Buurkat komt binnen, eigen kater vertoont raar gedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Siennekitty
Kitten

Buurkat komt binnen, eigen kater vertoont raar gedrag

Bericht door Siennekitty »

Hallo allemaal.

Ik heb een lief katertje van 1,5 jaar oud. Hij heeft alles wat ie maar wil een lekkere mand, goed (whiskas) voer, een kattenluikje een huis aan bos. Maar sinds een week komt de kleine kater van de buren (denk 6 maanden) bij ons binnen. Eerst dacht ik dat hij alleen in het voerbakje kwam rommelen maar nu blijkt dat hij veel bij ons in huis slaapt en er eigenlijk heel de tijs is alsof hij bij ons woont. Nu weet ik van wie de kat is. Voor de kitten hadden ze een oudere kat die ook bij ons door het kattenluik naar binnen kwam. Ik heb daar een keer wat van gezegt omdat mij kat toen medicatie kreeg die voor hun kat gevaarlijk is. Kort daarop hebben ze hem laten inslapen. Ik weet de reden hiervan niet. Maar nu wil ik eigenlijk ook iets zeggen van het kleintje. Ik kan begrijpen dat de brokjes bij de buren altijd lekkerder zijn maar het beestje is veel te veel in huis. Hij lag zelfs s nachts bij mijn voeten te slapen in plaats van mijn eigen mannetje. Die was maar naar zijn mand gegaan. Ik heb het idee dat ze niet goed voor het beestje zorgen en dat breekt mijn hart. Maar ik merk dat mijn kat niet meer zoveel thuis is als eerst, minder aanhankelijk is en onrustig. Het is tenslotte zijn huis en de kitten heeft daar niks te zoeken. We hebben geprobeerd om met water te sproeien maar met veel pijn in ons hart. Het is zo dubbel aan de ene kant wil je goed voor je eigen kat en aan de andere kant wil je dat kleintje helpen.

Ik ben van plan om toch die mensen hierover aan te spreken. Ze hebben geen kattenluik wel een nare Jack Russel. Wat vinden jullie hiervan? En maakt ik me misschien niet te druk en vind mijn kat het helemaal niet zo erg. Of kan het kleintje heel goed voor zichzelf zorgen zonder onze hulp.

Ik heb er slapeloze nachten van. Ik stel jullie hulp zeer op prijs,
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Re: Buurkat komt binnen eigen kater vertoont raar gedrag

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou er zeker wat van zeggen. Kennelijk mist het kleintje thuis aandacht die hij bij jou en je kater komt halen.
Natuurlijk kan ik niet voorspellen hoe je buren reageren, dus je kan ook overwegen om een kattenluikje met een chip aan te schaffen. Die gaat dan alleen open voor jouw kat. Ik weet niet precies hoe het werkt hoor, maar als je bij de zoekfunctie (linksboven) 'kattenluik' invult komt er vast wat naar voren.

Overigens is Whiskas helaas helemaal geen goed voer. Voor hetzelfde geld (of zelfs minder) is er veel beter te krijgen! Kijk maar eens in onze voedingstopics.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Buurkat komt binnen eigen kater vertoont raar gedrag

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij Mirjam. Whiskas valt niet onder de categorie goed voer.

Mischien dat de buurkat niet van het drukke gedrag van de jack russel houdt.
Ik zou eens gaan praten met de buren.
Je kunt eventueel een kattenluik nemen waar alleen jouw kat doorheen kan, b.v. werkend op een chip.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie