het leek me ook al sterk, maar ja, het zou kunnen natuurlijk..

Morgen nog maar eens een AB prikje ofzo halen, of kijken of we het puur bij die oogdruppels moeten houden.

Dizzy wast zichzelf nog wel een beetje, dus dat vinden we dan wel weer iets goeds, al doet ze het maar af en toe.
Ze heeft zojuist een half blikje Schesir opgegeten, hopen dat ze straks nog wat wil. Ik ben alleen bang dat ze te weinig water binnen krijgt, ik zie haar nooit drinken.

We hebben haar sinds ze ziek is geworden in de slaapkamer gelaten, zodat ze genoeg rust krijgt. Er staat een kattenbak,voerbakjes, krabpaal en een catmate met vers water, maar hier zien we haar dus niet uit drinken.

Ik zit te twijfelen of het misschien goed zou zijn om haar toch af en toe in de woonkamer te laten? zodat ze ook bij de anderen komt? hoewel ik niet weet of hetgeen wat ze heeft overgedragen kan worden...
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Met Dizzy gaat het nog steeds mwah...

Ze eet redelijk, in elk geval iets meer dan ze deed, maar nog steeds erg slecht. Ze eet gelukkig al wel weer wat brokjes en niet alleen maar natvoer. Maar ik heb haar gisteren gewogen en ze is wel erg afgevallen, wat ik al had verwacht. Ze woog 3,6 en nu nog maar 3 kilo! Haar beide oogjes zijn nu erg ontstoken en tranen regelmatig. Ze vind het druppelen en zalven écht niet meer leuk en het lukt ons slechts met de grootste moeite. Ze kruipt elke keer weg na het druppelen.

We laten haar nu ongeveer de halve dag in de woonkamer bij de anderen, zodat ze toch wat gemotiveerd word om rond te lopen enzo. Ze doet dit een beetje, klimt wat over de kast heen maar gaat uiteindelijk toch wel ergens liggen en slapen.

Haar oogjes zien er op het eerste gezicht redelijk uit, ze zijn niet constant meer zo dichtgeknepen, maar als je haar oogleden wat optilt, zie je duidelijk het verdikte oogslijmvlies en het roodkleurige vliesje :(

We kijken het het weekend nog even aan. Zien we helemaal geen verbetering, dan bel ik Maandag de DA weer.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door inky »

He bah, dat klinkt nog niet lekker zeg. :(
Ondanks dat ze wel wat eet, toch even opletten dat ze niet uitdroogt (van 3.6 naar 3.0 is best veel), als je het nekvel optilt moet het gelijk terugveren als je loslaat. (maar dat wist je misschien al)
Ik weet niet of ze het bij de Welkoop nog verkopen, maar misschien kun je Viyo eens proberen, een soort vloeibaar krachtvoer goedje voor zieke katten. (geloof met probiotica ofzo) Maar de DA heeft ook speciaal voer voor zieke katten die moeten aansterken.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Viyo had ik al geprobeerd inderdaad, maar ze eet het niet. Het natvoer dat ze van de Dierenarts krijgen hebben ze hier echt nog nooit gegeten (meestal Hills recovery) dus dat ga ik al niet eens proberen.
Ze eet veel natvoer (Wat we aanlengen met water) dus ze krijgt wel vocht binnen en ze drinkt ook wel wat uit het waterfontijntje, maar we houden het inderdaad in de gaten. Ik schrok ook wel van de hoeveelheid die ze was afgevallen, het is al zo'n dun katje.

Ik heb ook nog Nutridrops liggen bedenk ik me net, heb ik gebruikt voor de opvang kittens, misschien dat ze haar ook een boost kunnen geven..
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Peet »

Ah, arm meisje zeg....
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Catfish »

Jammer dat ze de recovery niet eet, goed spul.
Heel veel sterkte met je meissie!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie