Er zijn genoeg topics te lezen maar ik wilde toch graag wat Mickey & Maus specifieke tips!
M & M zijn twee broertjes van nu een maand of 6.
Allebei doen ze wat ze willen maar Mickey is toch wel echt de deugniet.
Je moet em op een avond zeker een keer of 10 van het aanrecht en/of gasfornuis spuiten.
Hij springt regelmatig op de kapstok dus die kan ik al niet meer gebruiken.
Als ik aan het eten ben cirkelen ze om me heen en Maus gaat zelfs zo ver dat hij op mijn schouder gaat zitten en het eten van de vork af probeert te eten.
Nat voedsel en kattenmelk kan ik alleen geven als ik mezelf opsluit in de douche of ze afleid met snoepjes die ik in de woonkamer gooi. Ik kan mijn keuken namelijk niet afsluiten.
Anders zijn ze zo wild dat alles alsnog op de grond beland en ze bijvoorbeeld met nagels en al in mijn been/bil staan en ze op het aanrecht blijven springen.
Mickey is sowieso een klimkat springt ook regelmatig op de hoge cv naast de douche als ik in de douche ben of springt op de tv of in de gordijnen.
Alles gaat ook stuk uiteindelijk, ik kan geen vazen of planten neerzetten.
Daarnaast is ook elke dag de halve kattenbak verspreid door het hele huis (gelukkig meestal alleen de steentjes hoor).
Daarnaast gaat Mickey vaak in de keuken op de wasmachine naar me zitten kijken of vanuit het halletje en gaat dan miauwen. Als ik em dan roep komt ie op een gegeven moment wel aanlopen om even te kroelen, terwijl Maus gewoon uitzich zelf komt en sowieso er ook meer behoefte aan lijkt te hebben.
Ze lijken trouwens ook hun namen helemaal niet te kennen! Als Mickey piept en ik iets anders dan zijn naam roept komt ie ook. Ook krabben ze echt alles stuk behalve de krabpaal.
Nou lijkt het alsof ik ze niet leuk vindt en alleen maar wat te zeuren heb over ze maar dat is niet zo hoor! Dit is wel de 1e keer dat ik katten of uberhaupt huisdieren heb dus ik kan alle tips gebruiken om ze enigzins in het gareel te krijgen! Ze worden maandag 10 oktober gecastreerd, dat zal misschien ook wel wat helpen.
Kortom hellup want zo kan ik natuurlijk nooit nieuwe meubels kopen als ik later als ik groot ben stinkend rijk ben

Alvast bedankt!
Groetjes,
Jojanneke