2e Kitten erbij?
Re: 2e Kitten erbij?
ja, castraatjes (met 6 maanden even balletjes laten leeghalen) kunnen doorgaans prima samen, Dinie heeft er acht en wij hebben er drie, twee broers en 7 jaar oudere Enzo en dat gaat heel goed, maar de broertjes tuigen elkaar af en ravotten onderling en doen dat niet met Enzo..
Owkee, begon alweer te twijfelen. Ga vanavnd het kleine monstertje ophalen, vindt het toch wel spannend hoor haha.
veel plezier met het ophalen van je nieuwe aanwinst. geniet er van.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
nou timon is erbij, simba weet niet wat ie ermee moet,achtervolgt hem overal.. Blazen en grommen ng wel eens, maar liggen ook veel naar elkaar te kijken.
Is dit een goed teken?
Is dit een goed teken?
ja hoor, ze worden vrij snel nieuwsgierig naar elkaar en dan neus/neus contact. hoe eerder ze naar elkaar gaan ruiken, hoe sneller ze elkaar herkennen en met elkaar gaan optrekken.
heb je kattenbakken genoeg? nu toch al wel minstens twee op verschillende plaatsen en dat kunnen ook dweilemmers of hobbykraten zijn ...
heb je kattenbakken genoeg? nu toch al wel minstens twee op verschillende plaatsen en dat kunnen ook dweilemmers of hobbykraten zijn ...
Ha nou ze zijn erg wisselend naar elkaar, ene kant brommen/blazen, of naast elkaar liggen en eten, net druk aan het spelen.
Alleen simba is iets wat te ruig soms naar die kleine, dus k ben benieuwd hoe dit nu zal gaan...
Alleen simba is iets wat te ruig soms naar die kleine, dus k ben benieuwd hoe dit nu zal gaan...
Dat is al een heel goed begin!!
Veel plezier en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Veel plezier en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
tot nu toe klinkt het erg goed. het zal voor de kleine ook niet makkenlijk zijn. verhuizen en dan is daar ineens een grote kat. samen spelen en eten klinkt goed.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Thank you, ben er erg wijs mee. Timon is alleen wel errug ondeugend hahaha, was simba nog niks bij.
Maar goed, ze wennen wel aardig. Timon vliegt alleen de gordijnen in, dat deed simba niet.
Waterspuit is gewillig haha.
Maar goed, ze wennen wel aardig. Timon vliegt alleen de gordijnen in, dat deed simba niet.
Waterspuit is gewillig haha.
Hier was het in het begin ook blazen en grommen hoor. Maar na drie dagen waren het dikke vriendinnen.
Zorg dat je ze om en om aait, dan gaan ze naar elkaar ruiken.
En zoals Adriana al zei: wel genoeg kattenbakken neerzetten hoor! (Minimaal 2)
Zorg dat je ze om en om aait, dan gaan ze naar elkaar ruiken.
En zoals Adriana al zei: wel genoeg kattenbakken neerzetten hoor! (Minimaal 2)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Devi*
- pearlsofpassion
- Tijger
Ze spelen al samen
Komt helemaal goed! Simba leert het wel, om wat op te letten. Dat is nu juist die hele nuttige opvoeding die hij zal krijgen.
En ja, gordijnen...
Toen Luis hier kwam deed hij dat ook en ik stond ook al in mijn haar te krabben. Geen plantenspuit gewoon eruit geplukt en neergezet. Na een paar dagen kon hij zijn naam (veel tegen hem zeggen, zodat je contact krijgt en zijn aandacht kan trekken), en een beetje later ook 'nee'. En dan, in combinatie met al dat leuke speelgoed en een kattenvriendje, en zelfs een heel kwade poes die je wat kan uitdagen en kijken hoe ver je durft gaan, was er na een paar dagen gewoon geen interesse meer. (enkel als er vliegjes op zitten, das wat lastiger
, maar zelfs daar werd hij voorzichtig).
Mijn ervaring is ook dat als je een goede band hebt met je kat, ze echt iets niet snel gaan doen als je aangeeft dat niet graag te hebben. Je hoeft daarvoor zelfs niet boos te worden of te straffen. Zo werkte het hier toch...

Komt helemaal goed! Simba leert het wel, om wat op te letten. Dat is nu juist die hele nuttige opvoeding die hij zal krijgen.

En ja, gordijnen...
Toen Luis hier kwam deed hij dat ook en ik stond ook al in mijn haar te krabben. Geen plantenspuit gewoon eruit geplukt en neergezet. Na een paar dagen kon hij zijn naam (veel tegen hem zeggen, zodat je contact krijgt en zijn aandacht kan trekken), en een beetje later ook 'nee'. En dan, in combinatie met al dat leuke speelgoed en een kattenvriendje, en zelfs een heel kwade poes die je wat kan uitdagen en kijken hoe ver je durft gaan, was er na een paar dagen gewoon geen interesse meer. (enkel als er vliegjes op zitten, das wat lastiger

Mijn ervaring is ook dat als je een goede band hebt met je kat, ze echt iets niet snel gaan doen als je aangeeft dat niet graag te hebben. Je hoeft daarvoor zelfs niet boos te worden of te straffen. Zo werkte het hier toch...

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
hier wisselt het ook. ene moment lekker samen spelen of slapen, dan ineens de vlam in pan. het leukste is eigenlijk als ze samen kattekwaad uithalen (laat het ze niet horen, want vrouwjte moet soms even streng zijn). ik straf ze nooit met spuit of slaan ofzo, nee zeggen en wegpakken doe ik als enigste.
vanmorgen was gijs de aspergeplant aan het mollen, stukken eraf bijten en laten vallen. guusje stond eronder en sleepte de afgevallen stukken onder de bank. ik stond het stiekum te bekijken en ze gingen maar door. op een gegeven moment gijs nee. hij stopt, rent weg en samen onder de bank. ineens komt guusje tevoorschijn en flink spelen met het stukje plant. afgepakt en kom terug uit de keuken is ze weer bezig enz enz. gekeken onder de bank, daar zat gijs met de hele buit. ben naar de keuken gevlucht. kon mijn lach niet inhouden.
vanmorgen was gijs de aspergeplant aan het mollen, stukken eraf bijten en laten vallen. guusje stond eronder en sleepte de afgevallen stukken onder de bank. ik stond het stiekum te bekijken en ze gingen maar door. op een gegeven moment gijs nee. hij stopt, rent weg en samen onder de bank. ineens komt guusje tevoorschijn en flink spelen met het stukje plant. afgepakt en kom terug uit de keuken is ze weer bezig enz enz. gekeken onder de bank, daar zat gijs met de hele buit. ben naar de keuken gevlucht. kon mijn lach niet inhouden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie

Wat een donderstralen

grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy