Wij hebben thuis vijf katten, die allemaal altijd braafjes binnen blijven. Ze zijn allemaal een beetje ouder dan een jaar nu.
Onze jongste kadet is een rosse kater (Maine Coon). Een grote, lieve jongen. Beetje lui, houdt van eten. Moesten hem zo Garfield genoemd hebben.

Het probleem met hem is dat hij nogal gevoelige darmen heeft. We hebben echt veel geprobeerd al. Orijen, Sanabelle, en een heleboel andere van de topmerken. Het enige voer waar hij normaal van gaat, is RC Sensitive. Zit hij nu al enkele maanden op en mijn vriend wil ondertussen eigenlijk niets anders meer geven. Begrijpelijk, want het is echt het enige waar hij het goed op doet en we hebben zo'n schrik om nog iets anders te proberen.
Overschakelen op vers voer is moeilijk hier. Twee van ons madammen willen énkel korrels, met af en toe wat natvoer à la Schesir. (Gekke meisjes, want Schesir kip = heel lekker, maar vers gekookte kip = nee hoor... Behalve dan als ze wat wit krijgen van een kip aan't spit. Dan is het wel weer goed)
Laat staan moesten we dus rauw geven... Al heel wat geprobeerd en meestal gaan ze er enkel maar wat mee spelen.
Vijf katten afzonderlijk eten geven is ook moeilijk. Net genoeg geven voor hun vijf is al helemaal niet te doen, daar onze veelvraat gewoon alles zou opeten.
Hij wordt ook gewoon ambetant moest je hem gewoon wat minder eten geven. De veearts wou hem wel eerst op dieetvoer zetten van Hill's, maar toen ik zei dat hij al zo'n last had van diarree en we nu eindelijk iets hadden gevonden waarop hij het goed doet... Ging ze eigenlijk niet meer verder.
Hij is eigenlijk ook niet zo enorm vet, maar hij is nog zo jong en heeft nu toch al prachtige "love handles" en ook op zijn billen voel ik toch al wat meer vet zitten. Laat het me zo zeggen: Als het zo door blijft gaan, wordt het gevaarlijk. En ik wil niet binnen zus tijd voer zoeken voor én diabeet én overgewicht én gevoelige spijsvertering.
Ik zoek dus eigenlijk ofwel een voer voor zowel gevoelige darmen en katten die een kilootje mogen vermageren (en ja, hij mag gerust 10 % van zijn lichaamsgewicht vermageren, wat op ongeveer een kilo komt

(PS: Wat ik wel heb gemerkt, is dat hij ENORM gevoelig is aan kip? Een beetje kip en hij begint al te prutten - en die stinken echt rot! Precies zijn "baasje" daarin, me vriend kan ook geen kip zonder te stinken

Als dat allemaal niet lukt, zullen we toch nog eens een ultieme poging moeten doen om hen allemaal apart te voeren en hem gewoon twee korreltjes minder te geven dan ie gewoon is.