Hallo allemaal!
Ik wil mezelf even voorstellen. Ik ben Kate en ik ben 15 jaar.
Thuis hebben wij een crème brits korthaar poes van al bijna 11 jaar! Ze heet Blondie.
Voor school moet ik een werkstuk maken en ik maak mijn werkstuk over mijn eigen Blondie. Nu wil ik in dat werkstuk ook graag een stukje genetica zetten. Kleurvoorspelling bij een eventueel nestje van een crème kleurige poes. Nu kan ik op internet wel het één en ander vinden, maar ik snap er niet zo veel van eerlijk gezegd

. Ik heb al wel site’s gevonden waar de kleurvoorspelling kant en klaar staat op geschreven, maar over een crème kleur kan ik helaas bijna niets vinden. Wat ik wel heb begrepen is dat als je een crème kleur poes kruist met een blauw kleur kater, de kitten katertjes allemaal crème worden en de kitten poesjes allemaal blauwe/crème worden. Klopt dit? Hoe zit dit als ik bijvoorbeeld een kleur als Chocolate als kater zou hebben bij een crème poes? En is het onmogelijk om een effen kleurige kitten te krijgen in een andere kleur als crème? En is er nog een verschil met verdunde en onverdunde kleuren?
Goed dat waren mijn vragen. Ik hoop dat iemand mij een beetje wilt helpen hiermee.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes, Kate