Ik heb thuis een kater van ongeveer 1 jaar oud. Hij is gecastreerd.
Sinds kort komt er regelmatig een kat van de buren op bezoek bij ons. Dit is een kattin.
De kat van de buren is een heel sociaal dier. Onze kater daarentegen, begint steeds te blazen en te grommen als hij haar ziet. Elke dag vindt er wel een vechtpartij plaats tussen de twee katten.
Onze kater kan niet winnen van de andere kat. Gevolg is dat hij vaak angstig is, zelfs in onze eigen tuin, want de kat komt tot aan de achterdeur. Hij krijgt ook hele krabben in zijn gezicht.
Vorige week zaten ze zelfs beiden binnen, en had de andere kat al het eten van onze kater opgegeten.
Wat kunnen we doen zodat onze kat niet meer zo angstig is en/of dat de andere kat hier niet meer op bezoek blijft komen? Dit houdt toch al enkele weken aan en ik merk dat hij steeds angstiger wordt als de andere kat in de buurt is geweest.
Bezoek van de kat van de buren
Re: Bezoek van de kat van de buren
welkom op het Forum!
tja, lastig probleem en het kost een beetje geld maar daarmee kun je het wel oplossen!
je kat die naar buiten kan is neem ik aan gechipt.
er bestaan - zie Zooplus - kattenluikjes die zijn te programmeren op een chipcode en op deze manier kan jullie kat wel naar buiten en ook naar binnen maar kan de buurkat nog wel in de tuin maar niet meer binnen. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/145880
en je zou naar je tuinafrastering kunnen kijken.
burencontact levert doorgaans weinig op en de buren zullen hun ondernemende kat niet binnen willen houden.. trouwens, die van jullie komt ook buiten.,
tja, lastig probleem en het kost een beetje geld maar daarmee kun je het wel oplossen!
je kat die naar buiten kan is neem ik aan gechipt.
er bestaan - zie Zooplus - kattenluikjes die zijn te programmeren op een chipcode en op deze manier kan jullie kat wel naar buiten en ook naar binnen maar kan de buurkat nog wel in de tuin maar niet meer binnen. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/145880
en je zou naar je tuinafrastering kunnen kijken.
burencontact levert doorgaans weinig op en de buren zullen hun ondernemende kat niet binnen willen houden.. trouwens, die van jullie komt ook buiten.,
Het grote probleem is vooral dat hij niet meer in de tuin durft te spelen als de andere kat op bezoek geweest is. De stap om dan naar buiten te gaan wordt groter en groter, hoewel hij zich rot amuseert buiten als de kat nog niet is langs geweest.
De katten hebben hier heel veel ruimte om te spelen (bos en weilanden) maar de andere kat komt toch steeds bij ons in de tuin.
De katten hebben hier heel veel ruimte om te spelen (bos en weilanden) maar de andere kat komt toch steeds bij ons in de tuin.
tja, goeie afrastering en/of kattenren in de tuin.. anders kan ik het niet bedenken
en missch eens kijken bij destress van huisdierendokter of telizen om hem wat meer zelfvertrouwen te geven (via zoekfunctie rechtsboven)
en missch eens kijken bij destress van huisdierendokter of telizen om hem wat meer zelfvertrouwen te geven (via zoekfunctie rechtsboven)
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik zou ook de tuin afzetten dan. Zo heeft hij er toch niets aan, en liever enkel in de tuin en gerust, dan helemaal geen buiten meer...
Bovendien is hij zo veilig voor andere gevaren, want niet alle buren zullen zo lief en geduldig reageren als jij nu doet.
Bovendien is hij zo veilig voor andere gevaren, want niet alle buren zullen zo lief en geduldig reageren als jij nu doet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)