Beste allemaal,
Dit is een van de laatste opties die ik nog kan bedenken om te doen: een hulpkreet op deze forum. Ik hoop van ganser harte dat iemand mijn verhaal herkent en kan adviseren.
Onze kitten van nu 5 maanden loopt ongeveer een maand tot anderhalve maand af en aan bij de dierenarts en zelfs het medisch centrum. We staan voor een raadsel en ik zal daarom zijn hele ziektegeschiedenis beschrijven, niet wetende wat wel en niet relevant is.
Eerst had hij een flinke oogontsteking die d.m.v een zalfje weggetrokken is. Na een tijdje werd hij opeens sloom, at minder, was lusteloos en slap. We zijn snel naar de DA gegaan, zij heeft vocht toegediend en vermoedde dat hij te hard had gespeeld waardoor hij pijn in zijn nekje/pootje had. Hij liep namelijk even met zijn voorpoot raar en hij piepte wanneer zijn nek van links naar rechts en van boven naar onder werd gebogen. Hij kreeg een pijnstiller en hij leefde weer ontzettend op. Na een tijdje ging het weer achteruit, dus hij kreeg weer een pijnstiller. Hij leefde wel op, maar niet zo erg als de eerste keer en sindsdien is hij altijd een (te) rustig katje gebleven.
Vervolgens zijn we naar de orthopeed gegaan, want we vermoedden dat er toch iets niet goed zou zitten qua gewrichten of een zenuw dat klem zat. Scans, uitvoerig onderzoek en een uitgebreid bloedonderzoek wezen niets uit. De conclusie was dat het dan wel iets neurologisch moest zijn. Op een gegeven moment werd hij heel erg ziek en was hij opgenomen in het MC.
Het was erop of eronder: als hij reageerde op de prednison, dan hadden we nog een kans dat het iets was dat verholpen kon worden, bijvoorbeeld een ontsteking. Gelukkig reageerde hij zo goed op het medicijn de eerste nacht dat hij de volgende dag al naar huis mocht. Wel bleef zijn achterlijf nog niet zo goed werken, hij 'zwenkt'. Dus de DA vermoedde dat hij toch nog ergens pijn ervoer, dus schreef ook een pijnstiller voor. Daardoor ging hij steeds beter lopen. Eerst sloop hij met zijn achterlijf en zwenkte hij veel, ook strekte hij veel zijn achterlijf. Met de pijnstiller werd dat alles vele malen minder. Dus de DA besloot om hem geen pijnstiller meer te geven en de prednison te halveren naar een halve pil per dag. Meteen gaat het wat minder: meer rekken en strekken met zijn achterlijf, minder stabiel lopen en minder eten.
Nu staan we op een kruispunt met vele wegen te gaan, overmand door vragen en twijfel. De DA vermoedt dat MRI niet zinvol is, aangezien hij nog zo klein is dat de kans groot is dat het niet goed resultaat zal leveren. Daarnaast is het risicovol, het is immers ook een klein beestje dat dan onder narcose moet. En als we dan resultaat zien, dan is het of resultaat wat we kunnen bestrijden wat we al doen met prednison of het resultaat wat we niet kunnen behandelen, zoals een hersentumor. Wij denken dan ook dat een MRI voor zijn hoofd niet voldoende toegevoegde waarde zal hebben, maar omdat ik nog zo twijfel of het wel neurologisch is (aangezien hij voor de rest altijd zo alert is gebleven, geen andere rare symptomen heeft zoals wegdraaiende ogen of gedragsveranderingen-behalve dat het een rustig katje is- en nog toenadering zoekt, zo likt hij ook nog de andere kat en loopt hij achter mij aan wanneer hij goed wakker is), denk ik dat misschien MRI voor zijn rug uitsluitsel kan geven. Of in ieder geval meer gemoedsrust. Wij willen de deskundigheid van de artsen niet in twijfel brengen, wij willen alleen het gevoel hebben dat we er alles aan hebben gedaan en niet iets over het hoofd hebben gezien. Ik zou het mijzelf niet vergeven... Tegelijkertijd wil ik realistisch blijven: als er geen verbetering in zit, dan komt het moment om afscheid te nemen. Ook al breekt mijn hart...
Dus de vragen zijn kort gezegd: wie herkent deze symptomen en wat was het? Is het een mogelijkheid dat er toch iets mis is in zijn rug? Is het mogelijk dat een kitten zo jong al een hersentumor heeft?
Kitten met zwalkende achterpoten
Re: Hulpkreet: kitten met zwalkende achterpoten
geen idee, klinkt eigenlijk als iets orthopedisch, alsof er iets in zijn rug of gewrichten niet goed zit. iets dat afknijpt dat pijn doet als hij geen pijnstilelr krijgt. mischien overleggen met een orthopeed? als het een tumor zou zijn zou hij met pijnstiller toch denk ik niet zo verbeteren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Kitten met zwalkende achterpoten
Klinkt een beetje als wat ik meegemaakt heb met een blauwe burmees. Foto's en bloedonderzoek wezen niks uit. Uiteindelijk de strijd op moeten geven met 9 maanden. Nooit duidelijk geworden wat er mis was. Op het laatst bewoog zijn kop alsmaar heen en weer, beetje autisme leek het wel. Hij zwalkte ook bij het lopen en liet op het laatst alles lopen. Hield hem dwangvoederend in leven.
Sterkte - ik hoop dat jouw kitten wel te redden is.
Sterkte - ik hoop dat jouw kitten wel te redden is.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25