Ik heb gisteren een kitten aangeschaft van 4 maandjes oud, hele lieve poes, niet heel erg speels maar vraagt wel veel aandacht, eet continu.
Daarnaast heb ik nog een 1,5 jaar oude poes thuis zitten Loes.
Ze is opgegroeit vanaf 6 weken met mij en mn vriend, ze komt wel buiten waar ook andere katten zitten maar ook altijd grommen en blazen en op een afstandje staan te kijken.
Nou is het dus hetzelfde bij de nieuwe, vanaf het begin al de hele tijd blazen, grommen en ook tegen ons.
Nou zit de nieuwe op een kamer alleen en Loesje die loopt die hele dag gewoon binnen en buiten. Zodra ik thuis ben laat ik de nieuwe gewoon rond lopen in de woonkamer etc. zodat ze ook kunnen wennen aan elkaar. Loesje is of buiten of vlucht gelijk de stoel op waar ze continu zit te grommen en blazen.
Wat adviseren jullie? Ik ben bang dat dit dadelijk niet goed komt, is natuurlijk wel vroeg maar ze is zo eigenwijs, Loesje.
Ik hoor het graag!
Groetjes Lincey
Poes 1,5 jaar accepteert kitten 4 maanden niet
-
- Kitten
Re: Poes 1,5 jaar accepteert kitten 4 maanden niet
Hallo Lincey,
Je hebt de nieuwe poes denk ik te snel geïntroduceerd.
Hier kun je een folder vinden over de introductie van nieuwe katten.
Doe even een stapje terug en probeer het nog eens opnieuw, zoals in de folder beschreven staat.
Je hebt de nieuwe poes denk ik te snel geïntroduceerd.
Hier kun je een folder vinden over de introductie van nieuwe katten.
Doe even een stapje terug en probeer het nog eens opnieuw, zoals in de folder beschreven staat.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Re: Poes 1,5 jaar accepteert kitten 4 maanden niet
ten eerste zou ik je kat even niet naar buiten laten. klinkt hard maar anders wennen ze echt niet aan elkaar.
het is voor loes heel erg wennen aan een soort genootje. omdat ze wel erg vroeg bij mamma is weg gehaald.
kijk anders ook eens bij de introductie toppics. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=540
verder kan ik je niet helpen omdat ik weinig ervaring heb met introducties.
p.s loes is wel geholpen neem ik aan?
het is voor loes heel erg wennen aan een soort genootje. omdat ze wel erg vroeg bij mamma is weg gehaald.
kijk anders ook eens bij de introductie toppics. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=540
verder kan ik je niet helpen omdat ik weinig ervaring heb met introducties.
p.s loes is wel geholpen neem ik aan?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr