2e Kitten erbij?
2e Kitten erbij?
Hoi Hoi
Wij hebben sinds juli een katertje genaamd Simba. Hij is van 1 mei en is erg ondeugend en speels zoals het hoort. Maar nu zit ik te denken om er een kleintje bij te nemen zodat meneer wat gezelschap heeft.
Zolang ik thuis ben is het goed, maar zodra we het druk hebben en bijv wat meer weg zijn, sloopt ie het huis.
Zou het een idee zijn om er een speelmaatje bij te nemen?
Wij hebben sinds juli een katertje genaamd Simba. Hij is van 1 mei en is erg ondeugend en speels zoals het hoort. Maar nu zit ik te denken om er een kleintje bij te nemen zodat meneer wat gezelschap heeft.
Zolang ik thuis ben is het goed, maar zodra we het druk hebben en bijv wat meer weg zijn, sloopt ie het huis.
Zou het een idee zijn om er een speelmaatje bij te nemen?
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: 2e Kitten erbij?
Ja een speelmaatje is een goed idee.
Verder zou ik het huis cat-proof maken zodat er niks te slopen valt.
Is vaak een kwestie van kleine aanpassingen.
Verder zou ik het huis cat-proof maken zodat er niks te slopen valt.
Is vaak een kwestie van kleine aanpassingen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Lijkt mij een prima idee!
Hier hebben ze zoveel aan elkaar, ik zou nooit meer anders willen.
Hier hebben ze zoveel aan elkaar, ik zou nooit meer anders willen.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Devi*
ja zeker doen. hier ook 2 dreumessen. zoveel lol en ze spelen lekker samen en ze leren van elkaar. supergaaf.
kost niet veel meer hoor. onze DA is zelfs zo aardig om maar voor 1 kat consult te tellen als ik met beide tegelijk kom. (deed hij met de vorige katten ook)
kost niet veel meer hoor. onze DA is zelfs zo aardig om maar voor 1 kat consult te tellen als ik met beide tegelijk kom. (deed hij met de vorige katten ook)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Owkee dank jullie wel, hoe moet ik zoiets aanpakken dan?
Zorg voor genoeg krabpalen. Dan kunnen ze zich daar op uitleven ipv op je bank. En leg event. wat muisjes/speelstokjes e.d. neer.

†
Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Owkee, speelgoed heb ik wel en krabpaal ook. Ik heb dat keep away spray en dat helpt aardig goed. Behang en de grote plant blijven bespaard tot nu toe.
Maar kan ik dat kleintje gewoon bij Simba doen? Simba is nu 5 maand
Maar kan ik dat kleintje gewoon bij Simba doen? Simba is nu 5 maand
Typ bij de zoekfunctie (rechtsboven) even 'introductie' in.
Dan vind je allerlei topics over het introduceren van een nieuwe kat/kitten, ook bij een kitten.
Ga gewoon eens langs bij het asiel of kijk op de site van een kittenopvang. Kijk met wie je een klik hebt en wie qua karakter goed bij Simba past... Is hij bang/avontuurlijk/knuffelig etc?
Dan vind je allerlei topics over het introduceren van een nieuwe kat/kitten, ook bij een kitten.
Ga gewoon eens langs bij het asiel of kijk op de site van een kittenopvang. Kijk met wie je een klik hebt en wie qua karakter goed bij Simba past... Is hij bang/avontuurlijk/knuffelig etc?
Devi*
Devi*
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik vind ongeveer dezelfde leeftijd altijd het leukst. Maar ook een kittentje van 10 weken kan bij een kitten van 5 maand. Het is even aanpassen voor Simba maar dan leert hij meteen zijn krachten kennen en rekening houden met een ander (goede leerschool) en dat leert hij snel hoor! 
Tot een half jaar kan je bij een kitten in den regel vrij eenvoudig een ander kitten bij plaatsen. Gewoon laten ruiken aan de nieuwe in het reismandje en dan deurtje open en laten doen.
Alles hangt natuurlijk af van hoelang Simba bij zijn nestgenootjes gebleven is en zijn karakter zelf natuurlijk. Ook de nieuwe kleine is van belang, die kan ook erg bang zijn van grote Simba. Meestal is dat ook na een weekje over.
Het is maar heel zelden dat het tussen twee kittens niet klikt en reken op een paar dagen tot een weekje blazen, grommen en aftasten. Tenzij er eentje doodsbang is, is het meestal na een dag of 2 al over.

Tot een half jaar kan je bij een kitten in den regel vrij eenvoudig een ander kitten bij plaatsen. Gewoon laten ruiken aan de nieuwe in het reismandje en dan deurtje open en laten doen.
Alles hangt natuurlijk af van hoelang Simba bij zijn nestgenootjes gebleven is en zijn karakter zelf natuurlijk. Ook de nieuwe kleine is van belang, die kan ook erg bang zijn van grote Simba. Meestal is dat ook na een weekje over.
Het is maar heel zelden dat het tussen twee kittens niet klikt en reken op een paar dagen tot een weekje blazen, grommen en aftasten. Tenzij er eentje doodsbang is, is het meestal na een dag of 2 al over.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Hoi Hoi
Nou morgenavond haal ik een zwart katertje op, ook zwart-wit. Ben heel erg benieuwd, vind het nog best wel spannend en eng hoe simba erop zal reageren.
Nu nog een naam verzinnen.
Nou morgenavond haal ik een zwart katertje op, ook zwart-wit. Ben heel erg benieuwd, vind het nog best wel spannend en eng hoe simba erop zal reageren.
Nu nog een naam verzinnen.
Veel plezier met de voorpret
Hier altijd toestanden met namen verzinnen, namen worden ook eindeloos uitgeprobeerd
Meestal weten we het na een paar dagen

Hier altijd toestanden met namen verzinnen, namen worden ook eindeloos uitgeprobeerd

Meestal weten we het na een paar dagen
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
probeer zelf ook een beetje te genieten en niet te gespannen te zijn, dat voelen ze. ben benieuwd hoe hij gaat heten. de naam komt vanzelf als je hem een paar daagjes kent.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Oh wat leuk! Hoe oud is je nieuwe aanwinst?
Als het nou een meisje was zou ik zeggen Nala... maar voor een jongetje is dat wel raar!
Ik zou het zelf wel binnen de leeuwenkoning houden: Timon, Pumba, Scar, Rafiki, Moufasa...
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten
Als het nou een meisje was zou ik zeggen Nala... maar voor een jongetje is dat wel raar!
Ik zou het zelf wel binnen de leeuwenkoning houden: Timon, Pumba, Scar, Rafiki, Moufasa...
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten

Devi*
Devi*
hihi, nieuwe naam bedenken..
helemaal zwart katertje is gelijk lid van onze black-beauties club..
wat leuk dat je voor een tweede en een maatje hebt gekozen voor Simba.
zal eerst wel even dikke staarten en kleine blaasjes geven, maar de nieuwsgierigheid krijgt al snel de overhand hoor en dat soort kleintjes is vrij dapper en stapt gewoon op Simba af.. snuffel snuffel en missch al snel een voorzichtig eerste neus-neuscontact en dan zit het wel snor. daar ga je veel plezier en pret aan beleven, zeker als je huis kittenproof is, want het zijn het eerste anderhalf jaar absolute donderstenen. en verbieden, ach...,. morgen vinden ze weer wat anders dat eigenlijk niet mag....
heb er vanmorgen weer eentje 4 keer van het aanrecht afgezet, zie het maar als fitness, sopdoekje erover en maar weer verder...
en vanmorgen moest er eentje op een broodbakmachine, doorgaans zijn die koud en ook met het rijzen zitten ze er graag op. maar nu bakken er twee broden dus auw aan de pootjes.... niet ernstig en ook weer geleerd.. en ik ga dat verder niet verbieden, ze merken het vanzelf..
helemaal zwart katertje is gelijk lid van onze black-beauties club..
wat leuk dat je voor een tweede en een maatje hebt gekozen voor Simba.
zal eerst wel even dikke staarten en kleine blaasjes geven, maar de nieuwsgierigheid krijgt al snel de overhand hoor en dat soort kleintjes is vrij dapper en stapt gewoon op Simba af.. snuffel snuffel en missch al snel een voorzichtig eerste neus-neuscontact en dan zit het wel snor. daar ga je veel plezier en pret aan beleven, zeker als je huis kittenproof is, want het zijn het eerste anderhalf jaar absolute donderstenen. en verbieden, ach...,. morgen vinden ze weer wat anders dat eigenlijk niet mag....
heb er vanmorgen weer eentje 4 keer van het aanrecht afgezet, zie het maar als fitness, sopdoekje erover en maar weer verder...
en vanmorgen moest er eentje op een broodbakmachine, doorgaans zijn die koud en ook met het rijzen zitten ze er graag op. maar nu bakken er twee broden dus auw aan de pootjes.... niet ernstig en ook weer geleerd.. en ik ga dat verder niet verbieden, ze merken het vanzelf..
nog een vraagje, kunnen er wel 2 katertjes bijelkaar?