hoi en welkom

op het Forum!
wij zijn kattenliefhebbers, hebben één of meer of heel veel meer katzels en zijn ervaringsdeskundigen op tal van gebieden.
katten kijken graag naar dingen die bewegen of waar soort van actie is.
vanaf mijn balkon (met net afgezet) kijken mijn katten iedere ochtend/avond naar het inparkeren van de flatbewoners en ze volgen dat nauwgezet.
mijn jongste twee bengels zitten/liggen op de afzuigkap als ik in de keuken op het aanrecht bezig ben. ze kunnen me dan veel makkelijker kopjes geven maar ze volgen ook alle bewegingen en ga ik aan de afwas, dan springt Bolle op mijn schouders, drapeert zich rond mijn nek en kijkt de hele afwas met grote belangstelling naar beneden naar wat daar allemaal beweegt en klotst en schuimt.
en de poes van het stel zeilt 6 maanden per jaar over het IJsselmeer en zit bij het zeilen onder de buiskap (met kijkgaten - voor de kapitein....) en tussen de palen heeft ze een prachtige plek bij de mast op het voordek. geweldig! iedereen wordt bekeken en het verkeer over het steiger wordt nauwlettend gevolgd.
t lijkt me een gaaf plan een paar goed afgegaasde kijkgaten in de afgezette schutting te maken, je zult zien dat daar dankbaar gebruik van gemaakt wordt.. over en weer denk ik...
nee, t lijkt me niet zielig dat hij de tuin niet meer uitkan en op zijn lazer krijgt van de buurtkatten. zo houd je de eventuele overlast in de klauwen en niet alle katten zijn wereldveroveraars.
bovendien, er sneuvelen erg veel katten in het verkeer of met ander onheil. en als ze het overleven dan is het hersteltraject vaak langdurig en pijnlijk. dus de meesten van ons hoor je niet klagen hoor!