Kitten eet voer volwassen poes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Kitten eet voer volwassen poes

Bericht door Seetje1980 »

Ik heb hier een update over ons kittentje (zie gevonden kitten, wat te doen)

Hij heeft inmiddels de naam Keesje gekregen!!! Hij doet het heel erg goed hij weegt nu 800 gram en ik heb hem gisteren ontwormd en ontvlooid met stronghold.
Hij is wel sinds woensdag ochtend aan de diaree maar dat wacht ik heel even af. Hij heeft natuurlijk ineens heel ander voer gekregen (hij is gevonden) en ik kijk nu heel even hoe hij het hierop doet. En gisteren ontwormd dus dat kan ook invloed hebben. Vanmorgen zag ik alweer enige vorm in zijn poepje. Maar ik heb nu een ander probleem. We hebben dus nog een poes Penneke die krijgt gewoon volwassen brokjes (mengeling van rc intense haiball an aromatic attraction) en die heb ik tot voorheen op zelfservice gezet dus gewoon brokjes geven en dan kan ze eten wanneer ze wil. Ik wil haar dit nu niet ontnemen want ze moet er al zo aan wennen dat die kleine er nu is, ze eet al op een andere plek en dan zou ik ook nog haar voer wegzetten. Ik ben overdag ook gewoon werken en men vader en moeder zijn wel thuis. Papa zegt ik ga niet de hele tijd dat voer wegzetten voor Penneke dat vind ik niet eerlijk tegenover haar. Wat gebeurt er nu als Keesje de kans krijgt rent hij snel naar het bakje van Penneke en jat er een paar brokjes uit. Als ik het zie zet ik snel het bakje weg maar dan heeft ie er al 2 of 3 op. Zijn eigen voeding eet hij ook goed en hij eet zijn dagelijkse hoeveelheid goed op. Kan het kwaad dat hij dan ook een paar brokjes van Penneke eet?
Anne
Tijger
Tijger

Re: Kitten eet voer volwassen poes

Bericht door Anne »

Wat mooi dat jullie je over het kittentje hebben ontfermd!! Super zeg :thup:
Op zich is het niet zo erg als kittens van volwassen voer mee eten maar je hebt twee problemen:
het kittentje weegt nog maar 800 gram
en het kittentje heeft diarree.

Totdat de diarree over is zou je het kittentje beter op 1 soort voeding houden. Kennelijk moeten de darmen erg wennen of zijn ze nog niet helemaal volgroeid en reageren daarom overgevoelig.

Gezien zijn of haar gewicht, 800 gram wat nog erg licht is, zou kittenvoer waar meer eiwitten in zitten die het kittentje nodig heeft voor zijn of haar groei, beter zijn.

Je kan dus beter eerst achterhalen wat nu de preciese oorzaak van de diarree is.

En daarom is 1 soort voeding nu het beste.

Wat voor soort kittenvoer geef je precies? Het is bekend van whiskas kittenvoer dat meerdere kittens met diarree klachten daarop reageren.
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Seetje1980 »

Hey Anne en poezels,

Sorry voor men late reactie. Maar ben erg druk geweest met werk en de poezebeestjes. Keesje krijgt op dit moment RC Weaning brokjes (volgens mij alleen bij de DA verkrijgbaar). Hij is nog steeds aan de diarree dat komt ook door de wormen, die zijn er nu af aant komen zag er gister eentje aan zen poepertje hangen. Vandaag bij de DA geweest om zen oogje na te laten kijken. Ik dacht eerst dat hij blind was omdat 1 oogjes zo troebel kijkt maar dat is hij gelukkig niet. De DA verwachtte dat hij een ontsteking heeft gehad waar hij zelf bovenop is gekomen en dat dit nog de naweeen zijn. Maar dat terzijde. Hij heeft zen eerste vaccinatie gehad. Ik wou eigenlijk nog wachten maar de DA zei dat het al kon anders moest ik volgende week weer terug komen. Heb dus aangegeven dat hij al een paar dagen diarree heeft maar dat lag echt aan de gewenning van het voer en de worm infectie zei de DA. Ze heeft ook koorts opgemeten en dat had ie niet. 39.1 was het. Hij krijgt nu rijstewater van me en dat vind hij ontzettend lekker. Dus nu maar hopen dat het met een paar dagen over is. Overigens drinkt en eet hij wel ontzettend goed dus zen vochtbalans houdt hij goed op peil.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Hopelijk gaat het gauw wat beter dan. Mocht je poes na een week toch nog diarree hebben dan zou ik even overleggen met je da.
Wat vervelend dat hij zo veel last van wormen heeft,
Fijn dat hij niks met zijn oogje heeft
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Jojo2
Kitten

Bericht door Jojo2 »

Sowieso is het wel beter je volwassen kat en de kitten eerst niet samen te zetten. Ik vang zelf pleegkatjes op en heb twee volwassen katten. Tot de kitten is inge-ent zitten ze eigenlijk nooit samen. Dit omdat een kitten inderdaad vlooien, wormen, maar ook allerlei virussen bij zich kan hebben die dan over kunnen gaan op je kat ...
Als ze dus zijn inge-ent laat ik ze vaak wel bij elkaar komen en inderdaad eet de kitten dan zo snel mogelijk het eten van de grote op. Maar meestal laat ik dat zo, want als de grote binnenkomt, zet die hem meestal wel snel op zijn plek ...
JaapJose
Huiskat
Huiskat

Bericht door JaapJose »

Onze twee kittens, Nichta en Zia eten ook voer van onze dames Kale en Kaena. Apart voeren zit er niet in omdat mijn man en ik allebei 40 uur werken...... Uit één van de reacties begrijp ik dat het niet echt kwaad kan dat ze met de groten mee eten???

Groetjes

Jose
Koppie van Kaena, Kala, Nichta en Zia
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Gezonde kittens kunnen prima volwassen brokjes eten.
Andersom is af te raden. Volwassen poezen worden snel te dik van kittenbrokjes.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie