Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door Lyzz »

Al een paar maanden heb ik Jillz in huis, asielkat 5 jaar
het valt mij de laatste tijd op dat ze alleen eet als ik thuis ben. Vandaag ben ik rond half 10 vertrokken en toen ik om 7 uur thuis kwam was het bakje net zo vol als dat ik weg was gegaan.

Heeft dit te maken met haar verleden? Haar baasje ging weg bij zijn vriendin maar hij zat bij de marine en was geregeld maanden weg van huis dus had ze niemand om haar heen. Ik vindt het zo sneu voor haar, ze heeft momenteel purinaOne wat ze erg lekker vindt!

Haar natvoer doet ze ook een tijdje over, het gaat niet meteen helemaal op...
alvast bedankt voor het meedenken!
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door inky »

Het hoeft niet perse, mijn ouders hebben een oude poes die sinds een paar jaar ook dit trekje heeft.
Is ze wel goed op gewicht, valt ze niet af? Dan hoeft het geen probleem te zijn, toch?
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door Adriana »

het kan zijn dat ze zo gestresst is (voedselconcurrentie in het asiel?) dat ze alleen maar eet met menselijke aandacht.
en het kan ook dat het bakje of schoteltje niet bevalt.. hoge randjes waar ze haar snorren stoot als ze haar kop erin doet? natvoer op een veel groter plat schoteltje, desnoods met opstaande rand werkt vaak beter. en geen plastic en ook geen rvs, plastic is moeilijk schoon te maken en rvs stinkt en gaat verbindingen aan met het voer.. pyrex glas taartschoteltjes zijn hier favoriet.. ik verzamel ze en bij de diverse kringloopwinkels kom je ze nog vaak tegen..
als je denkt dat het stress is, dan zou je iets aan die stress kunnen doen met bijv telizen (dierenarts) of destress (huisdierendokter) of beetje valeriaan (dierenwinkel) en zoek (rechtsboven) even hier op het Forum naar de diverse ervaringen.
hier eten de katzels het meest s nachts en s morg en s avonds en nauwelijks overdag.

heb je de indruk dat ze afvalt van het onregelmatige eten?
en wat krijgt ze te eten?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door Lyzz »

Ze valt niet af van het onregelmatig eten, ze heeft een normaal postuur en krijgt als brokjes purinaOne.

Ze heeft wel rvs bakjes, zowel voor de knabbels als natvoer. Ga maar even schoteltjes gebruiken misschien helpt dat wel.
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door Freya13 »

mijn katten eten allemaal enkel als wij thuis zijn
ze krijgen 's morgens eten als ik opsta, en dan eten ze
ze krijgen 's avonds nog eens eten voordat wij gaan slapen, en dan eten ze ook
gedurende de dag eten ze niet of nauwelijks
lijkt mij niet abnormaal
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door pinguin »

lyzz
ik geef de katten hier ook niet de hele dag door eten (als ik dat wel doe kan ik sproet over paar weken door de kamer heen rollen. i.p.v lopen) dus als ik een hele dag weg hebben ze ook niks. ik zou gewoon eens kijken wat ze per 24 uur eet? en het gewicht in de gaten houden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door nellebel »

bij ons de hele dag door voer, maar eten ze voornamelijk s'nachts en s'avonds. overdag wordt er ook weinig gegeten, maar dat doen ze ook niet als ik wel thuis ben. volgens mij meer te maken met hun dag/nachtritme dan met mijn aanwezigheid.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door flower1980 »

Ik heb ook het idee dat Kate (bijna) alleen maar eet als ik thuis ben, op dagen dat ik niet werk eet ze ook iets overdag. Ik maak me daar geen zorgen om, zolang ze maar eet.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door Lyzz »

heb 2 goede vriendinnen die dierverzorging hebben gedaan en zij zeggen dat ze een normaal postuur heeft. vond het alleen wel opvallen maar ze heeft de hele dag eten voor haar dus als ze honger heeft kan ze eten. bedankt voor het meedenken!!
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
eetje0325
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:19

Re: Kat lijkt alleen te eten als ik thuis ben

Bericht door eetje0325 »

Hoi,

Katten eten soms wel 20 x per dag een klein beetje. Dus heel goed mogelijk dat je soms weinig verschil ziet. Wel heel goed het gewicht in de gaten houden en misschien even naar de dierenarts om uit te sluiten dat ze geen last van het gebit o.i.d. heeft.
Plaats reactie