Zo''n 5 maanden geleden is bij mijn lieve Boris (5jaar oud) , nierfalen geconstateerd. De eerste dierenarts waar ik al jaren met hem kwam, zei dat ik hem beter in kon laten slapen. Echter Boris kwam op mij nog dusdanig 'energiek' en levenslustig over dat ik besloot om advies bij een andere dierenarts te vragen. Die gaf Boris een infuus en Benakor tabletjes met een nierdieet mee. Boris werd in hele korte tijd een heel andere kat en genoot met volle teugen van deze zomer in de tuin. Lekker in het zonnetje liggen en zich oprollen en heel veel spinnen. Hij leek echt gelukkig.
Wel bleef hij nogal mager, maar hij was minder mager dan voorheen en at goed.
Woensdag en donderdag viel me op dat Boris bijna niets meer at, en ook heel erg uit ze bekje rook.
Dus terug na de dierenarts en bloed laten prikken. Boris weegt nog maar 2,7 kg en ik voel ze botjes overal uitsteken. Als ik hem over ze ruggetje aai voel ik alle wervels

En het is ook zo snel gegaan, echt in 2,3 dagen tijd. Zijn ureum was de vorige x 500 en nu 900 , daarbij bleek hij ook nog bloedarmoede te hebben en zijn bekje zat vol met tandsteen en ontstekingen.
De dierenarts heeft nog met een soort tangetje iets van dat tandsteen weg gepakt ma toen dat te pijnlijk werd gestopt.
Verder is er niets gedaan en werd gezegd dat ik Boris nu mocht voeren wat hij maar wil hebben, ook als is het niet voor nierkatjes. Dus thuis de gewone brokken gegeven en daar viel hij op aan!
Deed me echt goed om te zien. Ook drinken en plassen doet hij nog.
Gister at hij al minder, echt maar enkele brokjes over de dag verdeeld en van de royal canin renal nat voer, likt hij alleen de saus op. Verder slaapt hij veel en loopt af en toe naar het aanrecht (kraan!) en de badkamer (doucheputje). Ook is hij wat wankel op de been, maar valt niet om en springt nog gewoon op het aanrecht enzo.
Vannacht heeft Boris eenmaal overgegeven, maar verder niet.
Vanochtend zijn tabletje nog gehad en btje melk gedronken.
Nu ligt hij op de vensterbank. Als hij echt slaapt dan ligt hij op zijn zij opgerold zeg maar, maar nu ligt hij veel op zijn pootjes opgevouwen zeg maar, ziet er in ieder geval minder ontspannen uit..
Ik vraag me zo af of Boris nu lijdt:(
Ik ben kapot van verdriet maar wil wat het beste, minst pijnlijke, is voor hem, alleen weet ik niet wat dat is.
Hopelijk zijn er mensen die tips hebben voor mij.