Kat adopteren

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: kat adopteren

Bericht door fabieke »

Ik zal hier zeker blijven !
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kat adopteren

Bericht door pinguin »

als ik dit zo lees denk ik niet dat de kat hoeft te wachten tot de kerst ;-) voordat die een huisje krijgt. ;-)
vind het echt hartikke leuk dat je een knuffel maatje zoekt. en als ik dat zo lees krijgt de kat een gouden mandje.
suc op het forum. je kan hier zoveel info vinden. ik leer hier iedere keer weer wat bij. en als je vragen heb is er altijd wel iemand met advies. dat vind ik zo prettig aan dit forum
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Wat goed dat je zo nadenkt over het nemen van een toekomstig huisdier. En een oudere asielkat nog wel! Ik heb ook alleen maar katten uit het asiel. Zeker na wat je hebt meegemaakt de afgelopen tijd kan de liefde voor een dier je er goed doorheen trekken. Tenminste zo heeft dat bij mij wel gewerkt. En je krijgt er ook zoveel voor terug. Ik weet zeker dat je niet kan wachten tot kerst om Smoki op te halen. En inderdaad dat balkon dat komt wel. Die katten van mij kunnen in een afgezette tuin, maar nu de koudere tijden erweer aan komen liggen ze veel binnen te slapen slapen en te slapen haha.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door inky »

Altijd gewoon je hart volgen! ;) Als het liefde is, dan kan daar niets meer tussen komen.
Het is overigens voor een kat niet zo erg om de eerste dagen niet de hele tijd gezelschap te hebben, dan kunnen ze juist op hun gemakje hun omgeving verkennen.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Tof van jullie, Ingrid en Thea, dat jullie zo'n goede raad geven. Ik ben feitelijk nooit zonder huisdier geweest. Ik had een huisdier van mijn 7 jaar en ben er nu 57, 50 jaar dieren dus. De nieuwe kat zal van mij zeker veel liefde en goede verzorging krijgen. Ik heb een mailtje gestuurd naar de mensen die de poezen opvangen maar op de site staat dat hun internet enkele dagen plat ligt dus ik moet nog even wachten om een afspraak te maken, het zal volgend weekend zijn of het weekend daarop. Ik hou iedereen op de hoogte ! Slaaplekker, Fabieke

_____________________________________________________

Fabienne
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Spannend hoor Fabieke! Ik hoop dat je snel weer mag genieten van een diertje in huis
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kat adopteren

Bericht door Mirjam86 »

Oh spannend Fabieke, dat wordt genieten geblazen. En dan kan je vast en zeker niet meer wachten tot de kerst! (Maar dat hoeft gelukkig dus ook niet!)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Hello Thea en Mirjam, De korte vakantie is weer achter de rug. Ik kreeg in die periode een mailtje van de organisatie die zich inzet voor de dieren dus feitelijk geen asiel en ze zeiden dat ik welkom was maar wanneer er intussentijd een andere liefhebber was, zij Smoki aan hem/haar zullen meegeven omdat Smoki niet overweg kan met soortgenoten en daardoor nu in een stress-omgeving zit. Ik ga dus volgend weekend alles ondernemen voor Smoki en is zij er niet meer dan zijn er nog drie andere die ik wel zie zitten (ik ga er maar eentje nemen hoor). Dit weekend kan ik onmogelijk dus de spanning stijgt hier !!! Ik hou jullie zeker op de hoogte. Lieve groeten, Fabieke
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Kat adopteren

Bericht door inky »

Hoi Fabieke,
Dat klinkt goed, dat ze daar aan het welzijn van Smoki denken en ik hoop dat ze stiekum op je wacht! :)
De meeste katten hebben graag een kattenvriendje, dus mocht ze er niet meer zijn en kies je voor een andere, let dan even op of die wel goed zonder kattenmaatjes kan.
Maar ik ben ondertussen wel heel benieuwd naar Smoki, ik hoop dat je straks een foto van haar kunt plaatsen!
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Vind je het niet jammer dat Smoki dan eventueel weg is?? Bij mij was het meestal zo dat als ik eenmaal een kat op het oog had ik deze ook graag wilde en daardoor hecht ik dus ook meteen aan zo'n diertje. Maar wel heel goed dat de organisatie kijkt naar wat het beste is voor Smoki. Ben benieuwd hoe het aankomend weekend gaat
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Ik ga nu zaterdag de poes halen bij de vzw. Ik kon niet meer wachten ! Ik hou jullie op de hoogte !!!
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat adopteren

Bericht door Peet »

Dat is mooi nieuws! Ben benieuwd naar haar.
Zo te lezen valt het dametje met de neus in de boter.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat adopteren

Bericht door Catfish »

inderdaad mooi nieuws, ik ben ook heel benieuwd!
Fijn dat ze een goed thuis krijgt bij je.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat adopteren

Bericht door Chiquita98 »

Leuk!!! Dus Smoki is nog niet weg? Nog een paar daagjes even wachten:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Re: Kat adopteren

Bericht door fabieke »

Neen, Smoki is nog niet weg maar zaterdag ga ik een lang gesprek hebben met de mensen van de vzw want ze hebben veel katten. Ik zal de keuze hebben tussen Smoki, Flip en Jenny. Zij vertellen alles over de dieren en zoeken uit wie het best past bij de nieuwe eigenaar, zijn omgeving, enz. Hoogstwaarschijnlijk wordt het Smoki maar Flip en Jenny zijn nieuw ter adoptie dus ze willen erover praten.
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Plaats reactie