Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Polle : goed van je dat je dit weekend niet weggaat ;-)

Patiani : veel plezier in Antwerpen, fijn dat je man de zorg voor Patiani op zich wil nemen.

Wij gaan morgen rond 12 uur naar Loosdrecht met mijn ouders, lekker varen.
Ik zei net tegen mijn man en ouders dat ik niet later dan 18 uur thuis wil zijn vanwege Casper.
Ik geef hem ook nierdieet via dwangvoer, hij krijgt nog Tractonorm , Fortekor en daarnaast nog zijn antibiotica vanwege zijn bacteriële blaasontsteking. Als ik dan te laat thuis ben moet ik alles achter elkaar aan hem geven en dat vind ik zielig :???:

Helaas krijg ik weinig begrip vanuit mijn familie, ze vinden dat ik teveel "doordraaf" en teveel rekening houd met Casper. Zij vinden het vreemd dat ik mijzelf wegcijfer voor een kat....

Lopen jullie hier ook tegenaan met jullie familie ?

Groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Helaas krijg ik weinig begrip vanuit mijn familie, ze vinden dat ik teveel "doordraaf" en teveel rekening houd met Casper. Zij vinden het vreemd dat ik mijzelf wegcijfer voor een kat....
Lopen jullie hier ook tegenaan met jullie familie ?
Ja Luciënne, ik vind ook dat je doordraaft. Je gaat toch niet je pleziertjes opgeven voor een beest? :lol:
Een kat is leuk, maar dan moeten ze gewoon gezond zijn en niet de boel kapotkrabben of naast de bak plassen of nog erger: ziek worden zodat ze handenvol geld gaan kosten en wanneer ze dan ook nog een groot deel van je aandacht op gaan eisen, dan is de maat vol. Dan zet je ze gewoon op straat of dumpt ze in het asiel (liever bij het asiel want anders kost het ook nog geld).

Ja, zo denkt men. En mijn man adviseerde mij al een tijd geleden om maar niet te vertellen waarom we niet meer op vakantie gaan en zelfs geen dagtochtjes hebben gemaakt want "men" begrijpt dat toch niet. Tien kilo afvallen vanwege een kat? Belachelijk!

En op deze site zitten gelukkig een aantal van die geschiften die alles opzij zetten wanneer één van de dieren iets mankeert, die tijd noch moeite noch geld sparen om hun dier weer de oude te laten worden.
Zo zou het overal moeten zijn, maar helaas.............wij zijn uitzonderingen.

Onze dierenarts sprak deze week nog haar waardering uit. Het was echt uitzonderlijk wat we allemaal voor Noa over hadden. Toen antwoordde ik dat ik dat niet meer dan normaal vond en dat zij hetzelfde zou doen. Dat beaamde ze maar ze kwam in haar praktijk hele andere gevallen tegen. Zulke mensen zouden geen dieren moeten hebben, vind ik.

Dus draaf maar lekker door, hoor! Alles voor Casper :eclap:
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door MarjanR »

Grappig, mijn dierenarts zei vanmiddag ook iets in de trant van "joh, ik weet niet hoe je het nu doet maar..." En dan had hij het alleen maar over 2x per dag een pil geven.
Ik keek hem daarom vreemd aan zo van "joh, het is maar 2x per dag hoor"
Ik wacht wel even als het nog geen tijd is voor z'n pilletje.
En anders tuf ik gewoon op en neer naar Amsterdam-Zaandam (voor een borrel met het werk bijvoorbeeld).
Ik weet natuurlijk niet hoe het is om je kat langdurig te dwangvoederen, maar als het moet dan moet het.
Ik heb gelukkig wel mensen om me heen die veel voor m'n kat over hebben (hij heeft ze gewoon om z'n vingertje gewonden). Maar ik weet niet hoe dat zal gaan met dwangvoederen.
Zeker niet als mij monster iets lastiger had geweest dan dat hij nu is.
Ik wil niet oordelen voor mensen die dat anders inrichten, maar ik weet dat als ik m'n kat moet gaan dwangvoederen dat ik iets meer verwacht van mezelf dan dat ik dat ooit van anderen zou verwachten.
Ik zou zelf inderdaad niet meer op reis gaan, al was het maar voor een weekend.
Moos is toevallig makkelijk met pillen geven, en waarschijnlijk ook met dwangvoederen.
Maar dwangvoederen is iets anders dan pillen geven.
Ik zou het mezelf absoluut kwalijk nemen als het fout zou gaan tijdens mijn afwezigheid.
Niet allen tegenover Moos, maar zeker ook tegenover de mensen aan wie het zou overlaten.
Dus ik ben blij dat het weekend niet doorgaat, voor jou maar ook voor Polle.
Noem mij maar geschift (ik voel me welkom tot de club)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Elke keer als ík ziek was, kwam Polle ook altijd bij me liggen. Hele dagen lang. Ze verzorgt me niet, maar steunt me wel met haar manier van liefde geven. We hebben samen al heel veel meegemaakt, ze is meeverhuisd, ze heeft ons leren vertrouwen (is een poesje dat constant herplaatst is omdat mensen het niet konden waarderen dat ze plaste in huis (is een voormalige blaasgruis poes)) en was zelfs toen we haar bezochten in het asiel vol liefde en vertrouwen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen haar op te geven als ze zelf nog ligt te genieten in de tuin van de zon. Ik heb een hechte band met haar.

Mijn partner begrijpt ook niet waarom ik haar blijf dwangvoederen. Hij vindt dat ze op een gegeven moment zelf moet gaan eten. Ik probeer liever naar oplossingen te zoeken om haar weer aan het eten te krijgen.

De dierenarts adviseerde trouwens toch binnenkort eens een echo te laten maken, want de oorzaak van haar niet herstellen kan nog steeds een tumor of infarct in de nieren zijn. We weten in ieder geval dat 1 van de nieren vergroot was tov de ander.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

op een echo is veel te zien en soms geeft dat ineens duidelijkheid..
en wij kijken er echt niet van op hoor als je zo vreselijk veel om je lieverd geeft, zo zijn we allemaal min of meer. beetje geschift vindt de omgeving soms, maar ach..

spuitjevoeren en spuitjedrinken is in dit topic vrij gebruikelijk en wij zijn niet zo van 'hier ligt voor mij de grens'. die grens ligt voor de meesten als er geen kwaliteit meer is en de meeste nierfaalkatten doen het, juist dankzij die zorg, nog steeds erg goed. en ik was altijd blij dat ik dat nog voor mijn dieren kon doen.. en met liefde!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Jeee, progressie ook ff melden. Ik had voor het dwangvoeden een 10ML spuitje. Dat was sinds een tijdje een beetje geblokkeerd waardoor je soms ineens van die dotten voer ineens krijgt. het kost ook meer keer bijvullen wanneer-ie leeg is, iets wat lastig is als je al een beestje in je schoot hebt. Ik had van de dierenarts een 25ML spuit gehad, net zoals we die gebruiken voor het infuus. Die werkt a) beter vanwege zijn langgerekte tuit en hij blokkeert niet. Net 40ML succesvol gedwangvoederd. Vanavond weer. En dan lukt het al aardig met dit aansterk weekendje :)
Laatst gewijzigd door som1980 op 01 okt 2011 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Adriana schreef:op een echo is veel te zien en soms geeft dat ineens duidelijkheid..
en wij kijken er echt niet van op hoor als je zo vreselijk veel om je lieverd geeft, zo zijn we allemaal min of meer. beetje geschift vindt de omgeving soms, maar ach..

spuitjevoeren en spuitjedrinken is in dit topic vrij gebruikelijk en wij zijn niet zo van 'hier ligt voor mij de grens'. die grens ligt voor de meesten als er geen kwaliteit meer is en de meeste nierfaalkatten doen het, juist dankzij die zorg, nog steeds erg goed. en ik was altijd blij dat ik dat nog voor mijn dieren kon doen.. en met liefde!
Ik denk dat voor mij de grens zou liggen als Polle niet meer vooruit komt, van ellende constant op 1 plek blijft liggen en haar plas laat lopen. Ik vind het moeilijk om bij katten te lezen wanneer ze pijn hebben. Maar ik kan wel aan haar snuitje lezen wanneer ze nog geniet.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Hmmm voor de mensen die ook onderhuids infuus geven: volgens mij is dit een goedkoop online alternatief voor als je meerdere zakken wilt aanschaffen: https://www.medicijnen.nl/index.php?pag ... flac-kopen
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

dit staat er onder de tekst van het product

"Dit medicijn is uitsluitend op recept verkrijgbaar.
Receptgeneesmiddelen verstrekken wij alleen na ontvangst van een geldig, origineel recept."

maar missch als je uitlegt dat het voor een nierfaalkater is en missch met een briefje van je da... zou het dan lukken? het scheelt indd een heleboel!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

kak :( Was te verwachten natuurlijk..
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Ik ben blij dat ik thuis gebleven ben. Ik vind het niet zo denderend met Polle gaan. Ze krijgt nu dus druppels uremyl, een halve fortekor, dwangvoeding en 125/150ML ringers lactaat/oplossing en toch zie ik haar weer afglijden. Ze zit nu graag buiten in de ommuurde tuin, maar ligt constant op 1 plekje, op de aarde, tussen de bladeren. Ze slaapt erg veel en wil ook niet meer echt bij me zitten om te knuffelen, al kwam ze gisteren nog wel schootje zitten. Lopen en springen gaat m.i. nog wel goed, zonder door haar pootjes te zakken. Ze heeft nu ook circa een dag of 5/6 niet meer overgegeven.

Zou het kunnen dat ze door de uremyl duf is? Ik vind het jammer dat er zo weinig duidelijke bijsluiters te vinden zijn, die op de verpakking is ook minimaal. Als je googlet is dit topic 1 van de eerste hits.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Fijn om te lezen dat ik "medestanders" heb ;-)

Sinds vannacht houdt Casper zijn eten en medicijnen niet binnen. Vanochtend hebben we met veel moeite een halve Cerenia (tegen de misselijkheid) erin gekregen. Dat tabletje vindt hij zo ongelofelijk smerig, hij schudde zijn kop en moest erg speekselen, zo zielig.
2 uurtjes later heb ik hem 10cc nierdieet gegeven, het blijft er gelukkig in. Hij voelt zich echt niet lekker :-(
Ik ga morgen later naar mijn werk, ik wil eerst met de DA overleggen en ik denk dat we weer eens bloed moeten gaan prikken bij mijn mannetje.

Som1980: ik heb geen idee of Polle suf wordt van de Uremyl. Ik hoop dat ze straks weer wat opknapt. Soms sta ik ook versteld hoe snel je beestje zich ineens weer een tijdje goed voelt.

groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

o ja, wat krijgen jullie katten tegen de misselijkheid ?
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door som1980 »

Had ik maar iets tegen de misselijkheid :P Werkt cerenia ureumverhogend of niet?
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

som1980 schreef:Ik vind het jammer dat er zo weinig duidelijke bijsluiters te vinden zijn, die op de verpakking is ook minimaal. Als je googlet is dit topic 1 van de eerste hits.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 440-uremyl

http://www.parapharma-veterinaire.com/e ... -1497.html
dit is franse tekst, de engelse variant is via mijn pc niet te openen

http://www.catnisweb.fr/index.php?optio ... 1&Itemid=1

wees even alert erop dat - en dat geldt ook voor MacSamuels - Urémyl voor sommige katzels niks doet. het heeft in ieder geval een andere samenstelling dan McSam, er zit geen solidagho/lespedeza in.
missch niet te lang wachten en toch missch ook MacSam proberen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie