Ik heb een (misschien belachelijk) vraagje.
Het zit namelijk zo, wij hebben reeds 2 (gecastreerde) katers en een paar weken geleden hebben we er nog een kitten, katertje, bijgekregen. In het begin wat gegrom en geblaas maar al bij al waren we zeer tevreden met hoe het verlopen is.
Met de ene kater speelt de kitten vaak, dan springt hij erop en bijt in de kater zijn oor of in zijn staart en dan beginnen ze te speelvechten (echt grappig om te zien

Toen we dit weekend thuiskwamen zagen we ineens dat er 1 van de katten (vermoedelijk de kitten) in een hoekje was gaan plassen, ik heb dit dan schoon gemaakt met Dettol en de volgende ochtend was het weer prijs. Terug schoon gemaakt met Dettol en iets voor gezet dat hij er niet meer zou geraken. De ochtend nadien (wij hebben 3 mandjes in onze living staan) vond ik stoelgang in 1 mandje en plas in een ander mandje (vermoedelijk ook van de kitten) Dus hebben we besloten om een kattenbak ook beneden te zetten (stonden alle 3 boven) Wij dachten namelijk dat de kitten misschien niet in zijn kattenbak durfde als die ene kater ergens op de weg naar daar zat ofzo (geen idee of het daaraan ligt natuurlijk)
Nu is mijn vraag, eigenlijk 2 vragen; hoe zou het komen dat onze ene kater in het begin niet gaf om de kitten en die nu zo opjaagd?
En hoe zou het komen dat de kitten vroeger wel in de kattenbak zijn behoeften deed en nu niet meer? (doet meestal nog wel in de bak, zeker nu er een beneden staat)
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes,
Romy