Kitten geeft over

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
MoniqueB68
Huiskat
Huiskat

Kitten geeft over

Bericht door MoniqueB68 »

Hallo

Ik ben Monique ik ben getrouwd en heb 2 schatten van meiden,We hebben 3 jaar geleden onze Kater Floris moeten laten inslapen daar zijn niertjes niet meer werkte daar heel veel verdriet van gehad, we hadden hem gekregen op ons huwelijks dag en was 6 weken oud nu hebben we weer 2 lieve :catani: :catani: Tijgertje en Myra van 12 weken oud. Ze waren al bij ons sinds ze 5 weken en 3 dagen oud waren. Myra heb ik nog 2 dagen met een spuitje melk moeten geven. Was super leuk om te doen, daar krijg je dan ook een band mee.
Nu zit ik ook met een vraagje tijgertje die eet alles wat los en vast zit, we letten dan ook goed op. Maar sinds gisteren middag doet hij overgeven. kan dit zijn ivm die dingen die hij gegeten heeft. Hoe lang kunnen kittens zonder eten hij drinkt wel een beetje water.

Groetjes Monique
ps hoe krijg ik een leuke foto er op van onze 2 lievelingen
Laatst gewijzigd door Admin op 29 okt 2011 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
ayla
Tijger
Tijger

Re: Nieuw hier

Bericht door ayla »

Bij kittens neem ik geen risico, ik zou de dierenarts om raad vragen. Katten kunnen niet lang zonder eten en drinken. Ik zou echt even contact opnemen met de DA.

Blijft hij overgeven?

hier kun je lezen hoe je foto's plaatsen kan. Als je hier 10 berichten hebt geplaatst kun je een foto album aanvragen.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
k denk dat je met Tijgertje als de sodeju naar de dierenarts moet, want missch verstopt en dat kan geen dagen duren!
heeft hij ontlasting gehad het afgelopen etmaal ?
Sunnetje
Poema
Poema

Bericht door Sunnetje »

Allereerst welkom op het forum!

En ik zou inderdaad snel met de kleintjes naar de DA gaan. Neem de andere ook mee voor controle, kan nooit kwaad. Ze waren wel erg jong toen ze bij jullie in huis kwamen, zouden eigenlijk nog niet zonder moeder moeten kunnen, maar ik ken de achtergrond geschiedenis natuurlijk niet.

Mijn katertje Ozzy is nu bijna 3 maand oud en eet inderdaad ook alles wat hij kan, en ook hij was van de week misselijk en gaf over, dit gebeurde vooral na het drinken, dus ik vermoed dat hij zich verslikt tijdens het drinken en daardoor moet overgeven. We hebben hem toen een dag op natvoer gezet (Gourmet Mousse hadden wij) zodat zijn maagje even tot rust kon komen en hij toch wat binnenkreeg, en daarna weer brokjes gegeven, vaker geven maar in mindere mate.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
MoniqueB68
Huiskat
Huiskat

Hallo Dank jullie wel voor de snelle reactie op mijn berichtje. Ik heb net de DA gebeld en een afspraak tussen 1 en half 2 kan ik er terecht, ik neem ze alle 2 mee dan weten we zeker dat alles goed is.

#Ja, ze waren erg jong doen ze bij ons kwamen, de mensen wilde ze kwijt, ze zitten hier echt op hun plaatsje kan al niet meer zonder hun.
#Hij heeft geen ontlasting mee gehad want alles staat nu in de woonkamer in het zicht zo dat we alles in de gaten kunnen houden.
#En overgegeven heeft hij ook niet meer sinds vannacht, zal vanmiddag een berichtje plaatsen wat er aan de hand is.

Tijgertje en Myra
2-8-2011
-------------------------------
Floris* 13-2-1993 - 26-10-2008
Adriana

Bericht door Adriana »

fijn dat je al zo snel terecht kunt. de da kan de darmen voelen om te zien of er daar iets verstopt zit. kittens hebben de neiging op alles te knagen en op te eten: stukken tieribs, elastiekjes, touwtjes enzo..
en als hij verder niet meer gegeten heeft dan heeft ie niets om over te geven.
zou je hem wel wat drinken willen ingeven? kittens kunnen niet zonder vocht.
MoniqueB68
Huiskat
Huiskat

Hij heeft niet meer gegeten en ik ga hem wat drinken gegeven. Ben de tijd aan het aftellen om te gaan.
MoniqueB68
Huiskat
Huiskat

Net terug van de DA Tijgertje moet even daar blijven, we worden vanavond gebeld hoe het gaat ze willen een ECHO maken en als het goed is mogen we hem ophalen anders moet hij er een nachtje blijven. Ben blij dat ik er toch heen gegaan ben. Oudste dochter vond dit niet zo leuk, haar Tijgertje bij de dierenarts, ze ligt zelf ziek op de bank.
We zullen duimen dat hij straks weer thuis is.
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Vervelend dat hij blijven moet, maar dat doen ze niet voor niets. Goed dat je naar de DA geweest bent! hopelijk knapt Tijger snel weer op. Ook beterschap voor je dochter!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
MoniqueB68
Huiskat
Huiskat

snik snik. Ben net gebeld door de DA Tijgertje heeft gelukkig geen verstopping, of iets anders het arme diertje heeft koorts hij moet een nachtje daar blijven en heel hard duimen dat hij morgen middag naar huis mag. Hij heeft er iets voor gekregen. Ik baal vreselijk dat ik hem daar moet laten, maar ben super blij dat we met hem gegaan zijn en hij had al een beetje gepoept en gegeten. De meiden en mamma een beetje van de toeren af snik snik.
Adriana

Bericht door Adriana »

wees ongelofelijk blij dat hij geen verstopping heeft dus dat is heel erg goed nieuws!
tuurlijk zijn ze erg voorzichtig met een kitten, beetje gepoept dus dat loopt wel door..
ja, altijd beter, zeker met zulke jonge dieren om geen risico te nemen.
en wees ook blij dat deze da het zekere voor het onzekere neemt, zeker met het weekeinde in aantocht en met een echo even kijkt of alles van binnen in orde is..
en missch mag je hem vanavond toch al wel ophalen na de echo....
hij zal ook wel vocht in een infuusje krijgen.. ze zijn zo kwetsbaar en het is echt voor zijn bestwil.. oei, missch één nachtje zonder......
MoniqueB68
Huiskat
Huiskat

Hoi Adriana hij moet daar blijven ivm de koorts die hij heeft, daar heeft hij ook iets voor gekregen. Zijn zusje Myra loopt hem te zoeken die zal hem ook missen. zit nu lekker met haar te knuffelen.

Ik ben blij dat ik die stap heb gedaan om te bellen ook danks zij jullie allemaal hier dat heeft ook mij tot denken gezet door te bellen , Mijn man zei al als je dit nu niet gedaan had was het misschien verkeert afgelopen dus 1 nachtje voor controle. ik ben wel blij als hij er morgen weer is.
dank jullie wel allemaal voor de snelle reactie op mijn vraag
ik laat morgen nog iets horen
Adriana

Bericht door Adriana »

nog even iets over Tijgertje's introductie als ie van de dierenarts komt..
realiseer je dat hij heel anders ruikt voor Myra en dat het wel eens zou kunnen zijn dat ze hem niet onmiddellijk herkent en gaat blazen en grommen..
Tijgertje ruikt straks naar dierenartsluchtjes en dat moet er even af.. als het nog lukt missch langs de dierenwinkel voor een beetje valeriaan en heel voorzichtig laten wennen. een paar snoepjes willen ook nog wel eens afleiden. k zeg niet dat het altijd fout gaat maar je kunt maar beter voorzichtig zijn en tijd nemen om ze weer aan elkaar te laten wennen. en je ziet snel genoeg of er onmiddellijk acceptatie is of onzekerheid..
MoniqueB68
Huiskat
Huiskat

Hoi Adriana
Dank je wel voor je tip, zal er rekening mee houden. Ik heb afgelopen nacht met Myra onder op de bank geslapen, ze mauwde zo erg dat ging je door merg en been. Ik mag dadelijk om 12 uur bellen en nu hard duimen dat hij naar huis mag want we missen hem erg. Ik moet snel naar mijn dochter die heeft een bloedneus
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Hopelijk mag je hem straks weer meenemen, maar wees blij dat je DA zo voorzichtig met hem is.
Wat je man zegt, anders was het misschien wel anders afgelopen. Nu weet je zeker dat hij in orde is als je hem weer mee krijgt!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie