Kat probeert kitten te dekken

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Carice
Kitten

Kat probeert kitten te dekken

Bericht door Carice »

Hallo,

Ik en mijn vriend hebben een rode kater van anderhalf en sinds 4 weken nu ook een 14 week oude kitten erbij (ook mannelijk). In eerste instantie leek alles goed te gaan, de grote moest even laten zien dat hij de baas was, maar dat is natuurlijk normaal. Hij blijft alleen wel steeds de kleine 'aanvallen'. Hij grijpt hem in z'n nek en gaat er dan boven staan. Eerst dacht ik daar niets ergs over, maar ik pakte hem net op toen hij dat weer deed, en zag dat hij een erectie had.

Nou heb ik het idee dat dat niet helemaal normaal is. En ik vraag me af of ik hier iets tegen moet doen of het gewoon moet laten. Alvast bedankt voor antwoorden.

MVG Carice

Mijn welgemeende excuses als dit onderwerp al bestaat ( kheb tien minuten gezocht en niets kunnen vinden)

EDIT: misschien is het handig om te vermelden dat de rode kater Gecastreerd is.
Ilone
Tijger
Tijger

Re: Kat probeert kitten te dekken

Bericht door Ilone »

Waarschijnlijk is dit een dominatiestrijdje. De kater wil even laten zien dat hij de baas is, en niet die kleine.
Maar ik snap dat je vreemd staat te kijken als het gebeurd ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Carice
Kitten

Bericht door Carice »

Owww ok, gelukkig maar, dus maar laten gaan dus?
inky
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door inky »

Dit komt vaker voor, vooral bij katten die een tijd alleen hebben gewoond en niet goed in staat zijn om met soortgenoten te communiceren. Je hoeft niet in te grijpen, tenzij er echt een vechtpartij ontstaat.
Dominantie schijnt niet bij katten voor te komen, maar het maakt ook niet uit, tis niet erg. ;)
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Carice
Kitten

Bericht door Carice »

nou hartstikke bedankt voor jullie geruststellingen xD

Verder gaan ze heel goed samen en slapen ze samen, dus ik maak me niet meer druk.

Nogmaals bedankt!
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Ik denk inderdaad dat het een (onhandige) manier is om aan te geven dat hij de baas is.
Zolang hij het kleintje geen pijn doet zou ik me er niet te druk over maken. Misschien afleiden met een speeltje..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Carice
Kitten

Bericht door Carice »

Het kleintje begint op een gegeven moment zo hard mogelijk te mauwen, dan zeg ik wel dat ie op moet houden. Doet ie ook niet altijd. Maar soms kan ik het ook wel begrijpen want die kleine is soms wel heel irritant, haha.
Plaats reactie