Schildklierproblemen terug na behandeling radioactief jodium

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
micky36
Kitten

Schildklierproblemen terug na behandeling radioactief jodium

Bericht door micky36 »

Hallo allemaal,

Onze Micky is 14 jaar oud en heleaas niet meer zo gezond. 2 jaar geleden hebben wij haar laten behandellen met radioactief jodium in Gent voorhaar schildklier. Vorig jaar vertelde de da mij dat ze nierproblemen heeft. Sinds die tijd op nierdieet en medicatie. Helaas kan ik niet zeggen dat ze echt vooruit gaat.
Ik heb zelfs het idee dat ze gewoon weer de symptomen heeft van die schildklierproblemen. Kan dat ??? Ze vraagt extreem om eten de hele dag door, haar vacht ziet er uit als toen ze die schildklierproblemen had, en ze is mager.......
Voordat ik weer bloed wil laten prikken hierop wil ik eens vragen of er een aannemelijke kans bestaat dat die schildklier problemen terug komen nadat ze met radioactief jodium is behandeld 2 jaar geleden en de bloeduitslagen een jaar geleden goed waren. Alleen niet van haar nieren, maar die EXTREME honger kan ik niet plaatsen bij nierfalen........
Adriana

Re: schildklierproblemen terug na behandeling radioactief jo

Bericht door Adriana »

ja, als de dosis aan de lage kant is geweest, dan kan het zijn dat na verloop van tijd weer een schildklierprobleem ontstaat. de enige manier om dat te weten is T-4 meting via VetMed.
je kunt ook per mail info vragen aan da AH van de Lingehoeve, dat is de enige kliniek in Nederland/Betuwe, die deze behandelingen mag uitvoeren. Enzo is daar behandeld en de gang van zaken vond ik daar erg prettig.
rechtsboven zit een zoekfunctie, even Lingehoeve intoetsen en welkom ;-) op het Forum!
en we hebben een paar schildkliertopics, missch daar ook ff door heen lezen..
catsini
Poema
Poema

Re: schildklierproblemen terug na behandeling radioactief jo

Bericht door catsini »

Dat zijn de echte symptomen van een snelwerkende schildklier, kan wat anders zijn, maar het komt me bekend voor.
Of dat na de behandeling in Gent terug komt, geen idee.
Bloedprikken, schildklier nieren suiker en lever, weet je het in een keer.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Plaats reactie