Aangeboren darmproblemen?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
angeliquevin
Kitten
Contacteer:

Aangeboren darmproblemen?

Bericht door angeliquevin »

Mijn kat is 7 jaar oud en de laatste tijd last van (wij dachten) constipatie. Na diverse bezoekjes aan de dierenarts die haar heeft behandeld (X-rays en Enema's) heeft hij geconstateerd dat Minoe een afwijking heeft aan haar darmen waar, volgens hem, niets aan is te doen dan haar elke dag Laxatone en fiber geven. Het schijnt in haar zenuw systeem te zitten en is daarom niet opereerbaar. Ze heeft deze 'constipaties' elke twee weken en ze wordt dan volgespoten tot ze weer leeg is. Ze eet en drinkt goed maar zodra ze weer vol gaat zitten merken we dat aan haar houding. Kan iemand mij vertellen of iemand van deze ziekte heeft gehoord en is er iets tegen te doen? Na elke behandelig is ze 2 dagen helemaal van slag. Wat kunnen wij doen. Hoop op een wondertje. Met vriendelijke groeten.
Anne
Tijger
Tijger

Re: aangeboren darm problemen?

Bericht door Anne »

Sorry ik kan je niet helpen maar wil je heel veel sterkte toewensen, wat vervelend zeg :-|
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Ilovesiamesecats
Panter
Panter

Re: Aangeboren darmproblemen?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik heb mijn kater de laatste jaren van zijn leven elke dag lactulose gegeven, gewoon verkrijgbaar bij de apotheek. Klein scheutje door zijn eten was voldoende.
Vroeger haalde ik het bij de dierenarts en heette het laxatract maar de vloeibare variant is er niet meer.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Aangeboren darmproblemen?

Bericht door castratenkoor »

Mijn Bram van 6 jaar heeft ook chronisch darmproblemen en doet het redelijk op AA-Laxulom 4ml. per dag. Ik heb ook altijd klysma's in huis voor hem - Microlax.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie